Μέρος Γ
Άρθρο Γνώμης του ε.α
Η αηδία που έγινε πρόταση
Μέρος 3ο: Η Παιδεία ως το Μοναδικό Αντίδοτο και η Ψηφιακή Πρόκληση
Αν αναρωτηθούμε γιατί οι προσπάθειες του Καποδίστρια κατέληξαν στο κενό, η απάντηση βρίσκεται στην Παιδεία.
Η Παιδεία είναι το «λογισμικό» μιας χώρας.
Στην Ελλάδα, ταυτίστηκε με τη στείρα αποστήθιση και το κυνήγι μιας θέσης στο δημόσιο, αποτυγχάνοντας να πλάσει Πολίτες με κριτική σκέψη.
Σήμερα, η πρόκληση είναι μεγαλύτερη λόγω της τεχνολογίας και των social media.
Η «αηδία» τρέφεται από έναν δημόσιο διάλογο γεμάτο τοξικότητα και εύκολη πληροφορία.
Αν το σχολείο δεν εξοπλίσει τον νέο με τα «αντισώματα» της κριτικής ανάλυσης, η τεχνολογία γίνεται δεσμός αντί για εργαλείο ελευθερίας.
Το μεγαλύτερο στοίχημα είναι η φροντίδα του «δημόσιου».
Πρέπει να μάθουμε ότι ο δρόμος, το σχολείο και το πάρκο είναι η προέκταση του σπιτιού μας.
Η αηδία θα υποχωρήσει μόνο όταν αντικατασταθεί από τη συνείδηση ότι η ποιότητα της πατρίδας μας εξαρτάται από τη δική μας καθημερινή στάση.
Η Παιδεία πρέπει να διδάξει ότι η «μαγκιά» δεν είναι η παραβίαση του κανόνα, αλλά η δημιουργία ενός καλύτερου συνόλου.
Αναρτήθηκε από Vangelis Athanasiadis
