7.2.23

Φρένο στο αίτημα των εταιρειών για πτήσεις μόνον με έναν πιλότο: Τουλάχιστον έως το 2030, από την ευρωπαϊκή ρυθμιστική αρχή

...και αν αρρωστήσει ο πιλότος, θα αναλαμβάνει τη διακυβέρνηση η...καθαρίστρια!!!
Juan

 Η ευρωπαϊκή ρυθμιστική αρχή  για τις αερομεταφορές απέκλεισε την προσπάθεια του κλάδου να επιτραπεί στα αεροπλάνα να στελεχώνονται από έναν μόνο πιλότο έως το 2030, αλλά δήλωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιτρέψει την περιορισμένη λειτουργία ενός ατόμου για τμήματα πτήσεων ήδη από το 2027.

Η ρυθμιστική αρχή σταθμίζει μια πρόταση των ευρωπαϊκών κατασκευαστών αεροσκαφών Airbus SE και Dassault Aviation SA για πτήση με έναν πιλότο, η οποία είναι λιγότερο απαιτητική από την απογείωση και την προσγείωση, όταν τουλάχιστον δύο πιλότοι θα πρέπει να εξακολουθούν να βρίσκονται στο πιλοτήριο.

Η πρόταση περιελάμβανε περιορισμούς όπως η απαγόρευση σε πιλότους με ιατρικές παθήσεις ή με πολύ λίγες ώρες εμπειρίας να βρίσκονται μόνοι τους στο πιλοτήριο, δήλωσε στο Reuters ο Andrea Boiardi, διευθυντής της ρυθμιστικής αρχής, του Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA), αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες που δεν είχαν γίνει γνωστές στο παρελθόν.

Η αεροπορική βιομηχανία επιθυμεί τις σόλο πτήσεις για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της έλλειψης εργατικού δυναμικού, καθώς η χαλάρωση των κανονισμών θα επιτρέψει στους πιλότους να ξεκουράζονται κατά τη διάρκεια ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων χωρίς να υπάρχουν αντικαταστάτες στο αεροσκάφος.

Ωστόσο, ο Boiardi δήλωσε ότι η πρόταση της βιομηχανίας για πτήση με έναν πιλότο έως το 2030 είναι «απολύτως μη ρεαλιστική», επειδή η αυτοματοποίηση δεν είχε προχωρήσει αρκετά και η πτήση με έναν πιλότο απαιτεί ένα επίπεδο ασφάλειας ισοδύναμο με τις υφιστάμενες πτητικές λειτουργίες.

Η πτήση με έναν πιλότο, ακόμη και στην κρουαζιέρα, χρειάζεται έγκριση από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Εθνών, τις μεμονωμένες αεροπορικές εταιρείες και τις ενώσεις των πιλότων τους. Ο οργανισμός του ΟΗΕ αναμένεται να αρχίσει να μελετά το θέμα στις αρχές του τρέχοντος έτους.

Ο Boiardi δήλωσε ότι μόνο τα πιο προηγμένα αεροπλάνα, εξοπλισμένα για υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας από αυτό που απαιτείται από τα ελάχιστα πρότυπα πιστοποίησης, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για πτήση σόλο σε πτήση κρουαζιέρας. Σε αυτά θα περιλαμβάνονται τα Airbus A350 και ενδεχομένως τα Boeing 787 και 777X.

Ο EASA ζητούσε πληροφορίες για το θέμα από αεροπορικές εταιρείες και πιλότους σε μια διαδικασία που αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο, δήλωσε ο Boiardi στην πρώτη συνέντευξη που έδωσε ο EASA για το θέμα.

Η λιγότερο φιλόδοξη πρόταση για τη σόλο λειτουργία πτήσης, η οποία δεν θα ξεκινήσει πριν από το 2027, θα στοχεύει αρχικά στη βελτίωση της ανάπαυσης των πιλότων κατά τη διάρκεια των τακτικών πτήσεων, είπε. Ένας κουρασμένος αεροπόρος θα μπορούσε να προγραμματίσει να κοιμηθεί σε μια κουκέτα αντί να παίρνει σύντομους απρογραμμάτιστους ύπνους στο πιλοτήριο.

Εάν αποδειχθεί η ασφάλεια, τελικά τα πληρώματα μεγάλων αποστάσεων που τώρα απαιτούν τρεις ή τέσσερις πιλότους θα μπορούσαν να μειωθούν σε δύο, με αμφότερους στο πιλοτήριο για την απογείωση και την προσγείωση, πρόσθεσε ο Boiardi.

Με πληροφορρίες από Reuters και EURACTIV.com / Euroactiv.gr Μαριάνθη Πελεκανάκη

https://hellasjournal.com