28.1.24

UMEX 2024: Η ουκρανική εταιρεία STE αποκαλύπτει το Magura V5 USV για πρώτη φορά σε πραγματικό μέγεθος


Στην Έκθεση Μη Επανδρωμένων Συστημάτων (UMEX) 2024, που φιλοξενείται στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η ουκρανική εταιρεία SpetsTechnoExport (STE) παρουσίασε ένα μοντέλο πλήρους κλίμακας του μη επανδρωμένου σκάφους επιφανείας Magura V5 (USV). Αυτό το γεγονός σηματοδότησε την πρώτη δημόσια αποκάλυψη του μοντέλου πλήρους κλίμακας του σκάφους. 
Η επιλογή των ΗΑΕ ως τοποθεσίας για αυτή την αποκάλυψη έχει στρατηγικές επιπτώσεις. Η Μέση Ανατολή, και ιδιαίτερα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, είναι μια περιοχή με σημαντικό θαλάσσιο ενδιαφέρον, συχνά στο επίκεντρο των συζητήσεων σχετικά με τη θαλάσσια ασφάλεια και τις στρατηγικές πλωτές οδούς. Παρουσιάζοντας το Magura V5 σε αυτόν τον χώρο, η STE ευθυγραμμίζεται με αυτά τα περιφερειακά ενδιαφέροντα, επιδεικνύοντας μια τεχνολογία που θα μπορούσε ενδεχομένως να αντιμετωπίσει μερικές από τις μοναδικές προκλήσεις για την ασφάλεια στη θάλασσα που αντιμετωπίζει η περιοχή.



Σχετικά με το USV

Το MAGURA V5 είναι ένα ουκρανικό μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας πολλαπλών χρήσεων, που διακρίνεται για την ευελιξία και την ικανότητά του να εκτελεί ένα ευρύ φάσμα εργασιών. Αυτά τα καθήκοντα περιλαμβάνουν επιτήρηση, αναγνώριση, περιπολία, έρευνα και διάσωση, αντίμετρα ναρκών, θαλάσσια ασφάλεια και αποστολές μάχης.


Όσον αφορά τις τεχνικές του προδιαγραφές, το MAGURA V5 έχει μήκος 5,5 μέτρα και μεικτό βάρος μικρότερο από 1000 κιλά. Η χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου του είναι σημαντική, στα 320 kg, και μπορεί να λειτουργήσει σε εμβέλεια έως και 400 km, με λειτουργική εμβέλεια που εκτείνεται στα 800 km.
Η αυτονομία του drone είναι έως και 60 ώρες και μπορεί να μεταφέρει φορτίο μάχης έως 200 κιλά. Η ταχύτητα πλεύσης του MAGURA V5 είναι 41 km/h, με μέγιστη ταχύτητα 78 km/h. Χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους πλοήγησης, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης πλοήγησης GNSS, της αδρανειακής και οπτικής πλοήγησης, και είναι σε θέση να μεταδίδει έως και τρεις ροές βίντεο HD. Διαθέτει επίσης κρυπτογράφηση 256-bit για κρυπτογραφική προστασία.  
Επιπλέον, το MAGURA V5 είναι εξοπλισμένο με σύστημα αυτόματου πιλότου, υποσυστήματα βίντεο συμπεριλαμβανομένης της νυχτερινής όρασης, πλεονάζουσες μονάδες επικοινωνίας και μονάδα μάχης. Το συνολικό κόστος του συγκροτήματος αναφέρεται ότι είναι περίπου 273.000 USD.
Ένα από τα αξιοσημείωτα στοιχεία του MAGURA V5 είναι το σύστημα πρόωσής του, το οποίο μπορεί να είναι είτε ηλεκτρικό είτε υβριδικό, εξασφαλίζοντας μυστικότητα στις λειτουργίες. Η καθοδήγηση του σκάφους μπορεί να πραγματοποιηθεί χειροκίνητα μέσω ασύρματου δικτύου πλέγματος, δορυφορικής επικοινωνίας ή αυτόνομα.
Ο πρόσθετος εξοπλισμός του περιλαμβάνει ηλεκτροοπτικό σύστημα διπλής όψης με γυροσκόπιο, ραντάρ θαλάσσης και αποστασιόμετρο λέιζερ. Οι δυνατότητες του MAGURA V5 είναι τέτοιες που εκτός από τον πρωταρχικό του ρόλο στην επιτήρηση και την αναγνώριση, μπορεί  επίσης να αναλάβει ναρκοπόλεμο.
Σχόλιο Γεωργίου Δικαίου όλα αυτά τα γνωρίζαμε και από όσα ανέφεραν οι Ρώσοι από ένα που εξόκειλε και έπεσε στα χέρια τους. Ένα τροποποιημένο JET SKI είναι και τίποτα το σπουδαίο.Γνώμη μου πως δεν έχει καμία ελπίδα να χτυπήσει πολεμικά πλοία, εκτός και μεταφέρει ρουκέτες με αυτόματο σύστημα βολής.
Μπορεί όμως να χτυπήσει άλλους στόχους όπως γέφυρες και εμπορικά πλοία
.




Πηγή: https://hellenicdefencenet.blogspot.com/2024/01/umex-2024-ste-magura-v5-usv.html

Πηγή: i-epikaira.blogspot.com