28.11.23

Η Ταϊβάν αγόρασε αμερικανικά F-16 για 124 εκατομμύρια δολάρια το καθένα: Το νέο ιθαγενές μαχητικό της κοστίζει μόλις 34 εκατομμύρια δολάρια!



Η Πολεμική Αεροπορία της Δημοκρατίας της Κίνας (ROC), η επίσημη ονομασία του εναέριου βραχίονα των ενόπλων δυνάμεων της Ταϊβάν, διαθέτει επί του παρόντος περίπου 380 μαχητικά αεροσκάφη χωρισμένα σε έξι μονάδες, με το Υπουργείο Άμυνας ROC να έχει παραγγείλει μια πλήρη μονάδα F-16 Block Αεροσκάφη 70/72 Fighting Falcon το 2019 για την αντικατάσταση 49 προβληματικών αεροσκαφών Mirage 2000 που προμηθεύτηκαν από τη Γαλλία. Ενώ η αμφιλεγόμενη συμφωνία των 8,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων έχει κερδίσει σημαντική προσοχή, αυτό που είναι λιγότερο γνωστό είναι ότι η Πολεμική Αεροπορία ROC είναι ότι μαζί με 66 F-16, με τιμή περίπου 124 εκατομμύρια δολάρια το καθένα, η υπηρεσία πρόκειται επίσης να λάβει 66 ακόμη μαχητικά που παράγονται εγχώρια για λίγο περισσότερο από το ένα τέταρτο του κόστους. Στον Πρόεδρο του Ινστιτούτου Επιστήμης και Τεχνολογίας ROC Chung-shan, Chang Guan-chung, τιμήθηκε με 2,22 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή μαχητικών XT-5 "Blue Magpie" σχεδιασμένα από την Aerospace Industrial Development Corp, αλλιώς πιο γνωστά ως μαχητικά Brave Eagle, τα οποία θα ανατεθούν να αντικαταστήσουν μιας μονάδας επιρρεπή σε ατυχήματα μαχητικά F-5E/F που θα αποσυρθούν πριν από τον Ιανουάριο. Αυτό θα επέτρεπε στα F-16 και τα Brave Eagles να αντικαταστήσουν μεταξύ τους το ένα τρίτο του στόλου της ROC, με τις δύο νέες κατηγορίες μαχητικών να ενσωματώνουν ενεργά ηλεκτρονικά σαρωμένα ραντάρ (AESA) και τα τελευταία να χρησιμοποιούν ένα που αναπτύχθηκε εγχώρια στην Ταϊβάν. Ωστόσο, όπου οι νέες παραλλαγές του F-16 έχουν επικριθεί ότι απέχουν πολύ από το κόστος, με κόστος μονάδας που εκτιμάται ότι υπερβαίνει αυτό των κινεζικών μαχητικών stealth πέμπτης γενιάς J-20, το διπλάσιο του μεγέθους τους, το Brave Eagle είναι αντίθετα. στενός υποψήφιος για τον τίτλο του πιο αποδοτικού μαχητικού στον κόσμο με μόλις 33,6 εκατομμύρια δολάρια το καθένα με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες.
 Η Aerospace Industrial Development Corporation απέκτησε εκτεταμένη εμπειρία κατασκευάζοντας πάνω από 300 ελαφρά μαχητικά τρίτης γενιάς F-5E/F με άδεια και στη συνέχεια ανέπτυξε το ελαφρύ μαχητικό διπλού κινητήρα F-CK Ching Kuo τη δεκαετία του 1980 ως μια εγχώρια εναλλακτική του αμερικανικού F-16. Ο Ching Kuos αποτελεί σήμερα δύο από τις έξι αεροπορικές μονάδες της ROC Air Force.
 Ο σχεδιασμός του Brave Eagle βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτόν του Ching Kuo, αλλά είναι μεγαλύτερος και χρησιμοποιεί μια σειρά από νέες τεχνικές παραγωγής για φθηνότερη κατασκευή και μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης. Το αεροσκάφος χρησιμοποιεί τους ίδιους κινητήρες F125 με το Ching Kuo, αλλά το 80 τοις εκατό των άλλων εξαρτημάτων είναι νέα, συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης χρήσης σύνθετων υλικών, νέων αεροηλεκτρονικών και συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου, παχύτερων πτερυγίων και αυξημένης χωρητικότητας καυσίμου για μεγαλύτερη αντοχή. Η τιμή του Brave Eagle είναι συγκρίσιμη με εκείνη με την οποία η κινεζική ηπειρωτική χώρα εξήγαγε μαχητικά JF-17 Block 2 και η Νότια Κορέα τα μαχητικά FA-50 της - και τα δύο έχουν παρόμοια μεγέθη και επιδόσεις πτήσης, αλλά δεν διαθέτουν συγκριτικά προηγμένα αεροηλεκτρονικά. Ενώ το επιχειρησιακό κόστος του Ching Kuo ήταν ελαφρώς υψηλότερο από αυτό του F-16, εάν το Brave Eagle μπορεί να πραγματοποιήσει χαμηλότερο επιχειρησιακό κόστος, έχει τη δυνατότητα να αποδειχθεί ένα από τα πιο οικονομικά μαχητικά στον κόσμο, ιδιαίτερα σύμφωνα με τα πρότυπα συμβατότητας με το ΝΑΤΟ αεροσκάφος.

Θα συμπληρώσω πως το  Ching Kuo έχει τους ίδιους κινητήρες με την προσθήκη μετάκαυσης με 9500 λίβρες ώση ο κάθε ένας. Μήκος 14.21 m και άνοιγμα πτερύγων 9 m 00 Το Brave Eagle έχει με ισχύ 6280 λίβρες ώση (6100 είχε η παλιά έκδοση στο Ching Kuo) μήκος 14.5 m και άνοιγμα πτερύγων 9.2 m. Η διαφορά στο μήκος είναι ο μεγαλύτερος κώνος του ραντάρ για την μεγαλύτερη σε διάμετρο κεραία με πολύ καλές επιδόσεις. Ζυγίζει άδειο 4500 κιλά. ( 6,486 κιλά βάρος είχε η παλιά έκδοση του  Ching Kuo) Η διαφορά βάρους είναι το νέο ραντάρ, οι δυο μετακαυστήρες και τα συνθετικά υλικά. Τα συνθετικά υλικά επέτρεψαν να μειωθεί το βάρος του αεροσκάφους κατά 1000 κιλά και περισσότερο από 1500 κιλά κέρδισαν μαζί με τα νέα ελαφριά ηλεκτρονικά συστήματα του αεροσκάφους!
Έχουν προχωρήσει σε βελτιώσεις των κινητήρων μόνοι τους με πολύ μεγαλύτερη ισχύ. Οι πληροφορίες που έχω είναι πως δεν θα σταματήσουν την δική τους παραγωγή αλλά θα φτιάξουν το δικό τους στέλθ μαχητικό.




Πηγή: https://hellenicdefencenet.blogspot.com/2023/11/f-16-124-34.html

Πηγή: i-epikaira.blogspot.com