23.11.23

Τα αναβαθμισμένα F-35 πετούν με μερικό λογισμικό καθώς το DOD αναζητά επισκευή παράδοσης


ΟΥΑΣΙΝΓΚΤΟΝ — Το πρώτο F-35 Joint Strike Fighter παραγωγής με μια πρώιμη, ημιτελή έκδοση του λογισμικού που τροφοδοτεί μια βασική αναβάθμιση πέταξε την περασμένη εβδομάδα στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin's Fort Worth, στο Τέξας, είπε η εταιρεία στο Defense News.

Το Γραφείο Κοινού Προγράμματος F-35 του Πενταγώνου εξετάζει εάν μια στρατηγική φόρτωσης ενδιάμεσων εκδόσεων του λογισμικού Technology Refresh 3 στα πιο πρόσφατα F-35 θα μπορούσε να δώσει έναν τρόπο να τερματιστεί η διακοπή παράδοσης για μήνες και να επιτρέψει στην κυβέρνηση να αρχίσει να αποδέχεται οι τελευταίες εκδόσεις του μαχητή.

Το Technology Refresh 3, ή TR-3, είναι το όνομα για μια παρτίδα αναβαθμίσεων υλικού και λογισμικού στα νεότερα F-35 και περιλαμβάνουν καλύτερες οθόνες, μνήμη υπολογιστή και επεξεργαστική ισχύ. Οι αναβαθμίσεις του TR-3 είναι απαραίτητες για να ανοίξει ο δρόμος για έναν πιο επεκτατικό εκσυγχρονισμό, γνωστό ως Block 4, ο οποίος θα επιτρέψει στο F-35 να μεταφέρει περισσότερα όπλα ακριβείας μεγάλης εμβέλειας και να βελτιώσει τις δυνατότητές του ηλεκτρονικού πολέμου και την αναγνώριση στόχων.


Το TR-3 έχει παρεμποδιστεί από προβλήματα λογισμικού και δυσκολίες ενσωμάτωσής του με το νέο υλικό και το πρόγραμμά του έχει υποχωρήσει σημαντικά. Αρχικά αναμενόταν να φτάσει τον Απρίλιο, αλλά τώρα έχει πέσει μέχρι το 2024, ίσως μέχρι τον επόμενο Ιούνιο.

Η Lockheed ξεκίνησε για πρώτη φορά τα κυλιόμενα τζετ με το υλικό TR-3 από τη γραμμή παραγωγής της στο Fort Worth γύρω στα τέλη Ιουλίου. Αλλά επειδή το λογισμικό δεν είχε ολοκληρωθεί, αυτά τα μαχητικά δεν μπορούσαν να ληφθούν για τις πτήσεις ελέγχου που ήταν απαραίτητες για να τα δεχτεί το Υπουργείο Άμυνας. Ενώ το Πεντάγωνο έχει σταματήσει τις παραδόσεις, η Lockheed συνέχισε να κατασκευάζει νέα F-35 με υλικό TR-3 και στη συνέχεια να τα αποθηκεύει στο Φορτ Γουόρθ. Το JPO αρνήθηκε να πει στο Defense News πόσα αεροπλάνα είναι τώρα σταθμευμένα εκεί, επικαλούμενη ανησυχίες για την ασφάλεια, αλλά η Lockheed Martin μπορεί να κατασκευάζει περίπου δώδεκα F-35 το μήνα.

Η καθυστέρηση στην κυκλοφορία των αναβαθμίσεων του TR-3 έχει κατατάξει τον εκπρόσωπο Rob Wittman, R-Va., πρόεδρο της υποεπιτροπής των Ενόπλων Υπηρεσιών της Βουλής των Αντιπροσώπων για τακτικές αεροπορικές και χερσαίες δυνάμεις. Ο Wittman είπε στο Defense News τον Σεπτέμβριο ότι ενώ ελπίζει ότι το πρόγραμμα F-35 βρίσκεται σε τροχιά επιδιόρθωσης του λογισμικού και συνέχισης των παραδόσεων, σχεδίαζε να πιέσει την ηγεσία του σχετικά με το πόση πρόοδος έχει σημειωθεί σε μια ακρόαση μέχρι το τέλος του έτους.
.

Το JPO επιβεβαίωσε σε ένα email ότι αναζητά έναν τρόπο να συνεχίσει τις πτήσεις αποδοχής για τα πιο πρόσφατα F-35 πριν ολοκληρωθεί πλήρως το TR-3.

Όταν ρωτήθηκε εάν αυτό μπορεί να συνεπάγεται τη χρήση μιας ενδιάμεσης ή πρώιμης έκδοσης του λογισμικού, το JPO είπε "δυνητικά" και ότι το λογισμικό θα μπορούσε να ενημερωθεί στη συνέχεια για να ολοκληρωθούν οι δυνατότητες του TR-3.

«Το JPO και η Lockheed Martin συνεργάζονται με τις υπηρεσίες των ΗΠΑ και τους διεθνείς πελάτες σε πιθανές επιλογές για την παράδοση επιχειρησιακά αποδεκτών αεροσκαφών που πιθανότατα θα απαιτούσαν μελλοντικές πτώσεις λογισμικού για ένα υποσύνολο δυνατοτήτων για την κάλυψη όλων των απαιτήσεων», ανέφερε η JPO.

Ωστόσο, το JPO προειδοποίησε ότι καμία απόφαση για παραδόσεις F-35 με πρώιμη μορφή λογισμικού TR-3 δεν έχει ληφθεί ακόμη από τις υπηρεσίες, τους συνεργάτες και τους διεθνείς πελάτες.Ένας εκπρόσωπος της Lockheed συμφώνησε με τις απαντήσεις του JPO στο Defense News και πρόσθεσε σε ένα email ότι «Το πρώτο F-35 παραγωγής με λογισμικό και υλικό TR-3 πέταξε στο Φορτ Γουόρθ την περασμένη εβδομάδα».

Ο εκπρόσωπος είπε ότι η πτήση της περασμένης εβδομάδας ήταν μια αρχική πτήση συστήματος οχήματος, η οποία θα ήταν η πρώτη σε μια σειρά πτήσεων αποδοχής για το μαχητικό. Ο εκπρόσωπος της Lockheed είπε ότι άλλα F-35 παραγωγής με δυνατότητα TR-3 έχουν επίσης πετάξει από την πρώτη πτήση, αλλά δεν είπε πόσα άλλα από «λίγα».

Το JPO επιβεβαίωσε ότι οι πτήσεις που ξεκίνησαν την περασμένη εβδομάδα ήταν οι πρώτες για τα μοντέλα παραγωγής TR-3 και είπε ότι αυτές οι αρχικές πτήσεις θα επιτρέψουν στην τελική διαδικασία αποδοχής να προχωρήσει πιο γρήγορα μόλις εγκριθεί το λογισμικό για επιχειρησιακή χρήση.

Τα δοκιμαστικά F-35 με TR-3 συνεχίζουν επίσης τις πτητικές δοκιμές τους στην αεροπορική βάση Edwards στην Καλιφόρνια και στο Naval Air Station Patuxent River στο Μέριλαντ, δήλωσε ο εκπρόσωπος της Lockheed.Σχόλιο Γεωργίου Δικαίου: αυτή η είδηση και τα σχόλια για τα προβλήματα του F-35 που επιτέλους η L/M παραδέχτηκε στο Παρίσι τον Ιούλιο, μου στοίχισε το παλιό μου σαιτ που διέγραψε ο Αμερικάνος πάροχος. Μακριά από αυτό το κατασκεύασμα δεν κάνει για τίποτα. Μην τα πάρετε σε καμία περίπτωση δεν είναι αξιόπιστα και κατάλληλα για πολεμικές επιχειρήσεις.Τι να γράψω πως έχω μιλήσει με πολλούς που τα πήραν οι χώρες τους και είπαν πως είχα σε όλα δίκιο; Θέλουν καινούργιο λογισμικό χωρίς να μας λένε το πρόβλημα που είναι της πάση γνωστό: Τα υποσυστήματα τα παίρνει η L/M και τα συναρμολογεί στο αεροσκάφος. Δεν είναι δικά της, δεν έχει τον έλεγχο, δεν μπορεί να επέμβει για να τα φτιάξει ή για να κάνει της ρυθμίσεις. Το αεροσκάφος F-35 θέλει καινούργια RAM επίστρωση και επίχρισμα, την δοκιμάζουν. Θέλει καινούργιο κινητήρα με μεγαλύτερη ισχύ. Νέα μονάδα ισχύος με μεγαλύτερη παροχή ρεύματος. Καινούργιο ραντάρ. Νέα μεγαλύτερη αποθήκη βομβών. Νέο βελτιωμένο σύστημα παροχής ψύξης. Νέο σύστημα με πολλές κάμερες. Βελτιώσεις στην κάσκα με την επιπλέον παροχή στοιχείων σε οθόνες σε αυτήν. Προβλήματα συντήρησης. Προβλήματα στην επάρκεια ανταλλακτικών.Να αναφέρω πως στης ΗΠΑ πολλά ανταλλακτικά δεν ταιριάζουν, από της πολλές εκδόσεις που έχουν βγάλει. Βρέθηκε η λύση να μας πουν πως χάθηκαν πολλά ανταλλακτικά για να το δικαιολογήσουν. Ας πάνε να δουν όλοι αυτοί που λένε να τα πάρουμε, πόσο χρόνο χρειάζεται να αλλάξει ο κινητήρας. Να δουν πως γίνετε η επισκευή στο αεροσκάφος και όλη την διαδικασία. Για να ανοίξεις μια θυρίδα, να έλενξεις και να την ξανά κλείσεις χρειάζεται ολόκληρη διαδικασία. Αν αλλάξεις ανταλλακτικό πρέπει να το περάσεις μέσα στο λογισμικό. Να πάρεις εντολή για να ανοίξεις την θυρίδα και να δώσεις εντολή πως την έκλεισες κλπ. Να πάρεις την εντολή πως έκλεισε καλά η θυρίδα κλπ.
150 αεροσκάφη F-35 είναι αποθηκευμένα στην L/M.

Πηγή: i-epikaira.blogspot.com