19.2.23

Οπλίζονται οι Τούρκοι παρά τον σεισμό: Οι κανονιοφόροι κλάσης Kilic εκσυγχρονίζονται με το σύστημα αναγνώρισης DENİZGÖZÜ-OCTOPOT



 Το SEA-OCTOPΟT θα χρησιμοποιηθεί επίσης σε φρεγάτες κατηγορίας I-Class

ΗΤουρκία πιστή στο ιδεολόγημα της "Γαλάζιας Πατρίδας", προβαίνει στη ναυπήγηση  νέων πολεμικών πλοίων, στην προσπάθειά της να αμφισβητήσει την ναυτική υπεροχή της Ελλάδας σε Αιγαίο και ΝΑ Μεσόγειο αλλά και την κυριαρχία μας στα νησιά του Αιγαίου.

Εντός της επόμενης δεκαετίας σκοπεύει να αναβαθμίσει κατακόρυφα τις ναυτικές της δυνατότητες σε Αιγαίο και ΝΑ Μεσόγειο, με την ναυπήγηση αυτόχθονων πολεμικών πλοίων, όπως είναι οι  φρεγάτες I-Class.

Σε μια νέα εξέλιξη σύμφωνα με τουρκικό μέσο ενημέρωσης,  οι κανονιοφόροι κλάσης KILIÇ στην απογραφή του τουρκικού πολεμικού ναυτικού, εκσυγχρονίζονται με το σύστημα ηλεκτρο-οπτικής αναγνώρισης DENİZGÖZÜ OCTOPΟΤ παραγωγής ASELSAN.

«Ο ναυτικός φωτογράφος Oğuz Eroğuz μοιράστηκε μια νέα φωτογραφία του TCG MIZRAK, μιας από τις κανονιοφόρους της κλάσης KILIÇ, στις 16 Φεβρουαρίου. Στην κοινή φωτογραφία, φάνηκε ότι το DENİZGÖZÜ OCTOPΟΤ ήταν ενσωματωμένο ακριβώς πίσω από το ραντάρ MW-08», αναφέρει το τουρκικό μέσο.

Το DENİZGÖZÜ OCTOPΟΤ, γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στις επιφανειακές πλατφόρμες του τουρκικού ναυτικού. Το σύστημα, το οποίο τέθηκε σε χρήση για πρώτη φορά με την TCG BURGAZADA, την τρίτη κορβέτα της κατηγορίας MİLGEM ADA, ενσωματώθηκε στα TCG KINALIADA και ANADOLU LHD. 

Εν τω μεταξύ, η ενσωμάτωση με τις φρεγάτες κλάσης GABYA συνεχίζεται. Το DENİZGÖZÜ OCTOPΟΤ θα ενσωματωθεί στις φρεγάτες κλάσης BARBAROS, των οποίων ο εκσυγχρονισμός του χρόνου ημιζωής συνεχίζεται. Το SEA-OCTOPΟT θα χρησιμοποιηθεί επίσης σε φρεγάτες  I-Class . Ο σχεδιασμός του Τουρκικού επιτελείου είναι τα επόμενα χρόνια, το σύστημα να τεθεί για χρήση σε 30  πλατφόρμες στο απόθεμα Διοίκησης Ναυτικών Δυνάμεων.

SEA-OCTOPΟT

Η ASELSAN, η οποία παρήγαγε το ASELFLIR-300D, το οποίο χρησιμοποιήθηκε προηγουμένως για τις δύο πρώτες κορβέτες κατηγορίας MİLGEM ADA από την ηλεκτρο-οπτική κάμερα ASELFLIR-300T (flir) που χρησιμοποιήθηκε στο T-129 ATAK, ξεκίνησε τις μελέτες της για ένα καθαρά θαλάσσιο ηλεκτρο- οπτικό σύστημα το 2015.

Το προϊόν, που ονομάζεται DENİZGÖZÜ OCTOPUS, τέθηκε σε χρήση με την κορβέτα F-513 TCG BURGAZADA το 2018 ως το πρώτο καθαρά σύστημα ηλεκτρο-οπτικής κάμερας υψηλής απόδοσης της ASELSAN στις θάλασσες.

Το SEA-OCTOPΟΤ, αποτελείται από μια θερμική κάμερα μεσαίου μήκους κύματος (MWIR), έναν ανιχνευτή εύρους λέιζερ ασφαλής για τα μάτια, μια έγχρωμη τηλεοπτική κάμερα ανάλυσης Full HD, μια έγχρωμη κάμερα εντοπισμού ανάλυσης HD και έναν προσδιοριστή λέιζερ.

Η κάμερα ημέρας, η οποία μπορεί να μεγεθύνει την εικόνα έως και 12 φορές, προσφέρει οριζόντιες γωνίες θέασης 2, 6,4, 13,5 και 30 μοιρών ανάλογα με την εστίαση. Η κάμερα υπερύθρων με ανάλυση 640×512 έχει οριζόντιες γωνίες θέασης 1, 2, 6,4 και 13,5 μοιρών ανάλογα με την ρύθμιση του ζουμ.

Με τη συνεχή οπτική του μεγέθυνση, την ευαίσθητη γυροσκοπική σταθεροποίηση και τις δυνατότητες αυτόματης εστίασης στο σύστημα θερμικής κάμερας υψηλής απόδοσης, το SEA-EYE-OCTOPΟT μπορεί να εκτελεί εργασίες αναγνώρισης, επιτήρησης και εντοπισμού θέσης στόχου μέρα ή νύχτα.

Το SEA-OCTOPΟT, το οποίο μπορεί να εστιάζει στον στόχο χειροκίνητα ή αυτόματα, διαθέτει λειτουργία παρακολούθησης πολλαπλών στόχων. Αν και το προϊόν είναι ένα σύστημα αναγνώρισης-επιτήρησης, μπορεί έμμεσα να συμβάλει σε πολλές αποστολές.

Το DENİZGÜ- OCTOPOT μπορεί να δημιουργήσει ένα κανάλι βολής για τα όπλα στο πλοίο, δουλεύοντας σε ενοποίηση με το Σύστημα Διαχείρισης Μάχης (SYS) στα πλοία. Βοηθά να εκτελούνται ακριβείς βολές.

https://www.pentapostagma.gr/