6.3.23

Ηταν τελικά νόμιμη η μετάταξη του σταθμάρχη; Οι ισχυρισμοί Ραγκούση και οι απαντήσεις του Υπ. Εσωτερικών

Το ερώτημα είναι ποιο πρόσωπο φρόντισε  και γιατί  να μεταταχθεί,στη θέση του
Σταθμάρχη.
Juan

 Αντιπαράθεση εξακολουθεί να προκαλεί το θέμα της μετάταξης του μοιραίου σταθμάρχη στον ΟΣΕ.

Χθες ο  βουλευτής και Τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιάννης Ραγκούσης χρέωσε σε κυβερνητικό παράγοντα την μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη, την οποία χαρακτηρίζει εξόφθαλμα παράνομη «καθώς ο ΟΣΕ απαιτούσε για την κάλυψη της θέσης υποψηφίους με όριο ηλικίας τα 48 έτη». Δείτε εδώ την ανακοίνωση του κ. Ραγκούση.

Το Υπ. Εσωτερικών απάντησε ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας «ήταν μετατασσόμενος (...) και δεν είχε περιορισμό ορίου ηλικίας», καθώς τα όρια δεν αφορούν τους μετατασσόμενους υπαλλήλους παραπέμποντας στην Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 2623/Β/2022) για τον Εσωτερικό Κανονισμό του ΟΣΕ.

Συγκεκριμένα το ΥΠΕΣ διευκρίνιζε:

  • Οι υποψήφιοι για διορισμό στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος διέπονται από την σχετική Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3326/Β/2022) όπου καθορίζονται τα ειδικά όρια ηλικίας διορισμού προσωπικού.
  • Ο εν λόγω υπάλληλος ήταν μετατασσόμενος και δεν είχε περιορισμό ορίου ηλικίας.
  • Τα όρια ηλικίας δεν καταλαμβάνουν τους υπό μετάταξη υπαλλήλους σύμφωνα με το άρθρο 33 της Υπουργικής Απόφασης με ΦΕΚ 2623/Β/2022 που αφορά στον Εσωτερικό Κανονισμό του ΟΣΕ.
  • Τα λεγόμενα επιθυμητά προσόντα δεν αποτελούν νομικές προϋποθέσεις παρά μόνο επιθυμητές κατευθύνσεις που αναζητά ο Οργανισμός, τα οποία όμως προφανώς δεν τον κωλύουν από το να κάνει επιλογές, καθώς δεν αποτελούν τυπικές προϋποθέσεις είτε για πρόσληψη είτε για μετάταξη και οι οποίες ορίζονται μόνο από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.
  • “Επιπλέον, ενημερώνουμε ότι ο ΟΣΕ προκήρυξε συνολικά στον A΄ Κύκλο Κινητικότητας του 2022, 114 θέσεις. Από αυτές τις 114 θέσεις, καλύφθηκαν μόλις 8 θέσεις συνολικά. Από τις 114 θέσεις οι 18 αφορούσαν Σταθμάρχες, εκ των οποίων καλύφθηκαν οι δυο μόλις θέσεις” τονίζεται.

Κλείνοντας την ανακοίνωση του το ΥΠΕΣ χαρακτηρίζει θλιβερό το γεγονός «σε ζητήματα τόσο ευαίσθητα και με τέτοιο έντονο συναισθηματικό και ηθικό φορτίο, ο ΣΥΡΙΖΑ να μην έχει τη στοιχειώδη πρόνοια τουλάχιστον να διαβάσει με επιμέλεια τη νομοθεσία, προτού κατακεραυνώσει την Κυβέρνηση για τις δήθεν παράνομες ενέργειές της».

Ο κ. Ραγκούσης επανήλθε λέγοντας ότι από την αντιπαραβολή της χθεσινοβραδινής κυβερνητικής απάντησης με το ΦΕΚ της μετάταξης του μοιραίου σταθμάρχη στον ΟΣΕ της Λάρισας προκύπτει:

  1. Στις 7 Απριλίου 2022, ο ΟΣΕ είχε ήδη θέσει το όριο ηλικίας των 48 ετών ως προϋπόθεση για μετάταξη σε θέση σταθμάρχη.
  2. Στις 13 Απριλίου 2022, ο σταθμάρχης είχε ήδη υποβάλει αίτηση, η οποία θα έπρεπε αμέσως να είχε απορριφθεί λόγω υπέρβασης στο όριο ηλικίας.
  3. Στις 17 Μαΐου 2022, με το έγγραφο προς την υπηρεσία του, καθώς και με το από 25 Μαΐου 2022 απαντητικό έγγραφο της υπηρεσίας του που ενέκρινε την μετάταξη, είχε ήδη ολοκληρωθεί παράνομα η προαπαιτούμενη διαδικασία».

Συνεπώς, κατά τον κ. Ραγκούση, μετά την απάντηση της κυβέρνησης μέσω του υπουργού Εσωτερικών δεν απέμειναν ερωτήματα σε κανέναν πολίτη, αφού, κατά τον ίδιο, τα στοιχεία, τα επίσημα έγγραφα, οι αδιαμφισβήτητες ημερομηνίες, η αλληλουχία των γεγονότων, καταδικάζουν απόλυτα την κυβέρνηση Μητσοτάκη.

«Δυστυχώς, αν είχε τηρηθεί η νομιμότητα, ο συγκεκριμένος υπάλληλος δεν θα είχε μπορέσει να καταλάβει τη συγκεκριμένη θέση του σταθμάρχη Λάρισας και δεν θα βρισκόταν να ασκεί τα συγκεκριμένα καθήκοντα τη μοιραία βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου», καταλήγει ο τομεάρχης της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Σε νεότερη απάντησή του, το Υπουργείο Εσωτερικών αναφέρει: «Αναφορικά με τη σημερινή ανακοίνωση του κ. Ραγκούση είναι θετικό ότι  τελικά αντελήφθη πως ουδέν παράνομο υπάρχει στη μετάταξη του σταθμάρχη καθώς η υπηρεσιακή μεταβολή της επήλθε με την έκδοση του ΦΕΚ 1549/Γ/30.6.2022 ενώ η Υπουργική Απόφαση Καραμανλή είχε ήδη εκδοθεί από 30 Μαΐου του ίδιου έτους.

Δεύτερον, ο κ. Ραγκούσης αλλάζοντας σήμερα τη βάση της κριτικής στην Κυβέρνηση, αφού πλέον κατέστη προφανές ότι δεν τίθεται θέμα νομιμότητας, ισχυρίζεται ότι δολίως εξεδόθη η συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση.  Η απάντηση είναι: Προφανώς και όχι.

Διότι, τι είδους δολιότητα μπορεί να υπάρχει όταν προκηρύσσονται 18 θέσεις και πληρώνονται μόλις δύο; Πλεόνασμα ζητήσεως υπήρχε και όχι προσφοράς, ώστε να υπάρχει αναγκαιότητα ρουσφετολογικής λύσης. Ο ΟΣΕ ζητούσε υπαλλήλους για να μεταταχθούν και ουδείς ενδιαφερόταν. Σε ποιον να γίνει ρουσφέτι και γιατί;

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί σε κάθε περίπτωση ότι τα όρια ηλικίας που τίθενται για τους νεοπροσλαμβανόμενους και όχι για τους μετατασσόμενους δεν αποτελούν όρια ηλικίας μετά τα οποία σταματά η παροχή της εργασίας, αλλά όρια ηλικίας για την πρόσληψη. Προφανώς, οι νεοπροσλαμβανόμενοι, με το όποιο όριο ηλικίας συνεχίζουν να εργάζονται μέχρι την συνταξιοδότησή τους, χωρίς να τίθεται οποιοδήποτε  θέμα φυσικής τους ικανότητας  για παροχή εργασίας».

https://hellasjournal.com/