9.12.22

“Πέφτει η αυλαία”: Τέλος “εποχής” για τα θρυλικά εκπαιδευτικά αεροσκάφη Cessna T-41D της Σχολής Ικάρων

Μήπως με μια προσθήκη ενός  -έστω- πολυβόλου, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν
εναντίον  Drones, μέχρι να προμηθευτούμε ή κατασκευάσουμε κάτι άλλο;

Juan


 Το Cessna T-41 Mescalero είναι μια στρατιωτική έκδοση του δημοφιλούς Cessna 172 , που χρησιμοποιείται από την Πολεμική Αεροπορία και τον Στρατό των Ηνωμένων Πολιτειών , καθώς και από τις ένοπλες δυνάμεις διαφόρων άλλων χωρών ως αεροσκάφος εκπαίδευσης πιλότων

Μετά από 53 χρόνια υπηρεσίας στην Πολεμική Αεροπορία και έχοντας συμπληρώσει περισσότερες από 200.000 ώρες πτήσης, αποσύρονται τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη Cessna T-41D της 360 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος (360ΜΕΑ) «Θαλής», της Σχολής Ικάρων.

Την Τρίτη 20 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η τελετή απόσυρσης των εν λόγω αεροσκαφών , στην 360 Μοίρα Εκπαίδευσης Αέρος (360ΜΕΑ) της Σχολής Ικάρων, στην αεροπορική βάση Δεκέλειας.

Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει δοξολογία, ανάγνωση Ημερήσιας Διαταγής διοικητή 360 ΜΕΑ, διέλευση αεροσκάφους καθώς και στατική έκθεση αεροσκαφών.

Στην τελετή θα παρευρεθεί μεταξύ άλλων εν ενεργεία και εν αποστρατεία προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο έχει υπηρετήσει στην 360ΜΕΑ.
Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας, τα Τ-41 είναι μονοκινητήρια, ελικοφόρα, εκπαιδευτικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας με τα οποία πραγματοποιείται η αρχική εκπαίδευση των νέων Ικάρων στο αεροδρόμιο του Τατοΐου.

Είναι Αμερικάνικης προέλευσης και τα πρώτα κατασκευάστηκαν στα μέσα της δεκαετίας του ‘60. Αποτελεί στρατιωτική έκδοση του μοντέλου πολιτικής αεροπορίας Cessna R-172 από το οποίο διαφοροποιείται στον κινητήρα.

 Η Ελληνική ΠΑ προμηθεύτηκε το Τ-41 το 1969. Συνολικά αποκτήθηκαν 21 καινούργια αεροσκάφη μέσω του προγράμματος στρατιωτικής βοήθειας ΜΑΡ. Φέρουν δίχρωμη παραλλαγή κόκκινου και γκρι. Υπηρετεί ως αεροσκάφος αρχικής εκπαίδευσης της Σχολής Ικάρων, έχοντας συμπληρώσει πάνω από 200.000 ώρες πτήσης.

Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία προμηθεύτηκε το 21 Τ-41 το 1969 μέσω του προγράμματος στρατιωτικής βοήθειας ΜΑΡ (Military Assistance Program), τα οποία βρίσκονται σε υπηρεσία μέχρι σήμερα. Ανήκουν στην 360 Μοίρα Αρχικής Εκπαίδευσης "Θαλής" στο αεροδρόμιο του Τατοΐου. Φέρουν δίχρωμη παραλλαγή κόκκινου και γκρι και χρησιμοποιούνται ως αεροσκάφη αρχικής εκπαίδευσης της Σχολής Ικάρων.

Σχεδιασμός και ανάπτυξη

Το 1964, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ (USAF) αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το Cessna 172F, ως  εκπαιδευτικό αεροσκάφος για δόκιμους πιλότους αντί να τους εκπαιδεύσει με το αεροσκάφος αεριωθούμενων T-37 . Η USAF παρήγγειλε 237 T-41A από την Cessna . Η πρώτη τάξη USAF (67-A) μαθητών άρχισε να εκπαιδεύεται στο T-41, από το πολιτικό αεροδρόμιο στο Big Spring του Τέξας , τον Αύγουστο του 1965. 

Το T-41B ήταν η έκδοση του αμερικανικού στρατού, με κινητήρα Continental IO-360 210 ίππων (160 kW) και έλικα σταθερής ταχύτητας, στη θέση των 145 ίππων (108 kW) Continental O-300 και 7654 σταθερού βήματος προπέλας που χρησιμοποιήθηκαν στο το 172 και το Τ-41.

Το 1996, τα αεροσκάφη αναβαθμίστηκαν περαιτέρω στο T-41D, το οποίο περιελάμβανε μια αναβάθμιση στα αεροηλεκτρονικά και σε μια προπέλα σταθερής ταχύτητας.

Από το 1993, η Αμερικανική Αεροπορία άρχισε να αντικαθιστά το στόλο των T-41 με το Slingsby T-3A Firefly, σε ρόλους επιλογής υποψηφίων και αεροβατικής εκπαίδευσης, ρόλος τον οποίο το T-41 δεν μπορούσε να αναλάβει

https://www.pentapostagma.gr/