7.10.10

ΤΟΥΡΚΙΚΟ ..."ΝΑΥΤΙΚΟ" : Το " Μάλτα ...γιόκ " ισχύει και σήμερα !


Kόλλησε η F-494 Gokceada στην Κένυα!

ΠΈΜΠΤΗ, 7 ΟΚΤΩΒΡΊΟΥ 2010

Η επίδειξη υψηλής ναυτοσύνης του Τουρκικού Ναυτικού πλέον λαμβάνει διαστάσεις διεθνούς φαινομένου. 

Πρωταγωνιστής του περιστατικού το οποίο έλαβε χώρα στις 9.30 το πρωί της Δευτέρας (4/10) στο λιμάνι της Μομπάσαστην Κένυα, δεν είναι άλλος παρα η τουρκική φρεγάτα F-494 Gokceada, η οποία μετά απο άστοχο χειρισμό του καπετάνιου προσάραξε σε ύφαλο στην είσοδο του λιμανιού μπλοκάροντας τηνθαλάσσια οδό προσωρινά. ...
Το περιστατικό σήμανε την άμεση κινητοποίηση τωνΚενυατικών αρχών οι οποίες φοβούμενες οτι το σκάφος μπορούσε να βυθιστεί φράσσοντας την είσοδο στο κύριο λιμάνι της χώρας απέστειλαν ταχύτατα 5 ρυμουλκά και ένα αντιρυπαντικό σκάφος, τα οποία μετά από συντονισμένες προσπάθειες μιας ώρας κατάφεραν να ξεκολλήσουν το σκάφος και να τορυμουλκήσουν πάλι στο λιμάνι.

Ο λιμενάρχης Captain Twalib Khamis επιβεβαίωσε ότι η φρεγάτα παρουσίασε μηχανικά προβλήματα άγνωστης έκτασης, λόγω της πρόσκρουσης. Η F-494 επέστρεφε στις περιπολίες της ανοιχτά της Σομαλίας μετά απο μια παραμονή 4 ημερών στο λιμάνι όταν "έγινε το κακό".. Το περιστατικό θυμίζει έντονα παλαιότερα "κατορθώματα" του Τουρκικού Ναυτικού,όπως τις προσαράξεις των F-501 Bodrumκαι F-240 Yavuz σε Μεγίστη και Κω αντίστοιχα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ  ΤΑ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΝΑΥΤΙΚΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ :

Σε ύφαλο προσέκρουσε τουρκική κορβέτα που κινούνταν κοντά στη Ρω

ΣΆΒΒΑΤΟ, 15 ΑΥΓΟΎΣΤΟΥ 2009

Στον ύφαλο Κουτσόμπα, που βρίσκεται εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων, κοντά στο Καστελόριζο, χτύπησε χθες Πέμπτη η τουρκική κορβέτα Μποντρούμ F-501, με αποτέλεσμα από το χτύπημα στα βράχια να κοπεί από την καρίνα η συσκευή ανθυποβρυχιακού πολέμου (Sonar). Πιθανόν δε να χτύπησε στα βράχια και η προπέλα του σκάφους.

Όπως αναφέρει ο δικτυακός τόπος των Νέων, όλη τη νύχτα χθες, σύμφωνα με τοπικές πηγές, βατραχάνθρωποι του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού έκαναν καταδύσεις στο σημείο και εντόπισαν την συσκευή την οποία και θα ανασύρουν τις επόμενες ώρες με ειδική επιχείρηση.

Οι άνδρες των ΟΥΚ έκαναν δεκάδες καταδύσεις προκειμένου να χαρτογραφήσουν με ακρίβεια το στίγμα και την ιδιομορφία της ξέρας, έτσι ώστε να σχεδιασθεί με ακρίβεια η επιχείρηση ανάσυρσης της συσκευής. Οι βατραχάνθρωποι διαπίστωσαν και ίχνη από άλλη πρόσκρουση, η οποία πιθανόν να προέρχεται από την προπέλα του τουρκικού σκάφους.

Βράχο βράχο τον καημό μου...

ΤΡΊΤΗ, 1 ΣΕΠΤΕΜΒΡΊΟΥ 2009

..θα σιγοτραγουδούσε ο καπετάνιος της τουρκικής κορβέτας (Α-69) F-501 Bodrum ,Αλικαρνασσός τουρκιστί δηλαδή, όταν αντιλήφθηκε ότι οι "παλλικαριές" του μπροστά απο το λιμάνι του Καστελόριζου οδήγησαν το 1,330 τόνων σκάφος καρφί επάνω στον ύφαλο Κουτσουμπά...Το αποτέλεσμα μπορείτε να το δείτε στην παραπάνω φωτογραφία την οποία ανεβάζει σήμερα το "εν κρυπτώ" ,και στην οποία διακρίνεται μέρος του θόλου της συσκευής ηχοεντοπισμού της τουρκικής κορβέτας επάνω στον αφιλόξενο (αμάν αμάν) βυθό πέριξ του υφάλου.

Το περιστατικό της F-501 πάντως είναι σαφής ένδειξη αναβάθμισης των ικανοτήτων του Τούρκ Ντενίζ Κουβετλερί (Τουρκικό Ναυτικό) ,καθώς ναι μεν ο πλοίαρχος προσγείωσε το καράβι του σε έναν γνωστό και χαρτογραφημένο ύφαλο προκαλώντας ζημιές εκατομυρίων ευρώ ,όμως κατάφερε να το ξεκολήσει πρίν προλάβουν να καταφτάσουν οι δημοσιογράφοι...και έτσι δεν μας έκανε την χάρη να αποθανατίσουμε την στιγμή ,όπως ο συνάδελφος του, επίσης ατζαμής τούρκος καπετάνιος, ο οποίος κατάφερε να κολήσει την ναυαρχίδα του τουρκικού στόλουTCG Yavuz (F-240) πριν απο αρκετά χρόνια, μερικές χιλιάδες μέτρα έξω απο την πόλη της Κώ ,στην περιοχή Αμμόγλωσσα!(βλέπε φωτογραφία παρακάτω)

Βράχο βράχο τον καημό μου...Ξανά

ΣΆΒΒΑΤΟ, 12 ΣΕΠΤΕΜΒΡΊΟΥ 2009

Νέες φωτογραφίες απο τον θόλο του σοναρ της τουρκικής φρεγάτας F-501 Bodrum η οποία προσέκρουσε σε ύφαλο έξω απο το Καστελόριζο δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα το Έθνος (θυμίζουμε την φωτογραφία που δημοσιεύσαμε στις 1/9) .Σύμφωνα με την εφημερίδα το περιστατικό (το οποίο ουδέποτε παραδέχτηκε η Τουρκία) έλαβε χώρα μπροστά σε κατάπληκτους λουόμενους ένας εκ των οποίων μετέφερε το περιστατικό καρέ καρέ με συνέντευξη που παραχώρησε και μάλιστα τράβηκε και φωτογραφίες.Εκτός απο την συσκευή σοναρ η τουρκική κορβέτα άφησε στον ύφαλο και άλλα μεταλικά αντικείμενα (προπέλα?) τα οποία επιδικνύουν καμαρωτοί ο παραθεριστής Κάρολος Λίταινας περιστοιχισμένος από τον δήμαρχο Μεγίστης και την παρέα τους .

To περιστατικό παρακολούθησαν απο την παραλία Πλάκες στο Καστελόριζο (και όχι στην Ρω ,προφανώς πρόκειται για λάθος του δημοσιογράφου το οποίο και διορθώνουμε στην παρακάτω περιγραφή) 1000 περίπου μέτρα απο το σημείο της πρόσκρουσης. Η περιγραφή απο τονκ Λίταινα έχει ως εξής :


12 Αυγούστου, 6.00 μ.μ.:Καθώς απολαμβάνουμε το μπάνιο μας στην τοποθεσία «Πλάκες», στην ανατολική πλευρά της Μεγίστης , ξαφνικά βλέπουμε μπροστά μας ένα πολεμικό πλοίο. Δεν ανησυχήσαμε διότι νομίζαμε ότι ήταν ελληνικό. Το θαυμάζαμε κιόλας, καθώς μας πλησίαζε με την πλώρη του καμαρωτό καμαρωτό...
Ο ψαράς από το Καστελόριζο, που βρίσκεται κοντά μας, φωνάζει στο VHF: «Καπετάνιε, κράτει! Καπετάνιε, πίσω! Εχει ξέρα, πρόσεχε!».Πολύ αργά, όμως. Ενας δυνατός ήχος ακούστηκε και τότε καταλάβαμε ότι το πολεμικό πλοίο είχε χτυπήσει στην ξέρα. Μαύροι καπνοί έβγαιναν από το φουγάρο του στην προσπάθειά του να ξεκολλήσει.

12 Αυγούστου, 6.13 μ.μ.:
 Το πολεμικό ξεκολλάει, στρίβει και ξαφνικά βλέπουμε την τουρκική σημαία! Αρχίζει βιαστικά να απομακρύνεται. Μόνο τότε είδαμε πως ήταν μια τούρκικη κορβέτα. Και ήταν στα πόδια μας! Πανικόβλητοι οι Καστελορίζιοι ψαράδες προσπαθούν με κιάλια να δουν τα νούμερα του τουρκικού πλοίου «Μποντρούμ F-501». Καλούν το Λιμεναρχείο...

12 Αυγούστου, 6.17 μ.μ.: Η φωνή των ψαράδων ακούγεται και πάλι: «Ερχονται δύο αρματαγωγά από πίσω... Παιδιά, πρέπει να φύγετε, είναι δύσκολες ώρες». Ο σύζυγός μου κοιτάζει μια τον τρίχρονο γιο μας και μια εμένα. Αποφασίζουμε να αποχωρήσουμε... Η Ειρήνη τραβάει φωτογραφίες με το κινητό της. Το Καστελόριζο αναστατώνεται, περισσότερο οι επισκέπτες παρά οι ντόπιοι που είναι μπαρουτοκαπνισμένοι...

13 Αυγούστου, 1 μ.μ.: Την επομένη του συμβάντος και ενώ δεν είχε ακόμη εκδηλωθεί αντίδραση των αρμόδιων Αρχών, φεύγουμε τρία φουσκωτά με «καπετάνιο» τον δήμαρχο Μεγίστης, Παύλο Πανηγύρη, και πηγαίνουμε στο σημείο της πρόσκρουσης.Ως δύτης έχω μαζί μου πλήρη εξοπλισμό και μια υποβρύχια φωτογραφική μηχανή. Αναλαμβάνω να βουτήξω και να βγάλω φωτογραφίες από τυχόν συντρίμμια...Κατεβαίνω στα 6 μέτρα και ω τι έκπληξη! Ολόκληρη η συσκευή σόναρ ήταν καρφωμένη στα βράχια. Κατεστραμμένη μεν, αλλά τρανταχτή απόδειξη ότι η τουρκική κορβέτα έφτασε σε απόσταση ανάσας από τις ακτές της Μεγίστης!Ευτυχώς, παρά τα πολύ ισχυρά ρεύματα, κατάφερα να τραβήξω κάποιες κοντινές και κατατοπιστικές φωτογραφίες. Και εκεί που φωτογράφιζα, δίπλα στο σόναρ, υπήρχαν και τα κομμάτια της πλωριάς μπρούντζινης προπέλας. Πήρα ένα κομμάτι της για ενθύμιο...

14 Αυγούστου, 2.00 π.μ.: Δεκαοκτώ ώρες μετά την πρόσκρουση, δύτες του Λιμενικού αποκλείουν την περιοχή και αρχίζουν την περισυλλογή των κομματιών του σόναρ.

17 Αυγούστου, 7.00 π.μ.: Τριάντα πέντε άτομα με πέντε σκαφάκια και με μπροστάρη τον παπα-Γιώργη Μαλτέζο πηγαίνουμε στη Ρω για να τελέσουμε Θεία Λειτουργία στον Αϊ-Γιώργη και Τρισάγιο στην Κυρά της Ρω, Δέσποινα Αχλαδιώτη...

17 Αυγούστου, 9.31 π.μ.: Κατά την επιστροφή μας στο Καστελόριζο, τουρκική ακταιωρός παρενοχλεί τα δύο μικρότερα βαρκάκια της «αρμάδας» μας, κάνοντας ελιγμούς ανάμεσά μας. Στην πλώρη της διακρίνουμε κάποιους με πολιτική περιβολή και φωτογραφικές μηχανές...

Φυσικά αυτό που δεν γνώριζε ο τυχερός παραθεριστής είναι ότι όλα τα τουρκικά σκάφη παρακολουθούνται και καταγράφονται απο το στρατιωτικό παρατηρητήριο Μεγίστης το οποίο και κατέγραψε την πορεία του πλοίου ενημερώνοντας απο την πρώτη στιγμή τα ανώτερα κλιμάκια.Η συγκεκριμένη κορβέτα εθεάθει τις ημέρες που ακολούθησαν το συμβάν απο άλλα παρατηρητήρια των ΕΔ να πλέει συνοδεία.. ρυμουλκού.


www.enkripto.com