11.5.20

Ιστορία μου, αμαρτία μου: Η Procter & Gamble (Ελλάς) διαφημίζεται σε τουρκοσειρές

Γράφει ο  συνεργάτης μας Λεωνίδας Κουμάκης, μέλος του ΙΗΑ

Η Procter & Gamble (P&G) είναι μια αμερικανική πολυεθνική εταιρία καταναλωτικών αγαθών με έδρα στο Οχάιο των  ΗΠΑ. Σύμφωνα με οικονομικά στοιχεία που ανακοινώθηκαν τον Ιούνιο του 2019, το 55% του ετήσιου κύκλου των εργασιών της (67,7 δισεκατομμύρια δολάρια), πραγματοποιήθηκε εκτός Αμερικής σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική, Ασία, Μ. Ανατολή και Αφρική.
Το μικτό περιθώριο κέρδους της εταιρίας ήταν 48,6%, τα μικτά κέρδη 32,9 δισεκατομμύρια δολάρια και τα καθαρά της κέρδη μόλις… 4 δισεκατομμύρια δολάρια!

Η Procter & Gamble απασχολεί συνολικά 97.000 άτομα (2020), έναντι 118.000 του 2014. Στην Ελλάδα εγκαταστάθηκε το 1960 και σήμερα βρίσκεται μέσα σε πάρα πολλά ελληνικά σπίτια με ένα ή περισσότερα από τα πολλά σήματά της (Pampers, Head & Shoulders, Tide, Vicks, Gillete κ.α.π.).
Procter & Gamble έχει βεβαρυμμένο μητρώο σε διάφορες Επιτροπές Ανταγωνισμού της Ευρώπης.
Στην Ελλάδα έχει καταδικαστεί με την υπ΄ αριθμ. 581/2013 απόφαση της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού σε πρόστιμο ύψους 5,3 εκ. ευρώ για παράβαση των όρων ανταγωνισμού για μία δεκαετία περίπου.
Η εταιρεία είχε υιοθετήσει και υλοποιούσε, κατά την περίοδο από το 2003 ως και το 2011, καταχρηστικές εμπορικές πρακτικές που απέβλεπαν στη διατήρηση ή και την ενίσχυση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά προϊόντων παιδικής πάνας, με τον αποκλεισμό και περιορισμό των δυνατοτήτων ανάπτυξης των ανταγωνιστών της. Η υπόθεση αυτή εκκρεμεί ακόμα στο Συμβούλιο της Επικρατείας, επτά χρόνια μετά την έκδοση της απόφασης.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού το 2011 καταδίκασε την Procter & Gamble σε πρόστιμο 211.2000.000 ευρώ (μετά την μείωση του στο πλαίσιο της διαδικασίας διακανονισμού της ΕΕ) για «πρακτικές χειραγώγησης των τιμών σε απορρυπαντικά προϊόντα που ακολουθούσε μαζί με άλλες εταιρίες σε 8 χώρες, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα». Η Unilever (ο «συνεργάτης» του καρτέλ) καταδικάστηκε σε πρόστιμο 104.000.000 ευρώ.
Η Γαλλική επιτροπή ανταγωνισμού το 2011 καταδίκασε την Procter & Gamble σεπρόστιμο 233.000.000 ευρώ (μαζί με τις Henkel, Unilever και Colgate Palmolive που καταδικάστηκαν σε μικρότερα πρόστιμα) για «συμμετοχή σε  καρτέλ μεταξύ 1997 και 2004 με αντικείμενο τον καθορισμό των τιμών μεταπώλησης προς το γαλλικό λιανεμπόριο».
Στις μέρες μας, σε ιστοσελίδες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Ελλάδος συζητείται έντονα η συνεχιζόμενη προβολή επιδοτούμενων τουρκικών σειρών βιτρίνας στην Ελληνική τηλεόραση και αναπτύσσεται πειστική επιχειρηματολογία «Γιατί πρέπει να κατέβουν οι τουρκοσειρές από την Ελληνική τηλεόραση».  
Όταν η Ελλάδα δέχεται ένα καθημερινό, απίστευτα επικίνδυνο υβριδικό πόλεμο από τους φανατικούς ισλαμιστές που κυβερνούν την Τουρκία έχοντας φυλακίσει εκατοντάδες χιλιάδες τούρκους «αντιφρονούντες», εμείς παρακολουθούμε από τον καναπέ μας εδώ και δεκαπέντε χρόνια  προπαγανδιστικές, τουρκικές σειρές που επιδοτούνται από τους ισλαμιστές για να μας «πουλήσουν» μια ψεύτικη εικόνα της σύγχρονης Τουρκίας! 
Η πρωτοβουλία του μη κερδοσκοπικού, μη κομματικού, μη κυβερνητικού οργανισμού International Hellenic Association να μειωθούν στο ελάχιστο οι διαφημίσεις σαν ένα πρώτο βήμα ώστε να σταματήσουν επιτέλους οι τουρκικές σειρές από την ελληνική τηλεόραση, βρήκε ανταπόκριση από ελληνικές επιχειρήσεις αλλά και πολυεθνικές που βρίσκονται στην Ελλάδα, οι οποίες απέχουν από διαφημιστική παρουσία σε τουρκικές σειρές, παρ΄ όλο που κάτι τέτοιο παρουσιάζει δυσκολίες αφού οι εταιρίες ή τα Media Shops αγοράζουν συνήθως από τα κανάλια χρόνο σε «ζώνες ακροαματικότητας» και όχι σε συγκεκριμένες εκπομπές.
Παρ΄ όλα αυτά, πολλές επιχειρήσεις σε ένδειξη σεβασμού των δικαιολογημένων ανησυχιών των καταναλωτών τους, φρόντισαν να περιορίσουν ή να μην έχουν καθόλου παρουσία σε τουρκικές σειρές της ελληνικής τηλεόρασης.
Η Procter & Gamble, με πλήρη ανοσία απέναντι στην δικαιολογημένη ευαισθησία εκατομμυρίων καταναλωτών της, όπως προκύπτει από τον κατάλογο του «Παρατηρητηρίου διαφημίσεων στις τουρκικές σειρές της ελληνικής τηλεόρασης» που αναρτάται στην σχετική ιστοσελίδα του ΙΗΑ και αναδημοσιεύεται από δεκάδες άλλες ιστοσελίδες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εξαπέλυσε διαφημιστικό τσουνάμι μέσα σε τουρκικές σειρές της ελληνικής τηλεόρασης την εβδομάδα 4-8 Μαΐου 2020
Από τα 382 διαφημιστικά μηνύματα 106 διαφορετικών εταιριών που καταγράφηκαν σε τουρκικές σειρές της ελληνικής τηλεόρασης την εβδομάδα 4-8 Μαΐου 2020, τα διαφημιστικά μηνύματα της Procter & Gamble ήταν 50 (μάλιστα, πενήντα!) ή το 13% περίπου του συνόλου των διαφημίσεων!
Φυσικά, το κόστος των διαφημίσεων αυτών πληρώθηκε από τους πελάτες της, γιατί όπως είναι γνωστό το διαφημιστικό κόστος ενσωματώνεται στις τιμές και επιρρίπτεται στους καταναλωτές.
Τα προϊόντα της Procter & Gamble τα οποία διαφημίστηκαν στις τουρκικές σειρές  την εβδομάδα 4-8 Μαΐου 2020 ήταν τα εξήςLenor, Always, Fairy, Old Spice, Ariel, Pantene, Swiffer, Oral-B, Fixodent, Herbal Essences Pure.
Εναπόκειται στους ευαισθητοποιημένους τελικούς καταναλωτές της Procter & Gamble στην Ελλάδα, να αποφεύγουν συστηματικά την προμήθεια, από τα νοικιασμένα ράφια των αλυσίδων λιανικής, των παραπάνω προϊόντων της πολυεθνικής τα οποία διαφημίζονται σε τουρκικές σειρές της ελληνικής τηλεόρασης – τουλάχιστον μέχρι να σταματήσουν τελείως οι διαφημίσεις της σε τουρκοσειρές, συμβάλλοντας έστω και έμμεσα, ακόμα και στην μείωση των τιμών!
Εξάλλου υπάρχουν, συνήθως στα κάτω ράφια των αλυσίδων λιανικής, αντίστοιχα προϊόντα τα οποία όχι μόνο φέρνουν την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» αλλά τις περισσότερες φορές είναι και φθηνότερα!
Φυσικά όλα αυτά δεν ισχύουν μόνο για τα προϊόντα της Procter & Gamble που διαφημίστηκαν στις επιδοτούμενες τουρκικές σειρές της ελληνικής τηλεόρασης, αλλά για όλα της τα προϊόντα που διατίθενται στην Ελλάδα!
Όλοι έχουμε ένα μικρό έστω μερίδιο ευθύνης γιατί αντιμετωπίζουμε την τουρκική προπαγάνδα «ήπιας ισχύος» που επί δεκαπέντε χρόνια μπαίνει συστηματικά μέσα στα σπίτια μας, χωρίς την παραμικρή αντίδραση.
Αν μάλιστα το επιθετικό καθεστώς των ισλαμιστών της Άγκυρας δεν φρόντιζε να μας υπενθυμίζει καθημερινά το επικίνδυνο, φασιστικό του πρόσωπο το οποίο δεν δείχνει μόνο απέναντι σε χώρες της Ανατολικής Μεσογείου (Ελλάδα, Κύπρο, Ιράκ, Συρία, Λιβύη) αλλά και απέναντι στον τουρκικό λαό, θα κοιμόμασταν ακόμα αμέριμνοι τον ύπνο του δικαίου.
Στην σημερινή Τουρκία είναι φυλακισμένοι δεκάδες χιλιάδες δημοσιογράφοι, πολιτικοί, στρατιωτικοί, ακαδημαϊκοί, δικαστικοί, δημόσιοι υπάλληλοι και απλοί πολίτες, γιατί τόλμησαν να εκφράσουν άποψη «μη αρεστή» στην διεφθαρμένη «Φαμίλια» που ελέγχει ασφυκτικά την Τουρκία.
Είναι πια καιρός να σηκωθούμε από τον καναπέ, να σταματήσουμε τον παθητικό, καθημερινό πολιτισμικό εκτουρκισμό με επιδοτούμενες από τους ισλαμιστές, τουρκικές σειρές βιτρίνας που μεταδίδονται από την ελληνική τηλεόραση.
Είναι καιρός να δείξουμε την αντίδραση μας με κάποιες πολύ απλές πράξεις!
Είναι καιρός να αλλάζουμε πρόγραμμα μόλις αρχίζουν οι επιδοτούμενες τουρκικές σειρές βιτρίνας της ελληνικής τηλεόρασης. Δεν είναι ανάγκη να γεμίζουμε τις τσέπες ελάχιστων καναλαρχών οι οποίοι έχουν συνήθως ένα κυρίαρχο «κριτήριο» : πως θα κερδίσουν περισσότερα χρήματα. Το απέδειξαν άλλωστε στο παρελθόν με την προβολή δεκάδων επιδοτούμενων τουρκικών σειρών βιτρίνας – ακόμα και όταν έκαναν απροκάλυπτη νέο-οθωμανική προπαγάνδα, όπως ο αιματοβαμμένος σουλτάνος «Σουλειμάν»!
Είναι καιρός να απέχουμε από την αγορά των προϊόντων, των υπηρεσιών ή των εντύπων που διαφημίζονται σε τουρκικές σειρές της ελληνικής τηλεόρασης. Οι διάφορες εταιρίες που διαφημίζονται σε τουρκικές σειρές της ελληνικής τηλεόρασης αναρτώνται κάθε εβδομάδα στην ιστοσελίδα του ΙΗΑ καθώς και σε δεκάδες άλλες ιστοσελίδες & μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ας πούμε όλοι μαζί φτάνει πιά!
Ας αξιοποιήσουμε την τεράστια δύναμη που διαθέτουμε ενωμένοι.
Ας κάνουμε επιτέλους κάτι έμπρακτα προκειμένου να εκδηλώσουμε την αντίθεση μας – με τα λόγια δεν γίνεται απολύτως τίποτα!
Με απλές πράξεις όμως μπορούν να γίνουν πάρα πολλά!
ΠΗΓΗ:
https://professors-phds.com/2020/05/11/23778/