13.1.24

Αρχή σοφίας η των ονομάτων επίσκεψις

 


Γράφει η Θεοφανώ Πολυμέρη

Αρχή σοφίας η των ονομάτων επίσκεψις, σύμφωνα με τον Αντισθένη*.

Ἄς τὸ ποῦμε « ἀγγλιστὶ» ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒOYME …
Ἡ λέξις «ὁμόφυλος» σημαίνει «ἄνθρωπος ἀπὸ τὴν ἴδια φυλὴ» καὶ εἶναι COPYRIGHT τοῦ Ἡροδότου, τοῦ Θουκυδίδου, τοῦ Πλουτάρχου καὶ τῶν λοιπῶν ἀρχαίων συγγραφέων, ὅπως καὶ ἡ λέξις «ἀλλόφυλος» μὲ τὴν ἀντίθετη σημασία.
Στοιχειωδῶς νὰ γνωρίζῃ κάποιος Ἑλληνικὰ ἐκνευρίζεται μὲ τὴν λεκτικὴ καὶ νοητικὴ ἀνισορροπία ὅσων λυσσοῦν νὰ "νεωτερίσουν" διὰ τῶν ΜΜΕ, ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΝΟΝΤΑΣ τὴν ἔννοια τῆς ἀρχαίας λέξεως, ἀναφερόμενοι μὲ τὴν λέξι «ὁμόφυλοι» στοὺς ὁμοφυλοφίλους.
ΤΡΙΚΥΜΙΑ ΕΝ ΚΡΑΝΊΩ, καὶ κρῖμα γιατὶ ἀκούγεται καὶ ἀπὸ στόματα νομικῶν καὶ θεωρητικῶς «μορφωμένων» ἀνθρώπων…
Κρίνοντας ἀπὸ τὴν ἐκκωφαντικὴ σιωπὴ τῶν «εἰδημόνων» ποὺ λειτουργοῦν στὰ ἀνώτατα ἐκπαιδευτικὰ ἱδρύματα, φαίνεται πὼς ΟΥΔΕΙΣ ἀντιλαμβάνεται (ΣΤΑ ΣΟΒΑΡΑ ὅμως) ὅτι ἡ Ἑλληνίδα Γλῶσσα εἶναι ἡ ΚΙΒΩΤΟΣ τοῦ Ἑλληνισμοῦ κι ὅτι πρεσβεύει τὴν ἴδια μας τὴν ΥΠΑΡΞΙΝ ὡς ἔθνους. Ἡ Γλῶσσα μας, ποὺ κακοποιεῖται συστηματικὰ στὸν βωμὸ τῆς εὐκολίας καὶ τῆς ἀμορφωσιᾶς, μὲ συνεργὸ στὸ ΕΓΚΛΗΜΑ τὸν κοιμισμένο ἀκαδημαϊκὸ κόσμο, εἶναι ἡ ΨΥΧΗ μας, τὸ σωτήριο ὄχημα ποὺ μᾶς ἔφερε μέχρι σήμερα, μέσα ἀπὸ χιλιετίες κακουχιῶν καὶ ἀντιξοοτήτων.
Τὶ ἐξυπηρετεῖ ἡ παραποίησις τῶν ἐννοιῶν τῶν λέξεων; Γίναμε ξαφνικὰ … μοντέρνοι ἤ πιὸ ἔξυπνοι ἀπὸ τοὺς ἀρχαίους συγγραφεῖς;
Μᾶλλον τὴν ἀπάντησιν μᾶς δίνει ὁ παπποῦς μας ὁ Πλάτων :
«Ἡ διαφθορὰ τῆς γλώσσης προκαλεῖ διασάλευσιν τοῦ λογικοῦ».


*Ο Αντισθένης ήταν γιος του Αντισθένη, ενός Αθηναίου, ενώ η μητέρα του ήταν από τη Θράκη. Πολέμησε στη Μάχη της Τανάγρας (426 π.Χ.). Είχε τη φήμη εγκρατούς ανθρώπου. Κυκλοφορούσε στην αγορά, φορώντας μόνο έναν τρίβωνα, ένα σακούλι στον ώμο και κρατούσε ένα ραβδί. Περιφρονούσε κάθε άνεση και κοινωνική συμβατικότητα, σαν τον Διογένη από τη Σινώπη που υπήρξε και μαθητής του. Αυτός και οι μαθητές του ονομάστηκαν Κυνικοί. Συνήθιζε να λέει “Η αληθινή αρετή δεν έχει ανάγκη από τίποτα. Ούτε νόμων ανάγκη έχει ο σοφός που δρα και φέρεται σύμφωνα με την κρίση του. Οι νόμοι είναι για τους πολλούς και τους μέτριους και όχι για τους Εκλεκτούς”.