17.6.23

Η Μύκονος στο προσκήνιο για όλους τους λάθους λόγους: Ομιλούν για “τουριστική παγίδα”, Έλληνες απατεώνες” και καλαμαράκια για 98 ευρώ!!!


 Εκτενές ρεπορτάζ στην ιστοσελίδα του Δικτύου Γερμανών Συντακτών RND, (κείμενο Gerd Höhler) σημειώνει ότι η Ελλάδα οδεύει προς νέο ρεκόρ αφίξεων τουριστών και εσόδων από τον τουρισμό φέτος, ξεπερνώντας τα προηγούμενα ρεκόρ που σημειώθηκαν το 2019.

Ωστόσο, ένας από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας, το νησί των διασημοτήτων της Μυκόνου, παρουσιάζει μείωση στον αριθμό των επισκεπτών.

Το πρώτο τετράμηνο του έτους, ο αριθμός των ξένων επιβατών που αφίχθησαν στο αεροδρόμιο της Μυκόνου μειώθηκε κατά 28% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τον Απρίλιο, η πτώση έφτασε το 30%. Οι ταξιδιώτες μοιράζονται τις εμπειρίες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, περιγράφοντας ιστορίες τρόμου.

Η Μύκονος είναι γνωστή για τα γραφικά λευκά κυκλαδίτικα σπίτια, τα ξωκλήσια με τους κόκκινους τρούλους, τη καταγάλανη θάλασσα, τον καθαρό ουρανό και τις όμορφες παραλίες της. Ωστόσο, η φήμη του νησιού έχει πληγεί.

Χρόνο με το χρόνο, οι ξενοδόχοι και οι ιδιοκτήτες καταστημάτων εστίασης αυξάνουν τις τιμές και τώρα φαίνεται ότι πολλοί επισκέπτες έχουν φτάσει στο οριακό σημείο τους. Οι δυσαρεστημένοι ταξιδιώτες προειδοποιούν άλλους στο Διαδίκτυο, λέγοντας «Ποτέ ξανά Μύκονος» και μοιράζονται ιστορίες υπερβολικών χρεώσεων.

Για να νοικιάσετε ξαπλώστρα και ομπρέλα πρέπει να πληρώσετε περίπου 50 ευρώ την ημέρα. Πολλά beach bar χρεώνουν αρκετές εκατοντάδες ευρώ για πολυτελείς ξαπλώστρες στην πρώτη σειρά δίπλα στη θάλασσα.

Για παράδειγμα, γνωστό beach bar στην παραλία της Ψαρού χρεώνει ημερήσια ενοίκια έως και 700 ευρώ για δύο παραγεμισμένες «VIP luxury ξαπλώστρες» από μαόνι. Από αυτό το ποσό, τα 200 ευρώ καλύπτουν τις ξαπλώστρες και τα 500 ευρώ τα σνακ και τα ποτά.

Αυτό το πάγιο τέλος πρέπει να πληρωθεί, ακόμα κι αν κάποιος καταναλώνει λιγότερα. Αποδεικνύεται κερδοφόρα επιχείρηση για τον επιχειρηματία που πληρώνει στον δήμο Μυκόνου σχεδόν 90.000 ευρώ για τη μίσθωση περίπου 1.000 τετραγωνικών μέτρων παραλίας κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Αν κάποιος προτιμά να χρησιμοποιήσει τη δική του πετσέτα, ίσως χρειαστεί να ψάξει για ένα σημείο, καθώς οι περισσότερες παραλίες είναι γεμάτες με ξαπλώστρες από άκρη σε άκρη.

Οι ταξιδιώτες συχνά εκφράζουν την απογοήτευσή τους σε ταξιδιωτικές πλατφόρμες όπως το TripAdvisor σχετικά με τις υπέρογκες τιμές σε μπαρ και εστιατόρια  χρησιμοποιώντας τίτλους όπως  “τουριστική παγίδα” ή “Έλληνες απατεώνες”.

Μοιράζονται αποδείξεις που δείχνουν 25 ευρώ για μια βαρελίσια μπύρα, 18 ευρώ για έναν χυμό ντομάτας, 70 ευρώ για ένα ποτήρι Prosecco και 98 ευρώ για μια μερίδα καλαμαράκια.

Ένα κοινό κόλπο που χρησιμοποιούν οι ιδιοκτήτες εστιατορίων και μπαρ, σημειώνει το δημοσίευμα,  είναι να παραλείπουν την παρουσίαση μενού στους επισκέπτες και να λαμβάνουν απευθείας τις παραγγελίες τους.

Η δυσάρεστη έκπληξη έρχεται όταν φτάνει ο λογαριασμός. Επομένως, ένας βασικός εμπειρικός κανόνας είναι να ζητάτε πάντα πρώτα το μενού, να μελετάτε τις τιμές και μετά να κάνετε την παραγγελία, συμβουλεύει ο συντάκτης.

Η Μύκονος γίνεται πρωτοσέλιδο στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης, αλλά όχι με τον τρόπο που θα προτιμούσαν οι τουριστικοί επιχειρηματίες στο νησί των διασήμων.

ΠΗΓΗ: RND, Gerd Höhler – MykonosAbzocke vertreibt Reisende von der PromiInsel

https://hellasjournal.com