1.6.22

Τα BMP-1 φεύγουν για την Ουκρανία, τα Γερμανικά Marder 1 Α3/5 έρχονται: Στο βάθος ευρύτερη «τεθωρακισμένη» συμφωνία…

Μέχρι να έλθουν τα "καινούργια" εμείς τι θα κάνουμε; Θα ζητήσουμε δανεικά από τη...Τουρκία;
Juan

 200 περίπου Marder 1 Α3/5 πρόκειται να αντικαταστήσουν αντίστοιχο αριθμό BMP-1 που διαθέτει ο Στρατός Ξηράς και αυτά τίθενται ως η αρχική βάση για τις Ελληνογερμανικές συνομιλίες, οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες εκκινούν τις επόμενες κιόλας ώρες ώστε τα Ελληνικά τεθωρακισμένα το ταχύτερο δυνατό να μεταφερθούν στην Ουκρανία, η οποία σχεδόν 100 ημέρες αντιστέκεται με κάθε διαθέσιμο μέσο στη Ρωσική εισβολή.

Πληροφορίες από το Ελληνικό Επιτελείο ομιλούν, χωρίς να το θεωρούν απολύτως βέβαιο, πως κάποιος αριθμός εκ των Marder δεν αποκλείεται να είναι και της έκδοσης Α5 και ορισμένα από τα Α3 να τεθούν προς άμεση αναβάθμιση πριν παραδοθούν στην Ελλάδα.

  • Αρμόδιες πηγές μάλιστα τονίζουν πως το μεγαλύτερο μέρος του τεθωρακισμένου στόλου των Ελληνικών BMP-1 δεν θα είναι από αυτά που υπηρετούν ακόμα στα νησιά του Αν. Αιγαίου, αλλά πρόκειται για τεθωρακισμένα οχήματα που βρίσκονται αποθηκευμένα και σε απόθεμα από εκείνα που είχε προμηθευτεί ο Στρατός Ξηράς το 1994.

Και μπορεί αυτά τα BMP-1 να βρίσκονται στην ενδοχώρα και αποθηκευμένα, όμως οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως πρόκειται για λειτουργικά οχήματα, παρά το γεγονός πως ορισμένα εξ αυτών έχουν περάσει στο στάδιο της απόσυρσης από την ενεργώ υπηρεσία.

Άλλωστε ο συγκεκριμένος τύπος Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης καιρό τώρα έχει αποφασιστεί πως σταδιακά πρέπει ν’ αποσυρθούν, με τον Στρατό Ξηράς να εξετάζει τις προτάσεις από πολλούς «μνηστήρες» οι οποίοι τις τελευταίες δεκαετίες επισκέπτονται το Ελληνικό Επιτελείο δίχως αποτέλεσμα γι’ αυτούς.

Αλλά η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η ξεκάθαρη θέση που έχει πάρει η Αθήνα υπέρ του Κιέβου- παρά τις αντιδράσεις και την επικριτική στάση που διατηρεί η αντιπολίτευση- φέρνει τα πάνω κάτω και ταυτόχρονα ανοίγονται νέες οδοί για την αναβάθμιση του Μηχανοκίνητου Πεζικού.

Από την Τσεχία στην Ελλάδα…

Κύκλοι από το υπουργείο Εθνικής άμυνας σημείωναν πως τον δρόμο για τις αποφάσεις αυτές της Γερμανίας, που ανακοινώθηκαν από τον Καγκελάριο Σόλτς και αφορούν την Ελλάδα, ξεκίνησαν από το αρχικό deal με την Τσεχία η οποία λαμβάνει από την Γερμανία 15 άρματα μάχης τύπου Leopard από τα αποθέματα της γερμανικής βιομηχανίας, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται διαπραγμάτευση για άλλα 50, όπως εμφατικά σημειώνεται από γερμανικό δημοσίευμα της Zeit.

  • Η Bundeswehr, συνεχίζει το δημοσίευμα, «θα αναλάβει την εκπαίδευση Τσέχων στρατιωτών σε αυτά τα άρματα. Το τσεχικό υπουργείο Άμυνας δήλωσε ότι πρόκειται για παλαιότερα άρματα, για το μοντέλο Leopard 2 A4. Η σχετική συμφωνία θα υπογραφεί μέσα στο καλοκαίρι. Περιλαμβάνονται επίσης ανταλλακτικά και πυρομαχικά. Παράλληλα, διεξάγονται διαπραγματεύσεις για την αγορά έως και 50 αρμάτων νεότερης τεχνολογίας τύπου Leopard 2 A7».

Να σημειώσουμε πως η Τσεχία έχει παραδώσει από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία άρματα σοβιετικής κατασκευής T-72, BMP-1 και οβιδοβόλα Dana.

Και να θυμίσουμε ότι ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος είχε δηλώσει στα μέσα Μαΐου στη Βουλή ότι η χώρα θα προμηθεύσει με βαρύ οπλισμό την Ουκρανία, εφόσον αντικατασταθεί άμεσα από παρόμοια οπλικά συστήματα από τους εταίρους στο ΝΑΤΟ, μεταξύ άλλων συστήματα αεράμυνας που χρησιμοποιεί και η Ουκρανία.

Η επιφυλακτικότητα ωστόσο της Αθήνας είναι απολύτως δικαιολογημένη με τις πολυάριθμες απειλές της Τουρκίας στο πεδίο, τις συνεχείς υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών πάνω από πολλά ελληνικά νησιά.

Τα Marder 1 A3 στην Ελλάδα έχουν «παρελθόν»…

2007, 2010, 2015…Μέσα σε 9 χρόνια η Ελλάδα είχε απορρίψει την Γερμανική πρόταση να προμηθευτεί μεταχειρισμένα τα Marder 1 A3.

Την πρώτη φορά μπήκαν στην άκρη διότι είχε προηγηθεί η απόφαση του ΚΥΣΕΑ, ο Στρατός Ξηράς να προμηθευτεί τα BMP-3, ωστόσο οι σφοδρές αντιδράσεις των ΗΠΑ για την προμήθεια επιπλέον στρατιωτικού υλικού από την Ρωσία είχαν φρενάρει την τότε κυβέρνηση.

Το 2010 είχε ήδη ανοίξει η «πύλη της κολάσεως» για την Ελλάδα με την οικονομική κρίση να ξεκινά και τις Ένοπλες Δυνάμεις να πληρώνουν τότε πρώτες το μάρμαρο της δημοσιονομικής δυσπραγίας.

Το 2015 οι ίδιοι λόγοι με τους προηγούμενους απέτρεψαν οποιονδήποτε εκσυγχρονισμό όχι μόνο στον Στρατό Ξηράς αλλά στο σύνολο των Ενόπλων Δυνάμεων.

Ο Στρατός Ξηράς σήμερα διαθέτει περισσότερα από 2500 Τεθωρακισμένα Οχήματα Μεταφοράς Προσωπικού και Μάχης, με τα περισσότερα εξ αυτών είχαν αγοραστεί μεταχειρισμένα. 

Από τα Marder 1 A3 στις αναβαθμίσεις των Leo

Τα όσα ειπώθηκαν αρχικά από τον Καγκελάριο Όλαφ Σόλτς συνέπεσαν, σύμφωνα με πληροφορίες με την απόφαση το πρωί της Τρίτης του Ανωτάτου Στρατιωτικού Συμβουλίου, να προχωρήσει στην ΕΛΒΟ ο εκσυγχρονισμός των αρμάτων μάχης Leo 2 A4 & των παλαιότερων Leo 1 A5.

Στο συμβούλιο στοιχειοθετήθηκε και η ανάγκη για την προμήθεια νέων τεθωρακισμένων οχημάτων. Εκεί ετέθη το παράδειγμα των Lynx, χωρίς ωστόσο να προτείνετε συγκεκριμένος τύπος ή εταιρεία κατασκευής του. Στον συγκεκριμένο τύπο (Lynx) αναφέρθηκε και ο Γερμανός Καγκελάριος κατά την αναφορά του στην Ελλάδα και αυτό μαρτυρά κατά μια έννοια την ευρύτερη διαπραγμάτευση που αναμένεται να ξεκινήσει ανάμεσα σε Αθήνα και Βερολίνο. Όμως πηγές από το υπουργείο Εθνικής άμυνας σημείωναν πως «τα Επιτελεία θ’ αποφασίσουν το πότε και το τι κι όχι όσοι θέλουν να προωθήσουν το δικό τους τεθωρακισμένο»…

https://hellasjournal.com/