2.9.22

Πότε έρχονται τα νέα Rafale F3R: Ο αγώνας δρόμου της 332 Μοίρας για να γίνει ξανά επιχειρησιακή

 


Πάνω από 600 εξόδους έχουν συμπληρώσει, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ιπτάμενοι και μαχητικά Rafale από την ημέρα που τροχοδρόμησαν στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα.

 

Και αυτό μεταφράζεται σ’ έναν αγώνα δρόμου που δίνουν τα «γεράκια» της 332 Μοίρας ώστε να είναι πανέτοιμα μέσα στους επόμενους μήνες που πρόκειται να προσγειωθεί στην αεροπορική βάση της γαλλικής σχολής η επόμενη «φουρνιά» των μαχητικών 4,5 γενιάς.

Μάλιστα οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι μέσα στον επόμενο μήνα, καλώς εχόντων των πραγμάτων δεν αποκλείεται να έρθουν τα πρώτα δυο ολοκαίνουρια RafaleF3R. Τότεαναμένεται να ξεκινήσει η μεταφορά των κινητήρων των πρώτων αεροσκαφών, στην βάση της μητρικής εταιρείας που θα γίνει η πρώτη τους μεγάλη συντήρηση, αλλά από Ελληνικά χέρια.

Άλλωστε το παραπάνω όπως σημειώνεται είναι προσυμφωνημένο ανάμεσα στα δυο συμβαλλόμενα μέρη και ήδη βρίσκεται σε διαδικασία η έκδοση φύλλων πορείας Ελλήνων μηχανικών που θα ταξιδέψουν στο Ιστρ της Γαλλίας για να συντηρήσουν τους κινητήρες των μαχητικών που έγιναν οι «πυρήνες» για το νέο απόκτημα της Πολεμικής Αεροπορίας.

Και στην Τανάγρα υπάρχει και βρυχάται κάθε μέρα μια από τις βασικές παραμέτρους που γέρνει το ζύγι ξεκάθαρα υπέρ της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.Η 332 Μοίρα «γεράκι» ετοιμάζεται πυρετωδώς να ονομαστεί και πάλι επιχειρησιακή, με τα RafaleF3Rνα μπαίνουν στον αγώνα που γίνεται στον ουρανό του Αιγαίου.

 

Πηγές μας λένε πως ετοιμάζουν την Μοίρα ακόμη και γι’ αναλάβει υπηρεσία readiness, μέσα στον χειμώνα,στην Σκύρο εφόσον αυτό απαιτηθεί. Και αυτό θα γίνει μόνο και μόνο για την απαραίτητη εμπειρία που απαιτείται από τους ιπταμένους και μηχανικούς που θα πρέπει να υπηρετήσουν το νέο απόκτημα της Πολεμικής Αεροπορίας, εκτός της μητρικής τους βάσης.

Η έλευση των επιπλέον, νέων έξι γαλλικών μαχητικών 4,5 γενιάς, ουσιαστικά φέρνει την Πολεμική Μοίρα στον απαραίτητο αριθμό επιχειρησιακής λειτουργίας καθώς με την παραλαβή των πρώτων που έφτασαν εντός του 2022 στην Τανάγρα, οι αεροπόροι αναλώθηκαν σ’ έναν αγώνα δρόμου που έχει να κάνει με την εκπαίδευση ιπταμένων και μηχανικών.

Με επιπλέον φόρτους…

Από την επομένη της 19ης Ιανουαρίου, ημέρα της ιστορικής έλευσης των πρώτων έξι RafaleF3Rστην 114 Πτέρυγα Μάχης, οι παλέτες με αναλώσιμα, τμήματα ηλεκτρονικών εδάφους, αλλά και τα «πουλιά», τους πυραύλους δηλαδή Meteor, Mica, Scalp, δεν έχουν σταματήσει να φτάνουν στην Τανάγρα, την ώρα που οι έξοδοι των μαχητικών για εκπαίδευση έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία.

Μάλιστα οι ίδιες πηγές σημειώνουν όλο νόημα, πως οι επιπλέον φόρτοι των πυραύλων έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο που μαρτυρούν την αξία και την επιβιωσιμότητα του αεροσκάφους έναντι των απειλών που καλούνται ν’ αντιμετωπίσουν οι αεροπόροι πάνω από τον ουρανό του Αιγαίου.

Η αρχή του νέου μήνα σηματοδοτεί και την έναρξη της αντίστροφης μέτρησης σε μια σειρά «απαντήσεων» στο πεδίο για την Ελληνική πλευρά. Ένα από αυτά είναι η έλευση των νέων έξι RafaleF3R, των αεροσκαφών που με τους Meteorδημιουργούν συνθήκες απαγόρευσης πρόσβασης στον ουρανό του Αιγαίου καθώς είναι ικανά με τα ηλεκτρονικά συστήματα και τους πυραύλους αυτούς να εγκλωβίσουν τους επίδοξους εισβολείς πολύ πριν «κόψουν» το FIRΑθηνών.

Αλλά και η πρώτη Ελληνική φρεγάτα Belh@rra μέσα στον επόμενο μήνα προχωρά στον δεξαμενισμό της, με τους Γάλλους να δείχνουν την ταχύτητα με την οποία εργάζονται ώστε να καταρρίψουν το αρχικό συμφωνηθέν χρονοδιάγραμμα. Παράλληλα τα πρώτα F-16 Viperκαλώς εχόντων των πραγμάτων θα είναι διαθέσιμα στην Πολεμική Αεροπορία πριν καν τελειώσει ο χρόνος αυτός. Και ταυτόχρονα πολλά μπαίνουν στο αυλάκι της υλοποίησης, όπως τα F-16 Block 50 αλλά και οι συζητήσεις για το αεροσκάφος 5ης γενιάς.

Επιχειρησιακά, στο πεδίο και καθαρά για αποτρεπτικούς λόγους η Αθήνα προτάσσει αυτές τις κινήσεις τακτικής και απαντά στα αφηγήματα και την πολιτική των κανονιοφόρων που ακολουθεί η γείτονα.

Το αφήγημα που θέλει να παρουσιάσει η Τουρκία, προβάλλοντας ολόκληρο το πλέγμα των διεκδικήσεών της στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο, πέραν της αναθεωρητικής τακτικής έχει κι ακόμη μια ανάγνωση στο Ελληνικό Επιτελείο, όπου παρατηρούν την αγωνία την που εκφράζουν κατ’ εντολήν, τόσο τα τουρκικά ΜΜΕ, όσο και οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι της Άγκυρας από τους οποίους δεν λείπει η αγωνία.

Η μια πλευρά έχει να κάνει με το γεγονός της διεθνοποίησης των προκλήσεων από την Ελληνική διπλωματία, η οποία με δεξιοτεχνία έχει καταφέρει να «κρεμάσει στα μανταλάκια» την Άγκυρα, προβάλλοντας όχι μόνο ότι η Ελλάδα έχει έναν δύσκολο γείτονα, αλλά πως η Τουρκία εξελίσσεται σε πρόβλημα για την Δύση, τασσόμενη με την Ρωσία αλλά και με ακραίες Ισλαμιστικές φωνές που πάντοτε επιθυμούσαν τη διατήρηση της αστάθειας κυρίως στην περιοχή της Μεσογείου.

Η Τουρκία από την άλλη πλευρά, τροφοδοτεί με fakenews τον Τύπο και προσπαθεί με την «μασημένη τροφή» των S-300 να σηκώσει σκόνη έναντι της Ελλάδας η οποία εκείνο που κάνει είναι να θωρακίζει όσο μπορεί καλύτερα την αποτρεπτική της ισχύ.

 https://hellasjournal.com/