Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, Hellas Journal
Το Ελληνικό επιτελείο είχε αποκρυπτογραφήσει σωστά τις προθέσεις της Άγκυρας εδώ και καιρό και μάλιστα είχε ενημερώσει αρκετά νωρίς την πολιτική ηγεσία πως μετά τις κρίσιμες συνεδριάσεις στις ΗΠΑ για τα τουρκικά F-16 και το αδιαπέραστο τείχος που λέγεται Ρόμπερτ Μενέντεζ η Τουρκία «θ’ απασφάλιζε», παίζοντάς τα όλα για όλα.
Το προηγούμενο διάστημα που βρίσκονταν σε πλήρη εξέλιξη οι συζητήσεις Τούρκων με Αμερικανούς στην Ουάσιγκτον, για το τουρκικό αίτημα αγοράς νέων και την αναβάθμιση παλαιότερων F-16, η Άγκυρα προσπαθούσε να κρύβει τον αναθεωρητισμό και την επιθετική συμπεριφορά έναντι της, Συμμάχου στο ΝΑΤΟ, Ελλάδας.
Μάλιστα αντί των F-16, όσα απομένουν στη γείτονα προκειμένου να μην σταματά τις έκνομες ενέργειές της, για μεγάλο διάστημα είχε επιστρατεύσει τα Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη τουρκικής κατασκευής για να κόβουν βόλτες στον ουρανό του Αιγαίου και αρκετές φορές να προχωρούν και σε υπερπτήσεις.
Όμως λίγες ημέρες μετά την χαρμολύπη πως ξεπεράστηκε δήθεν ο σκόπελος του νομοθετήματος του Κρις Πάπας, με τον οποίο προβλεπόταν η μη πώληση F-16 στην Τουρκία επειδή τα χρησιμοποιεί με επιθετικές βλέψεις έναντι μιας συμμάχου στο ΝΑΤΟ χώρας, ήρθε η νέα χαριστική βολή από τον πρόεδρο της επιτροπής εξωτερικών υποθέσεων της γερουσίας, Ρόμπερτ Μενέντεζ να ξυπνήσει τους Τούρκους από το προσωρινό όνειρο που έβλεπαν για λίγες ώρες.
Όμως, από μια το ξέσπασμα την επομένη της απόφασης του προέδρου Σίσι της Αιγύπτου, με την οποία επιχειρεί να βάλει ταφόπλακα στο τουρκο-λιβυκό μνημόνιο και από την άλλη τα συνεχή «όχι» Μενέντεζ δημιουργούν το εκρηκτικό κοκτέιλ στο εσωτερικό της Άγκυρας. Και ως βαλβίδα εκτόνωσης η Τουρκία επιστράτευσε ξανά τα F-16, στέλνοντάς τα σχεδόν κάθε μέρα στον ουρανό του Αιγαίου.
Μάλιστα, οι αποστολές απ’ ότι ήδη έχει φανεί δεν είναι το γνωστό «μπες-βγες» για να καταγραφούν οι αριθμοί των παραβάσεων- παραβιάσεων. Αυτές τις ημέρες οι Τούρκοι είναι πραγματικά προκλητικοί.
Πολλές φορές «ατζαμήδες» στον χειρισμό των αεροσκαφών, με κάποιους να επιχειρούν τις γνωστές επικίνδυνες διασταυρώσεις με τα «μπλε φτερά» και μάλιστα δεν λείπουν και οι πονηριές, να παρασύρουν τα ελληνικά αεροσκάφη όσο γίνεται πιο κοντά στην οριογραμμή του FIR Αθηνών, μήπως καταφέρουν να «χρεώσουν» και ελληνική παραβίαση…
«Είναι πολλά τα όσα συμβαίνουν αυτές τις ημέρες στον ουρανό και η προσοχή μας έχει ενταθεί ακόμη περισσότερο. Αντιμετωπίζουμε τα γεγονότα με ψυχρό επαγγελματισμό και τη συνέπεια στον όρκο μας», λένε άνθρωποι που γίνονται ένα με τις πλατφόρμες που τους εμπιστεύεται η πατρίδα για να υπερασπίζονται, δίχως την παραμικρή έκπτωση, τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.
Μια ημέρα πριν από τη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ που ενημερώθηκε για την επικρατούσα κατάσταση, η Hellas Journal είχε επισημάνει αυτό που μετέφεραν στρατιωτικές πηγές, ότι δηλαδή υπάρχει πρόβλημα στον αέρα. Και το πρόβλημα αυτό είναι πως οι Τούρκοι αεροπόροι δείχνουν ν’ αναζητούν τον τρόπο με τον οποίο θα συμβεί το αναπάντεχο:
Ένα ατύχημα το οποίο θα επιχειρήσουν να το χρεώσουν στην σκληρή εναέρια αστυνόμευση που κάνουν τα «γεράκια» της Πολεμικής Αεροπορίας και το μαρκάρισμα με το «lock on» που ενοχλεί ιδιαίτερα την τουρκική ηγεσία του υπουργείου άμυνας, η οποία μάλιστα δεν σταματά τα fake news, εκδίδοντας τη μια ανακοίνωση πίσω από την άλλη, περί δήθεν παρενόχλησης τουρκικών αεροσκαφών από Ελληνικά κατά τη διάρκεια Νατοϊκής άσκησης.
Η Τετάρτη αποτέλεσε ακόμη μια μέρα που τα τουρκικά μαχητικά πέραν των παραβάσεων- παραβιάσεων, κλιμάκωσαν την προκλητικότητά τους με δέκα υπερπτήσεις οι οποίες πρέπει να σημειωθεί πως έγιναν πάνω από κατοικημένα νησιά στο Αν. Αιγαίο.
Οι δέκα σχηματισμοί εισέβαλαν μαζικά από όλα τα γνωστά σημεία παράνομων εισόδων. Ανάμεσα από Λήμνο- Λέσβο, Χίο- Σάμο και Νότια της Ρόδου. Οι σχηματισμοί που εισήλθαν ανάμεσα από τη Χίο και τη Σάμο ήταν αυτοί που έκαναν τις υπερπτήσεις και οι πιλότοι τους οι πιο προκλητικοί, με επιθετική διάθεση όπου ενεπλάκησαν γι’ αρκετή ώρα με τους Έλληνες αεροπόρους. Τα τουρκικά αεροσκάφη καταδιώχθηκαν και εξήλθαν του Ελληνικού ουρανού νότια από τη Ρόδο.
Από τη Δευτέρα έως την Τετάρτη είναι χαρακτηριστικό πως έγιναν 244 παραβιάσεις στον Εθνικό Εναέριο Χώρο κι 30 από αυτές εξελίχθηκαν σε αερομαχίες.