18.5.16

Κλείνει το «Ραντάρ» του Χορτιάτη! Η μονάδα πάει στη Λάρισα


Απορίες προκαλεί η σκοπιμότητα της απόφασης του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας να καταργήσει τη σημαντικότερη μονάδα αεράμυνας της χώρας, το 1ο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ), που είναι γνωστή ως το «Ραντάρ Χορτιάτη» και να τη μετεγκαταστήσει στο Κουτσόχερο Λάρισας, προκειμένου να λειτουργήσει ένα νέο σύστημα εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο προς το παρόν δεν δουλεύει!

Το σύστημα αεροπορικού ελέγχου της χώρας χωρίζεται στο βόρειο και νότιο τομέα. Για το βόρειο τομέα υπεύθυνη είναι η μονάδα του Χορτιάτη, η οποία μάλιστα έχει περάσει από ΝΑΤΟϊκή αξιολόγηση το 2003, με εξαιρετική βαθμολογία. Το Ραντάρ Χορτιάτη είχε τότε προσωπικό 700 ατόμων και τέτοια αξιολόγηση είχε περάσει με επιτυχία μόνο το 2ο ΚΕΠ της Πάρνηθας το 1974…
Αιφνιδιαστικά στις 5 Μαΐου, ο αρχηγός ΓΕΑ, με καταγωγή από τη Λάρισα, αποφάσισε ουσιαστικά να βάλει «λουκέτο» στη μονάδα και να μεταφέρει στο Κουτσόχερο όλο το επιχειρησιακό προσωπικό, τους 160 ελεγκτές αεράμυνας (συνολικά το προσωπικό είναι 270 άτομα), με συνθήκες μάλλον ανορθόδοξες. Στο Κουτσόχερο υπήρχε ΝΑΤΟϊκή μονάδα, όμως όλο το προσωπικό της αποσύρθηκε και πλέον έχουν μείνει μόνον οι εγκαταστάσεις. Για τη μετεγκατάσταση του προσωπικού από το Ραντάρ Χορτιάτη, η αιτιολογία είναι ότι θα κληθούν να λειτουργήσουν το νέο σύστημα αεράμυνας (ACS), το οποίο όμως δεν έχει λειτουργήσει πουθενά στην Ευρώπη, εκτός από την Ιταλία, όπου δούλεψε για ένα χρόνο, όπως τονίζουν ελεγκτές αεράμυνας, και εγκαταλείφθηκε, λόγω προβλημάτων.
Η Ελλάδα για το νέο αυτό σύστημα ξόδεψε εκατομμύρια ευρώ και για να δουλέψει καλούνται σταδιακά όλοι οι ελεγκτές αεράμυνας να μετακινηθούν στις εγκαταστάσεις του Κουτσόχερου. Το σύστημα πάντως, όπως καταγγέλλουν οι ελεγκτές, δεν είναι έτοιμο να λειτουργήσει, οπότε η μετακίνηση του επιχειρησιακού προσωπικού θα γίνει για να λειτουργεί –και στο Κουτσόχερο- το υφιστάμενο σύστημα του Χορτιάτη, κάτι που κατά τη γνώμη τους δεν υπάρχει λόγος να γίνει.
Ακριβώς σε αυτό το γεγονός της αδυναμίας βεβαιότητας ότι το νέο σύστημα θα λειτουργήσει, η μετακίνηση του προσωπικού δε γίνεται με τον κανονικό τρόπο της μετάθεσης, αλλά με «διάθεση» προσωπικού, που όπως τονίζουν οι ελεγκτές, γίνεται για να μην τους δοθούν χρήματα για την απόσπαση, για να μην πάρουν την προβλεπόμενη άδεια της μετάθεσης κτλ.
Έτσι, όπως υπογραμμίζουν, οι πρώτοι 65 θα πρέπει να εργαστούν τελευταία μέρα στο Χορτιάτη την επόμενη Παρασκευή 20 Μαΐου και να εργαστούν για πρώτη μέρα στο Κουτσόχερο τη Δευτέρα 23 Μαΐου. Δηλαδή 65 οικογένειες (ανάμεσα τους εγκυμονούσες, νήπια, παιδιά…) θα μετακομίσουν άρον άρον χωρίς να γνωρίζουν για πόσο καιρό (μπορεί τελικά να είναι και για λίγους μήνες) και χωρίς να τους πληρώνονται τα έξοδα, ενώ πολλοί θα αναγκαστούν να πληρώσουν διπλά ενοίκια…
Για τη μεταγκατάσταση αυτή θα απαιτηθεί παράλληλα μεταφορά όλων των τηλεπικοινωνιακών δικτύων, συνδέσεων, Η/Υ, προσωπικού με σκοπό το 1ο ΚΕΠ να παραμείνει χωρίς στελέχωση. Οι ελεγκτές τονίζουν επίσης ότι η μεταφορά του 1ου ΚΕΠ απο τη Θεσσαλονίκη στη Λάρισα θα γίνει για περιορισμένο χρόνο (2 με 3 έτη ίσως και λιγότερο) καθώς στο Κουτσόχερο θα τοποθετηθεί νέο σύστημα το οποίο έχει προμηθευτεί η χώρα μας, ενώ και το υπάρχον σύστημα  που θα μεταφερθεί απο το Χορτιάτη στο Κουτσόχερο θα σταματήσει να υποστηρίζεται απο την εταιρεία.
«Συνεπώς το κόστος της μεταγκατάστασης είναι αρκετά μεγάλο για ένα εγχείρημα το οποίο θα κρατήσει μερικά έτη, ενώ δεν είναι βέβαιη και η επιτυχία του», είπαν στη Voria.gr. Οι άνθρωποι της μονάδας ζητούν να εξεταστεί εκ νέου η μεταγκατάσταση, καθώς με την υπάρχουσα δημοσιονομική κατάσταση κρίνεται πως δεν είναι σωστό να δαπανηθούν ποσά περίπου 300.000 ευρώ, που απαιτούνται για την μεταφορά της. Παράλληλα δεν επιτυγχάνεται μείωση των Μονάδων της Πολεμικής Αεροπορίας, σημειώνουν, καθώς η νέα μονάδα στο Κουτσόχερο δεν υπήρχε αλλά δημιουργήθηκε αυτή την περίοδο και όπως είναι φυσικό αυτοί που τη δημιούργησαν θέλουν να τη στελεχώσουν για να δικαιολογήσουν την απόφασή τους…
Επιπλέον αποδυναμώνεται πάρα πολύ η Θεσσαλονίκη, καθώς ο Χορτιάτης είναι κομβική μονάδα η οποία προσφέρει πάρα πολύ σημαντικό έργο και εξυπηρετεί απο την πλευρά των μεταθέσεων ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την νευραλγική της θέση.
Παράλληλα, επισημαίνουν με νόημα πως η μονάδα της Αλεξανδρούπολης (μία από τις οχτώ που είναι στην ευθύνη του Ραντάρ Χορτιάτη) επρόκειτο να κλείσει, αλλά έγινε σχετική ερώτηση από τοπικούς βουλευτές στη Βουλή, με αποτέλεσμα να πάρει παράταση για ένα χρόνο, διαθέτοντας στις τάξεις της σχεδόν διπλάσιο προσωπικό από το προβλεπόμενο…
Πηγή:
 http://voria.gr
http://mysalonika.gr/