30.7.22

Το ΠΝ θα διατηρήσει το υποβρύχιο πλεονέκτημα στο Αιγαίο και την Μεσόγειο: Με αναβαθμίσεις των Type 214 και αγορά νέων

 

Τα υποβρύχια τύπου 214 και τα πληρώματά τους έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό το 2020 παραμένοντας σχεδόν δύο μήνες κάτω από το νερό και στοχοποιώντας οτιδήποτε τουρκικό πλοίο πλησίαζε στην περίμετρο ασφαλείας τους. Πηγή εικόνας: Hellasjournal

ΡΕΠΟΡΤΑΖ Γ.Σ, HELLAS JOURNAL

Η δουλειά του Πολεμικού Ναυτικού δεν θα σταματήσει την επόμενη της ανακοίνωσης των κορβετών ή με την ολοκλήρωση της αναβάθμισης των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ. Το ναυτικό διεξάγει έναν διαρκή αγώνα δρόμου, ανάμεσα στην αλμύρα, τα προβλήματα, τα κύματα και την αγωνία των πληρωμάτων του, να διατηρήσουν επιχειρησιακά όλα τα υφιστάμενα μέσα.

  • Και μπορεί όλα τα βλέμματα να είναι στραμμένα, αρχικά στην έναρξη του MLU των φρεγατών ΜΕΚΟ και την τελική απόφαση για τις τέσσερις νέες κορβέτες η οποία πιθανολογείται πως θα γίνει τον Σεπτέμβριο, πλην όμως στο ναυτικό Επιτελείο θεωρούν αναγκαίο το να μην χαθεί σε καμία περίπτωση το προβάδισμα που υπάρχει κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Αυτό σημαίνει πως χτίζοντας μέρα με τη μέρα το μέλλον της ναυτικής ιστορικής συνέχειας του όπλου, στο ναυτικό προχωρούν ήδη στα προκαταρτικά βήματα που αφορούν την αναβάθμιση των υποβρύχιων «φαντασμάτων» του στόλου.

  • Τα υποβρύχια κλάσης «Πανανικολής» ή αλλιώς τύπου 214 έδειξαν με κάθε τρόπο την αξία τους ως όπλα που κάνουν τη διαφορά και τώρα για να διατηρηθεί αυτή, το ναυτικό σχεδιάζει την επόμενή τους μέρα. Μόλις πριν λίγες ώρες στη Βουλή ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος αναφέρθηκε στα ναυπηγεία της Ελευσίνας αλλά και σε εκείνα του Σκαραμαγκά, αυτά δηλαδή που έχτισαν τα 214.

«Το άρθρο 130 έχει να κάνει με το αντίστοιχο πρόγραμμα αλλά για τη συνέχιση ναυπηγικών εργασιών, συντήρηση και υποστήριξη στα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Με το άρθρο 26 του νόμου 4258/14 είχε προβλεφθεί η ολοκλήρωση των εν λόγω εργασιών και δοκιμών από το Πολεμικό Ναυτικό και τους εργαζόμενους της ΕΝΑΕ. 

Για την ολοκλήρωση λοιπόν των εναπομεινασών εργασιών και δοκιμών εν πλω και την επιχειρησιακή απόδοση των υποβρυχίων απαιτείται επιπλέον παράταση και χρηματοδότηση, καθώς οι προηγούμενες παρατάσεις είχαν χορηγηθεί, η προηγούμενη παράταση μάλλον είχε χορηγηθεί για έξι μήνες μέχρι και τον Ιούνιο του 2022.»