10.8.16

Η αλήθεια για τη φέτα και την μη προστασία της

Γράφει η Σοφία Βούλτεψη

Τον τελευταίο καιρό η κυβέρνηση επιδίδεται σε «εγκαίνια προπαγάνδας» και σε επιθετικές «ενημερώσεις» μέσω non paper, δια των οποίων «απειλεί» και με νέα έργα (ενώ στην πραγματικότητα κόβει κορδέλες σε «χωριά Ποτέμκιν», όπως συνέβη με το νοσοκομείο της Σαντορίνης, και οικειοποιείται τα έργα και τις προσπάθειες άλλων, όπως συνέβη με το αεροδρόμιο της Πάρου.
Όταν ούτε αυτό το καταφέρνει, όταν η ανικανότητά της καθίσταται ορατή δια γυμνού οφθαλμού, τότε επιδίδεται σε ψέματα, συκοφάντηση της προηγούμενης κυβέρνησης και ανακρίβειες με σκοπό να θολώσει τα νερά.


Η περίπτωση της ελληνικής φέτας και των ελιών Καλαμάτας και η πλήρης αδυναμία για κατοχύρωση της ονομασίας της φέτας ως αποκλειστικά ελληνικού προϊόντος, ανήκει σ’ αυτήν την τελευταία κατηγορία.
Όπως δεν σταματά να καταγγέλλει ο βουλευτής Πέλλας της Ν.Δ. και πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γ. Καρασμάνης, η κυβέρνηση, δια του αρμόδιου υπουργού, έχει επιδείξει απίστευτη και καταστροφική ολιγωρία, την οποία προσπαθεί να καλύψει με ψέματα – με αποτέλεσμα να πέφτει σε συνεχείς αντιφάσεις.
Έτσι, σχετικά με το θέμα της φέτας και την εμπορική Συμφωνία Ευρωπαϊκής Ένωσης-Νότιας Αφρικής, από το βήμα της Βουλής, τον περασμένο Ιούνιο, ο κ. Αποστόλου είπε: «Μιλάμε για μια συμφωνία, η οποία είχε μονογραφηθεί και είχε κλείσει από το Σεπτέμβριο του 2014, όταν μάλιστα η χώρα μας εκτελούσε και χρέη Προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή»!
Βέβαια, ο κ. Αποστόλου αρχικά υποστήριξε ότι  η συμφωνία είχε – δήθεν – κλείσει τον Μάρτιο του 2014, αργότερα… μετέθεσε την ημερομηνία στον Σεπτέμβριο του 2014, ο Αναπληρωτής του κ. Μπόλαρης στη Βουλή… προτίμησε άλλη ημερομηνία – τη 15η Ιουλίου 2014 – κατά την οποία δήθεν «η χώρα μας μονόγραψε αυτή τη συμφωνία» και τελικά ο Γενικός Γραμματέας Οικονομίας, στην απάντησή του στον κ. Καρασμάνη, δηλώνει ότι δεν γνωρίζει πότε έκλεισαν οι διαπραγματεύσεις!
Αν και ο ίδιος ο κ. Αποστόλου έχει συμμετάσχει μέχρι τώρα σε 13 τουλάχιστον Συμβούλια υπουργών Γεωργίας της Ένωσης,  ακολουθεί τη γνωστή προπαγανδιστική τακτική της μετάθεσης ευθυνών, επιδεικνύοντας παράλληλα άγνοια βασικών θεμάτων, όπως:
-Η ελληνική προεδρία ασκήθηκε από την 1η Ιανουαρίου 2014, έως τις 30 Ιουνίου 2014. Το δεύτερο εξάμηνο την προεδρία άσκησε η Ιταλία.
-Η προεδρία ενός κράτους μέλους δεν ασκείται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά στα Συμβούλια των υπουργών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στα οποία συμμετέχει και το αρμόδιο μέλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η αλήθεια είναι ότι η διαπραγμάτευση της συμφωνίας μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Νότιας Αφρικής έγινε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ως πρώτο στάδιο σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.
Ουδεμία συμφωνία είχε κλείσει, ούτε είχε υπογραφεί στο χρονικό διάστημα της ελληνικής προεδρίας από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συνεπώς και από την Ελλάδα και φυσικά η οποιαδήποτε «μονογραφή» της συμφωνίας από την Κομισιόν σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει και οριστικοποίησή της, αφού τελεί πάντα υπό την έγκριση του αρμοδίου Συμβουλίου υπουργών, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, των κυβερνήσεων και των 28 εθνικών Κοινοβουλίων των κρατών μελών.
Το γεγονός ότι ουδεμία συμφωνία είχε κλείσει επί ελληνικής προεδρίας το 2014, αποδεικνύεται και από τη δήλωση του υπουργού, τον Απρίλιο του 2016, δύο χρόνια μετά δηλαδή, στο περιθώριο του Συμβουλίου υπουργών Γεωργίας, όταν μίλησε για «σχέδιο Συμφωνίας, το οποίο ετοιμάζεται να υπογράψει η Ευρωπαϊκή Ένωση με τη Νότια Αφρική» (δελτίο Τύπου αναρτημένο στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου, 14/04/2016).
Επιπλέον, στο Συμβούλιο του Μαΐου 2016 ο κ. Αποστόλου εμφανίζεται να μιλά «για συμφωνία που ετοιμάζεται να υπογράψει η Ευρωπαϊκή Ένωση με τη Νότια Αφρική» (πάλι δελτίο Τύπου αναρτημένο στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου, 17/05/2016).
Φυσικά, όπως αναφέρει ο κ. Καρασμάνης, στα συμβούλια υπουργών Γεωργίας όπου συμμετείχε, στις 16 Μαρτίου και 16 Νοεμβρίου 2015, στα οποία συζητήθηκαν οι Διεθνείς Συμφωνίες της Κομισιόν με τρίτες χώρες ο κ. Αποστόλου ούτε αντέδρασε, ούτε έκανε την παραμικρή νύξη για την εν λόγω Συμφωνία.
Η αλήθεια, σύμφωνα με τον κ. Καρασμάνη είναι εντελώς διαφορετική:
-Επί κυβέρνησης Σαμαρά και υπουργίας Καρασμάνη, καθ΄ όλο το στάδιο των διαβουλεύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στήριξε και βοήθησε, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, το τότε επισπεύδον υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, παρέχοντας όλη την αναγκαία τεχνική υποστήριξη. Η τότε κυβέρνηση δεν σταμάτησε να υποστηρίζει τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα και με ξεκάθαρες απόψεις αξίωνε την πλήρη προστασία και της φέτας και της ελιάς Καλαμάτας. Τα τελευταία δε έγραφα που εστάλησαν από πλευράς ΥπΑΑΤ προς το τότε επισπεύδον υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και από εκεί στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήταν τον Αύγουστο, Σεπτέμβριο και Νοέμβριο του 2014, διεκδικώντας την πλήρη προστασία και της φέτας και της ελιάς Καλαμάτας, ασκώντας παράλληλα πιέσεις σε όλα τα επίπεδα και προς όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για την προάσπιση των ελληνικών συμφερόντων. Ο πλήρης φάκελος των εγγράφων υπάρχει στις υπηρεσίες του υπουργείου. Και προκύπτει ότι οι ελληνικές απόψεις ήταν ξεκάθαρες και αξίωναν την πλήρη προστασία των Ελληνικών ΠΟΠ και ΠΓΕ αγροτικών προϊόντων.
-Το θέμα της πλήρους προστασίας της ελληνικής Φέτας, τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και διεθνές επίπεδο, τέθηκε παράλληλα από τον πρώην υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργο Καρασμάνη, κατά τη διμερή συνάντηση που είχε τον Ιούνιο του 2014 στο Λουξεμβούργο με τον Αμερικανό ομόλογό του Τομ Βίλσακ, για τις διαπραγματεύσεις της συμφωνίας ΤΤΙP. Μάλιστα ο κ. Βίλσακ προσεκλήθη να επιλέξει την Ελλάδα ως μια από τις 4 ευρωπαϊκές χώρες, τις οποίες σχεδίαζε να επισκεφθεί, ώστε να διαπιστώσει εκ του σύνεγγυς τον ιδιαίτερο τρόπο παρασκευής της φέτας στις περιοχές παραγωγής της, που την έχουν αναδείξει ως Προϊόν Ονομασίας Προέλευσης - πρόσκληση, που έγινε αποδεκτή, αλλά η επόμενη κυβέρνηση ουδέποτε αξιοποίησε.
Μέχρι τότε, επομένως, επίσημες υπογραφές δεν είχαν τεθεί από τα κράτη μέλη. Όμως, η επόμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ουδέν έπραξε. Μεσολάβησε, μάλιστα, ένας ολόκληρος χρόνος - μέχρι το Φεβρουάριο του 2016 - όταν και έφτασε από την ολλανδική Προεδρία το πρώτο σχέδιο Απόφασης Συμβουλίου της Συμφωνίας στα κράτη μέλη (ζητώντας την ολοκλήρωση της εξέτασης από τους νομικούς του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέχρι τον Απρίλιο του 2016) για να ξυπνήσει η  κυβέρνηση Τσίπρα και η πολιτική ηγεσία των συναρμόδιων υπουργείων από τον λήθαργο στον οποίο είχαν πέσει.
Η αλήθεια είναι, λοιπόν, ότι οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ξύπνησαν τον Απρίλιο του 2016 – προφανώς, καθώς μέχρι τότε κοίταζαν να κοροϊδεύουν με παλιά και νέα ψέματα.
Έτσι είχαμε και την δήλωση Αποστόλου στο Συμβούλιο υπουργών Γεωργίας του Απριλίου 2016:
«Προς το παρόν έχουμε μπλοκάρει τη Συμφωνία για τη φέτα και έχω ζητήσει από τον Επίτροπο να οργανώσει τριμερή συνάντηση Κομισιόν, Ελλάδας και Νότιας Αφρικής, για να βρούμε λύση. Ούτως ή άλλως θα έχουμε και άλλη συνάντηση με τον κ. Χόγκαν στο Συμβούλιο του Μαΐου»!
Το πώς μπλόκαρε μια συμφωνία χωρίς βέτο, η οποία όπως είπε στη Βουλή είχε κλείσει από το Σεπτέμβριο του 2014, μόνο ο κ. Αποστόλου μπορεί να το εξηγήσει, συμπεραίνει ο κ. Καρασμάνης.
Και ακολουθούν τα εξής (υποτίθεται επί συμφωνίας που είχε κλείσει):
-Στις αρχές Μαΐου 2016 ζητήθηκε από την Ολλανδική Προεδρία να υπάρξει έγκριση της Απόφασης Συμβουλίου από τους Μόνιμους Αντιπροσώπους των κρατών μελών στις Βρυξέλλες (δηλαδή τους Πρέσβεις) και η προώθησή της για υιοθέτηση από το Συμβούλιο υπουργών Εμπορίου στις 10/5/2016 ή από το Συμβούλιο υπουργών Αναπτυξιακής Συνεργασίας στις 23/5/2016 και τελική υπογραφή της, τον Ιούνιο του 2016 (δηλαδή με τη συμμετοχή του αρμόδιου Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού).
-Στο Συμβούλιο υπουργών Γεωργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης του Μαΐου 2016, σε σχετική του παρέμβαση, ο κ. Αποστόλου αμφισβήτησε νομικά και ηθικά τη Συμφωνία που ετοιμάζεται να υπογράψει η Ευρωπαϊκή Ένωση με τη Νότια Αφρικήκαι απειλούσε επίσης λέγοντας: «Ένα τέτοιο αποτέλεσμα, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό από πλευράς μας. Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε τη θέση μας σε όλα τα όργανα και με όλους τους τρόπους, ώστε να επιτύχουμε τη μέγιστη δυνατή προστασία της ΠΟΠ «Φέτα» στις διεθνείς αγορές»!
(Είναι ανεξήγητες οι «τζάμπα μαγκιές», αφού η Συμφωνία δεν πρόκειται να εγκριθεί από το Συμβούλιο υπουργών Γεωργίας, αλλά από το αντίστοιχο Συμβούλιο υπουργών Εμπορίου, αναφέρει ο κ. Καρασμάνης)
-Στις 13 Μαΐου 2016 η Ολλανδική Προεδρία, ενημέρωσε τα κράτη μέλη ότι, η υπογραφή από πλευράς κρατών μελών της Συμφωνίας δεν μπορεί να λάβει χώρα αν όλα τα κράτη μέλη δεν συμφωνήσουν στην υιοθέτηση της Απόφασης Συμβουλίου. Και πάλι, λοιπόν, υπήρχε χρόνος διαπραγμάτευσης – και οπωσδήποτε δεν υπήρχε υπογραφή από τον… Σεπτέμβριο 2014!
Τελικά, ο κ. Αποστόλου κατέληξε, στις 30 Μαΐου, να αποδεχθεί μια απλή δέσμευση  ότι, κατά την πρώτη πενταετία (μεταβατική περίοδος) εφαρμογής της Συμφωνίας θα αρχίσει  μια διαδικασία αναθεώρησης, με σκοπό να επιτύχει για όλες τις Γεωγραφικές Ενδείξεις, συμπεριλαμβανομένης της φέτας, το ίδιο επίπεδο προστασίας.
(Πολλά «θα», πολλά χρόνια και πάρα πολλά έπεα πτερόεντα για κάτι που εάν συμφωνηθεί, θα ισχύσει πέντε χρόνια και βάλε μετά την εφαρμογή της Συμφωνίας, σχολιάζει ο κ. Καρασμάνης).

-Ξαφνικά τον Μάιο του 2016 ξύπνησε και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, όταν ο κύριος Σταθάκης αποφάσισε να συναντηθεί με την Επίτροπο Εμπορίου Σεσίλια Μάλμστρομ και την υπουργό Εξωτερικού Εμπορίου της Ολλανδίας για να συζητήσει την προστασία της Φέτας και των ελληνικών γεωγραφικών ενδείξεων. Και για να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι, όλες οι πλευρές θα εξετάσουν όλες τις δυνατότητες για αμοιβαία αποδεκτή λύση.
-Με τη διαφορά ότι πρόλαβε ο κ. Αποστόλου και έκλεισε ο ίδιος τη Συμφωνία με τον Επίτροπο Γεωργίας, ενώ υπάρχει σε εξέλιξη διαπραγμάτευση από τον καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργό κ. Σταθάκη με τον καθ’ ύλην αρμόδιο Επίτροπο Εμπορίου και την Ολλανδική Προεδρία.     
Κοντολογίς, οι αρχικές ελληνικές θέσεις του 2014 εγκαταλείφθηκαν, με αποτέλεσμα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ο αρμόδιος Επίτροπος να ζητούν πλέον από την κυβέρνηση την έγκριση του αρχικού σχεδίου Απόφασης του Συμβουλίου, του Φεβρουαρίου του 2016, που δεν προστατεύει την ταυτότητα και την ονομασία της φέτας ως ελληνικό προϊόν, αλλά και των ελιών Καλαμάτας.
Σημειώστε ότι η επικύρωση της συμφωνίας πρέπει να γίνει από τα εθνικά Κοινοβούλια των κρατών μελών μέχρι την 1η Οκτωβρίου 2016. Οπότε, ο κ. Αποστόλου θα υποχρεωθεί να φέρει προς κύρωση στη Βουλή τη συγκεκριμένη συμφωνία.
Ήδη, μια «γεύση» έλαβε ο κ. Αποστόλου κατά την σχετική συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Είπε ο κ. Καρασμάνης: «Δημιουργήσαμε επί των ημερών μας, είπε, μια ξεχωριστή Περιφέρεια σε ολόκληρη τη χώρα για τον κτηνοτροφικό τομέα, αυξήσαμε από 19% σε 25% το ποσοστό ενίσχυσης, δηλαδή κάθε χρόνο οι κτηνοτρόφοι μας θα παίρνουν 440 εκατομμύρια – δηλαδή 150 εκατομμύρια περισσότερα απ’ όσα τις προηγούμενες προγραμματικές περιόδους. Όσον αφορά στη μείωση κατά 15% των ενισχύσεων με την νέα ΚΑΠ, αυτό είναι απόφαση της Κομισιόν και ισχύει και για τα 28 κράτη – μέλη».
(Να σημειωθεί ακόμη ότι, για πρώτη φορά δόθηκε και στα αιγοπρόβατα συνδεδεμένη ενίσχυση για την παραγωγή ποιοτικού γάλακτος – κυρίως για την παραγωγή φέτας. Όπως επίσης για πρώτη φορά, δόθηκε συνδεδεμένη ενίσχυση και στα κτηνοτροφικά ψυχανθή, με στόχο τη μείωση του κόστους και την επάρκεια ζωοτροφών).
Παράλληλα, ο κ. Καρασμάνης επανειλημμένα ζητά από τον υπουργό να καταθέσει όλα τα έγγραφα των ετών 2014, 2015 και 2016 που αφορούν στην υπόθεση της συμφωνίας με την Νότιο Αφρική, την επιστολή των δύο γενικών γραμματέων προς την Κομισιόν για το ίδιο θέμα, την οποία επικαλέστηκε ο κ. Αποστόλου και – ασφαλώς – την επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία προφανώς προηγήθηκε και στην οποία υποχρεώθηκαν να απαντήσουν οι δύο γενικοί γραμματείς.
Κατά τα λοιπά, του κ. Αποστόλου (που πέρσι καλούσε τους αγρότες να ψηφίσουν «Όχι» στο δημοψήφισμα για να μην… καταστραφούν και τώρα περιοδεύει ανά την Ελλάδα και τους λέει τα γνωστά περί συμφωνίας που διασφάλισε την παραμονή της χώρας στην ΕΕ και περί «αρχιτεκτονικής» της Νέας ΚΑΠ), επιμένει πως για την φέτα… δεν υπήρχε καμιά απολύτως προστασία και τώρα… δίνει μάχη για να βελτιώσει το καθεστώς που «κληρονόμησε»!
Και δίνει και συνεντεύξεις… εκθειάζοντας την ελληνική φέτα, ως «δυνατό όχημα», που «ανοίγει δρόμους στις διεθνείς αγορές», επιμένοντας πως «δεν χάσαμε τίποτα» και δίνουμε μάχες και άλλα τέτοια, κατηγορώντας την αντιπολίτευση μια… πολιτική μικροψυχία – ενώ όταν ο ίδιος λέει πως επί ελληνικής προεδρίας χάθηκε η μάχη (την οποία περιέργως συνεχίζει να δίνει), «ξεχνώντας» ακόμη και πότε είχε η Ελλάδα την προεδρία, αποτελεί… μεγαλοψυχία!
Οι «μικρόψυχοι» που… δεν κατάλαβαν
Προφανώς κάτι δεν έχει καταλάβει ούτε η Πανελλήνια Ένωση Κτηνοτρόφων (ΠΕΚ), που στις 7 Ιουνίου ζήτησε την παραίτησή του, με την χαρακτηριστική φράση «η φέτα είναι ο πολιτισμός μας, η ιστορία μας, η ταυτότητα και η συνείδησή μας. Δεν πουλιέται. Δεν παραχωρείται. Ή ασκείς βέτο ή παίρνεις την άγουσα. Και εάν σε κρατήσει ο πρωθυπουργός της χώρας, θα είσαι έκπτωτος και αναξιόπιστος στη συνείδησή μας».
Σημειώνει επίσης ότι με την υπογραφή της εμπορικής συμφωνίας μεταξύ ΕΕ και της Νοτίου Αφρικής, «επιτρέπεται στα υφιστάμενα τυριά της αγοράς της Ν. Αφρικής, τα οποία είναι παρασκευασμένα με τα ίδια υλικά όπως η ελληνική φέτα (70% πρόβειο γάλα, 30% κατσικίσιο), να ονομάζονται Φέτα Ν. Αφρικής».
Και προφανώς κάτι δεν έχει καταλάβει και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων που, επίσης τον Ιούνιο, δια του προέδρου του κ. Χρήστου Αποστολόπουλου «ενημέρωσε» τον κ. Αποστόλου πως:
«Η Ευρωπαϊκή Ένωση στην συμφωνία, που σύνηψε με τις χώρες της Ν. Αφρικής, πρότεινε την εξαίρεση του πανευρωπαϊκώς κατοχυρωμένου αυτού προϊόντος ονομασίας προέλευσης (ΠΟΠ) απ’ όλα τα προστατευόμενα ΠΟΠ προϊόντα (το μοναδικό που εξαιρέθηκε από τα 213 ΠΟΠ ευρωπαϊκά τυριά!).
Δυστυχώς αυτή την απολύτως αδικαιολόγητη και σκανδαλώδη εξαίρεση η Ελληνική Πολιτεία δια των Υπουργών της την αποδέχτηκε την 1η Ιουνίου 2016!
Ως δικαιολογία γι’ αυτή την απίστευτη πράξη επικαλέσθηκαν μια ανούσια και γενική προφορική υπόσχεση του Επιτρόπου Hogan (αν ήταν σοβαρή θα την ενσωμάτωναν στο κείμενο της συμφωνίας) ότι δηλαδή η ΕΕ θα προσπαθήσει τα επόμενα 5 χρόνια να δει, εάν μπορέσει να εντάξει την φέτα εκεί που δικαιούται να ήταν από την πρώτη στιγμή, μαζί με όλα τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά τυριά ΠΟΠ.
Μια υπόσχεση στην κυριολεξία «του αέρα» που εφόσον δεν συμπεριλαμβάνεται σήμερα με όλα τα υπόλοιπα όμοιας κατηγορίας 212 ΠΟΠ τυριά, αναλογισθείτε τι πιθανότητες θα έχει μετά από 5 χρόνια όταν:
-θα έχουμε χάσει την εκ των πραγμάτων ισχυρή διαπραγματευτική μας θέση (δηλαδή την «δεν υπογράφουμε αν δεν δεχθείτε ισότιμα την φέτα») και
-όταν οι συνθήκες της αγοράς θα είναι πολύ διαφορετικές (θα έχουν πολλαπλασιαστεί οι παραγωγοί λευκού τυριού που θα το ονομάζουν φέτα και θα έχει εδραιωθεί αυτή η άποψη για πάνω από 5 χρόνια!) και επομένως η δυσκολία της αφαίρεσης αυτού του δικαιώματός τους θα είναι πολύ μεγαλύτερη.
Δυστυχώς δεν έχουν γίνει κατανοητές από τους συμφωνήσαντες ούτε οι συνέπειες αυτής της αποδοχής αλλά ούτε και το μη αντιστρεπτό αυτής της παραχώρησης. Η μη κατοχύρωση της φέτας σε μια νέα πολύ μεγάλη αγορά που με την συμφωνία αυτή ανοίγει πολύ περισσότερο, φέρνει το εθνικό μας προϊόν σε μειονεκτική θέση γιατί στις περιοχές αυτές θα συνυπάρχει και θα ανταγωνίζεται άνισα τα φθηνά λευκά τυριά οποιασδήποτε σύνθεσης και παραγωγικής διαδικασίας που θα φέρουν την ίδια ονομασία (δηλαδή θα λέγονται κι αυτά φέτα).
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι οι καταναλωτές αυτοί θα εκτεθούν σε μια αγορά που η έννοια της φέτας τόσο από πλευράς σύνθεσης όσο και οργανοληπτικών χαρακτηριστικών θα είναι πολύ διαφορετική από αυτή της μιας και μοναδικής φέτας.
Με λίγα λόγια η φέτα θα χάσει την ταυτότητα της και τα χαρακτηριστικά της θα γίνει γι’ αυτούς τους καταναλωτές η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Δυστυχώς αυτή η διαδικασία είναι επίσης μη αντιστρεπτή και καταστροφική για την θέση και εικόνα της σε παγκόσμιο επίπεδο. Αν αυτό το συνδυάσει κανείς με το γεγονός ότι την ίδια εξεύρεση έχει εισάγει η ΕΕ και σε ΟΛΕΣ τις προς υπογραφή συμφωνίες με όλες τις υπόλοιπες περιοχές (π.χ. Καναδά, Κίνα , Αμερική, Βιετνάμ, Σιγκαπούρη κτλ.) τότε το μέλλον της φέτας έχει όχι μόνο υπονομευτεί αλλά και καταστραφεί. Αυτή η άνευ όρων παγκόσμια παραχώρηση της ονομασίας «φέτα» κυριολεκτικά σε οποιονδήποτε, θα ανοίξει την όρεξη των Δανών, Γάλλων & Γερμανών να αμφισβητήσουν για τρίτη φορά την ταυτότητα της φέτας και εντός ΕΕ.
Αυτή λοιπόν την μεγάλη καταστροφή σας παρακαλούμε να αποσοβήσετε με όποιο μέσο διαθέτετε. Η ενεργός αντίδραση σας, που περιμένουμε, είναι πέρα και πάνω από κομματικές γραμμές και ιδεολογίες. Πρόκειται για το εθνικό μας προϊόν στο οποίο δεν μπορεί κανείς μα κανείς να έχει διαφορετική άποψη. Σας παρακαλούμε να μην πέσετε κι εσείς θύματα των ευρωπαϊκών «σειρήνων» που αναίσχυντα μοιράζουν υποσχέσεις και φρούδες ελπίδες μόνο και μόνο για να κλείσουν την συμφωνία.
Επειδή, πλέον, από σας και μόνο εξαρτάται, σας ζητούμε λοιπόν με προσωπική σας δήλωση να δεσμευτείτε ότι θα κάνετε το παν:
1. να έρθει άμεσα το κείμενο της ειδεχθούς αυτής συμφωνίας προς επικύρωση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο
2. όταν έρθει να δεσμευτείτε, ότι θα την καταψηφίσετε και
3. να κάνετε το ίδιο για όλες τις υπόλοιπες συμφωνίες, που έχει ετοιμάσει η ΕΕ, οι οποίες έχουν όλες την ίδια απαράδεκτη εξαίρεση.
Φανταζόμαστε ότι αναλογίζεσθε ότι όλοι οι ψηφοφόροι, που εκπροσωπείτε, επιθυμούν (χωρίς καμία εξαίρεση) ακριβώς αυτό. Ένα μεγάλο ΟΧΙ στο ξεπούλημα της ταυτότητας της φέτας. Ένα μεγάλο ΟΧΙ στην απεμπόληση της εθνικής μας κληρονομιάς και παράδοσης.
Σας ευχαριστούμε εκ των πρότερων για την (ελπίζουμε θετική σας) συμβολή στην αποτροπή αυτής της εθνικής καταστροφής».
Αυτά και περιμένουμε τι άλλο θα μας πουν κατά την επικύρωση της Συμφωνίας στη Βουλή…