14.4.14

Υποθαλάσσια σήραγγα για Σαλαμίνα και διόδια αντί για ναύλα

Efenpress: τα διόδια θα τα εισπράττουν ξένοι και τα φέρυ-μπόουτ θα αράξουν απολύοντας τους ναυτικούς; " ΦΟΒΟΥ ΤΟΥΣ ΔΑΝΑΟΥΣ..."
Η κατασκευή της ομώνυμης υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος-Σαλαμίνα, κόστους περίπου 400 εκατ. ευρώ θα ενώσει χερσαία τις δύο περιοχές και θα αντικαταστήσει τους ναύλους των φεριμπότ με διόδια.
Στο υπουργείο Υποδομών, μετά τις τέσσερις συνεχείς παρατάσεις που έχουν δοθεί για τον διαγωνισμό, δηλώνουν ότι θα διατηρηθεί η ημερομηνία τις 20ής Μαΐου, η οποία ορίστηκε για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες, εκτιμώντας ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για να γίνει η ζεύξη με σύμβαση παραχώρησης.

Η αισιοδοξία τους βασίζεται στην επιβατική κίνηση της πορθμειακής γραμμής που την κατατάσσει δεύτερη σε όλη την Ευρώπη μετά τη γραμμή Ντόβερ - Καλέ, που ενώνει ακτοπλοϊκά την Αγγλία με τη Γαλλία.
Πρόκειται για ένα «χρυσωρυχείο», γεγονός που μεταφράζεται σε μεγάλες εισπράξεις από τα μελλοντικά διόδια που θα τοποθετηθούν και αυτό καθιστά την παραχώρηση πολύ ελκυστική στους εργολάβους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών, το 2009 τα έσοδα των πλοίων από τα εισιτήρια ανήλθαν σε 33 εκατ. ευρώ (σήμερα που η κίνηση έχει αυξηθεί είναι πολύ περισσότερα) για μία διαδρομή περίπου 2,5 χλμ. Στο τμήμα Ελευσίνα - Πάτρα, μήκους 200 χλμ., τα έσοδα είναι αντίστοιχα 58 εκατ. ευρώ, κάτι που αποτελεί σαφές δείγμα του πλούσιου ταμείου του νέου έργου.
Ποιος είναι όμως ο σχεδιασμός του έργου; Οι πρώτες μελέτες για την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνας έγιναν πριν από 20 χρόνια και η πρώτη δημοπράτηση σχεδιάστηκε επί υπουργίας Στέφανου Μάνου. Εκτοτε το θέμα της ζεύξης έρχεται και φεύγει από το τραπέζι, χωρίς όμως να υπάρχει σύμπνοια για την κατασκευή της. Τα τελευταία χρόνια το συγκεκριμένο έργο μπήκε στην κατάψυξη εξαιτίας της μεγάλης περιπέτειας των οδικών αξόνων.
Σήμερα, όμως, θεωρείται από το υπουργείο ως η μόνη παραχώρηση από τη νέα γενιά έργων που μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον των επενδυτών.
Με βάση τον αρχικό σχεδιασμό, ο οποίος θα αποτελέσει όμως αντικείμενο διαβούλευσης, η υποθαλάσσια σήραγγα θα έχει μήκος περίπου 1,1 χλμ. και με τις οδικές προσβάσεις θα φτάσει περί τα 3 χιλιόμετρα, από τον ανισόπεδο Περάματος μέχρι τoν Α/Κ Παλουκίων.
Από εκεί και πέρα θα εξαρτηθεί από τις διαθέσεις των επενδυτών εάν θα συμπεριληφθούν και τα οδικά τμήματα παράκαμψης των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας, μήκους περίπου 14,5 χιλιομέτρων.
Το τελικό μήκος του δρόμου που θα κατασκευαστεί αναμένεται να είναι 17,5 χλμ, καθώς θα εκτείνεται από τη λεωφόρο Σχιστού - Σκαραμαγκά, με την οποία συνδέεται με ανισόπεδο κόμβο, οδεύει μέσα στην περιοχή του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά και φτάνει μέχρι την περιοχή του κολυμβητηρίου Περάματος, όπου δημιουργείται κόμβος για τη σύνδεσή του με την υφιστάμενη οδό Περάματος - Κερατσινίου - Πειραιά.
Ο διαγωνισμός προγραμματίζεται να διεξαχθεί σε τρεις φάσεις: στην πρώτη θα γίνει εκδήλωση ενδιαφέροντος με την προεπιλογή έως τεσσάρων υποψηφίων. Στη δεύτερη θα διεξαχθεί ο ανταγωνιστικός διάλογος και στην τελική φάση θα γίνει η υποβολή δεσμευτικών προσφορών και η ανάδειξη αναδόχου. Η όλη διαδικασία εκτιμάται ότι θα διαρκέσει περίπου δύο χρόνια.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr