18.5.25

Μποϊκοτάζ στην Adidas ;

Γιατί δεν πιστεύουμε ότι κόστισε η όλη "παράσταση" μόνο 380 ευρώ
στην ADIDAS;
Για εμάς δεν ευθύνεται η ADIDAS τόσο όσο οι @@@@ που
αντί πινακίου (;) φακής πούλησαν το ιερότερο μνημείο του κόσμου.
Ντροπή τους και ...ραντεβού στις εκλογές!
Α.Γ

 Είναι αποκρουστικό το θέαμα με το «φωτεινό παπούτσι» της Adidas, το οποίο σχηματιζόταν από drones, που εμφανιζόταν ότι πατούσε πάνω στον Παρθενώνα. Επίσης, προσβλητικές και απωθητικές για τους Έλληνες και όλους τους πολιτισμένους ανθρώπους ήταν οι εικόνες με το λογότυπο της Adidas και το σύνθημα της διαφημιστικής καμπάνιας της να «καπελώνουν» τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης. 

Οι ιερόσυλοι βάρβαροι που ευθύνονται για τη διαφημιστική εκστρατεία της πολυεθνικής και οι ασυνείδητοι και ανελλήνιστοι δημόσιοι λειτουργοί που έδωσαν την άδεια να γίνει αυτό το αίσχος διέπραξαν ό,τι διέπραξαν νομίζοντας ότι ακόμα και η αρνητική δημοσιότητα είναι καλή δημοσιότητα. Θεωρούν δηλαδή ότι επιβεβαιώνεται σε όλες τις περιπτώσεις το παλιό, γκεμπελικής επινόησης ρητό για τη διαφήμιση και ότι θα ανέβουν οι πωλήσεις της Adidas λόγω του θορύβου που προκλήθηκε. 

Είναι στο χέρι των Ελλήνων να τους διαψεύσουν. Όσοι Έλληνες ένιωσαν προσβεβλημένοι από τη χρησιμοποίηση της Ακρόπολης ως ντεκόρ μιας διαφημιστικής εκστρατείας για… παπούτσια μπορούν να κάνουν κάτι περισσότερο από τη λεκτική αποδοκιμασία αυτής της πράξης: Να δείξουν έμπρακτα τη διαφωνία τους. Να πάψουν να αγοράζουν προϊόντα της προαναφερθείσας πολυεθνικής εταιρίας. Να αποδείξουν έτσι ότι δεν είναι καλή ακόμα και η κακή δημοσιότητα. Η Adidas πρέπει να δει το ελληνικό καταναλωτικό κοινό να της γυρνά την πλάτη του. 

Οι πολλοί έχουν δύναμη, που οι ίδιοι δεν μπορούν να φανταστούν πόσο μεγάλη είναι και πώς πολλαπλασιάζεται όταν οι μονάδες ενώνονται σε μια κοινή δράση, υπηρετώντας έναν σκοπό. Η άσκηση πολιτικής δεν γίνεται μόνο με τη συμμετοχή στις εκλογές, με τη θέση υποψηφιότητας για αξιώματα. Η άσκηση πολιτικής αρχίζει από το πού και πώς αποφασίζει κάποιος να διαθέσει τα χρήματά του. 

Αν στην περίπτωση της Adidas δεν επιβληθούν άμεσες οικονομικές κυρώσεις από τους καταναλωτές, με την άρνηση αγοράς προϊόντων της, τότε ανάβει το πράσινο φως για την εταιρία να κάνει ακόμα χειρότερες, ανθελληνικότερες και προκλητικότερες καμπάνιες.

Ο λαός έχει τη δύναμη να υποτάξει ακόμα και τους οικονομικούς κολοσσούς∙ ούτως ή άλλως, με τα χρήματα των πολλών γιγαντώνονται οι λίγοι.

Δημοσιεύεται στη «δημοκρατία»

https://www.antinews.gr/67776/oikonomia/mpoikotaz-stin-adidas/

________________________________________________

Αντιδράσεις της αντιπολίτευσης για το περιστατικό

Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε και ο ΣΥΡΙΖΑ.

Συγκεκριμένα, η Κουμουνδούρου θέτει το ερώτημα «με ποιο κριτήριο έγινε η αποδοχή μίας τέτοιας πρότασης όταν τον περασμένο μήνα το υπ. Πολιτισμού δεν έδωσε άδεια στον Λάνθιμο».

«Η εικόνα μέσω σμήνος drones του αθλητικού παπουτσιού που “πατά” πάνω στην Ακρόπολη για διαφημιστικούς λόγους, αποτελεί προσβλητική εμπορευματοποίηση του πυρήνα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς» τονίζει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Άμεση ήταν και η αντίδραση του ΠΑΣΟΚ, το οποίο εξέδωσε ανακοίνωση κάνοντας λόγο για εμπορευματοποίηση πολιτιστικών συμβόλων.

Συγκεκριμένα αναφέρει:

«Η εικόνα ενός γιγαντιαίου αθλητικού παπουτσιού να «πατά» την Ακρόπολη μέσω προβολής με drones, αποτελεί μια ακόμα θλιβερή υπενθύμιση της ανάγκης για ξεκάθαρα θεσμικά όρια και σεβασμό απέναντι στην πολιτιστική μας κληρονομιά.

Η Ακρόπολη, παγκόσμιο σύμβολο του πολιτισμού και της δημοκρατίας, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως ουδέτερο φόντο για εμπορικές χρήσεις ή «έξυπνα» διαφημιστικά ευρήματα. Ειδικά όταν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η εν λόγω δράση είτε πραγματοποιήθηκε χωρίς άδεια είτε εκμεταλλεύτηκε θεσμικά κενά και ελλιπή εποπτεία, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τον ρόλο και την ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού.

Η επιλογή του ΥΠΠΟ να αρνηθεί άδεια για τα γυρίσματα του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου στον ίδιο αρχαιολογικό χώρο, καθιστά το ζήτημα ακόμα πιο επιτακτικό. Ποιο είναι τελικά το κριτήριο; Η εμπορική αξία του προϊόντος ή το πολιτιστικό αποτύπωμα του δημιουργού;

Ζητούμε:

  • Άμεση και σαφή ενημέρωση από το υπουργείο Πολιτισμού σχετικά με το αν δόθηκε άδεια για τη συγκεκριμένη δράση και από ποιον φορέα.
  • Τη θεσμική θωράκιση των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων απέναντι στην άναρχη εμπορευματοποίησή τους.
  • Διαφανή, ενιαία και αξιοκρατικά κριτήρια στην αξιολόγηση αιτημάτων για χρήση πολιτιστικών χώρων – χωρίς εξαιρέσεις και σκοπιμότητες.
  • Ο πολιτισμός δεν είναι εργαλείο branding. Είναι ζήτημα ταυτότητας, μνήμης και δημοκρατίας».