11.11.22

Πιέσεις να φτάσει το νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος πιο γρήγορα στην Καλαμάτα: Η πτήση του «πρώτου γερακιού» με τα M-346

Τα εκπαιδευτικά Τ-6 με τη συμβολή των Ισραηλινών που έχουν αναλάβει το έργο της μετατροπής της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα, σε Διεθνές Αεροπορικό Κέντρο, έχουν ανεβάσει κατά πολύ τις διαθεσιμότητες με αποτέλεσμα να συνεχίζονται απρόσκοπτα οι εκπαιδευτικές πτήσεις των Ικάρων και Ανθυποσμηναγών. Πηγή εικόνας: Hellasjournal
_____
Η απόκτηση κάποιου αριθμού τέτοιων αεροσκαφών και προσθήκη σ αυτά ενός μικρού πυροβόλου, θα ήταν (ενδεχομένως) το καλύτερο "φάρμακο" για τα τουρκικά drones.
Juan
 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΙΔΕΡΗΣ//HELLAS JOURNAL

Σε εξέλιξη φαίνεται πως βρίσκονται εδώ και καιρό διαβουλεύσεις ανάμεσα σε Αθήνα και Ισραήλ με σκοπό να τρέξει ακόμη πιο γρήγορα το πρόγραμμα μετατροπής της Καλαμάτας σε Διεθνές Αεροπορικό Κέντρο εκπαίδευσης.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Εθνικής άμυνας και προσωπικά ο Νίκος Παναγιωτόπουλος που έχει συνομιλήσει με τον ομόλογό του πριν τις εκλογές στο Ισραήλ, αλλά και το αεροπορικό Επιτελείο προχωρούν σε σειρά επικοινωνιών ώστε τα προηγμένα Μ-346 να φτάσουν ακόμη πιο γρήγορα στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος.

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι ορισμένα από τα νέα εκπαιδευτικά, Μ-346, έχουν ετοιμαστεί από την κατασκευάστρια εταιρεία και το αμέσως επόμενο διάστημα, από την Ιταλία, αρχικά θα πετάξουν προς το Ισραήλ.

Και σε αυτό ακριβώς το σημείο, η Ελληνική πλευρά προσπαθεί να φέρει αν είναι εφικτό ακόμη και την άνοιξη τα πρώτα Μ-346 στην αεροπορική βάση της Καλαμάτας.

Εύλογες είναι οι κινήσεις αυτές σημειώνουν στρατιωτικές πηγές, διότι οι «γερόλυκοι», τα Τ-2 που στο cockpit τους πέρασαν οι γενιές ιπταμένων των τελευταίων 40+ ετών, αντιμετωπίζουν εδώ και καιρό αρκετά προβλήματα με την διαθεσιμότητα ανταλλακτικών καθώς η γραμμή παραγωγής πλέον δεν υποστηρίζεται.

Δοκίμασε το Μ-346 το «πρώτο γεράκι»

Το αυξημένο Ελληνικό ενδιαφέρον μαρτυρά και η πτήση του «πρώτου γερακιού» της Πολεμικής Αεροπορίας με Μ-346. Ο Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, μετά το Τ-2, το Α-7 Corsair με το οποίο έγραψε χιλιάδες ώρες πτήσεων, τα F-16 Block 52 plus με τα οποία πετά διαρκώς ως διαθέσιμος Ιπτάμενος, απογειώθηκε και με τα προηγμένα Μ-346, τα εκπαιδευτικά με τα οποία οι Ίκαροι και οι νέοι Ανθυποσμηναγοί θα μυηθούν στο αεροσκάφος με jet κινητήρες. Ο ίδιος θέλησε να δοκιμάσει τη νέα ψηφιακή εποχή στην οποία περνά η Πολεμική Αεροπορία και σε επίπεδο εκπαίδευσης.

Ο Αντιπτέραρχος Μπουρολιάς πριν λίγες ημέρες στην ομιλία του στην Σχολή Ικάρων αναφέρθηκε στο τρίπτυχο «πρωτοπορία, καινοτομία, όραμα», που αφορά την εκπαίδευση των νέων αεροπόρων, χαρακτηρίζοντας την αεροπορία ως παραδοσιακά πρωτοπόρα στα μέσα και τις διαδικασίες εκπαίδευσης.

Και συγκεκριμένα για την Καλαμάτα, ο Αρχηγός είχε σημειώσει ότι η μετατροπή σε Διεθνές Αεροπορικό Κέντρο αποτελεί έναν στόχο δεκαετιών.

«Σε λίγους μήνες, η είσοδος στις τάξεις της Αεροπορίας του νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους Μ-346, αναμένεται να αλλάξει τελείως τη φιλοσοφία της εκπαίδευσης, αλλά και της ευρύτερης εκπαιδευτικής λειτουργίας και κουλτούρας της Πολεμικής Αεροπορίας. {…} οι τρεις πυλώνες που πάνω τους και μέσω αυτών κτίζουμε την αεροπορική ισχύ του αύριο, προσαρμοσμένη στην απειλή που αντιμετωπίζουμε, στις περιοχικές προκλήσεις και στους επιχειρησιακούς στόχους που έχουμε θέσει.» είπε μεταξύ άλλων ο Αντιπτέραρχος Μπουρολιάς.

Η αύξηση των διαθεσιμοτήτων των Τ-6

Την ίδια στιγμή όλα τα μηνύματα που φτάνουν από την Καλαμάτα και αφορούν την πρόοδο των εργασιών στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος, μόνο αισιοδοξία εκπέμπουν μιας και όσοι έχουν ζήσει το προκεχωρημένο «φυτώριο» της Σχολής Ικάρων κατά το παρελθόν, με τα χιλιάδες συσσωρευμένα προβλήματα, παρατηρούν πως σταδιακά σημαντικά πράγματα στην αεροπορική βάση αλλάζουν με στόχο ένα μέλλον με after burner.

Εκτός από τις κτιριακές εγκαταστάσεις σημαντικό είναι το έργο που έχει γίνει και στα υφιστάμενα αεροσκάφη Τ-6 που ο αριθμός των διαθέσιμων αεροσκαφών πλέον έχει ανέβει σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν. Μετά από διαδικαστικά προβλήματα και ορισμένες «παρεξηγήσεις» που είχαν συμβεί ανάμεσα στα δυο συμβαλλόμενα μέρη, το πρόγραμμα επαναφοράς των Τ-6 σε μεγάλους αριθμούς που να εξυπηρετούν τους νέους αεροπόρους, έχει προχωρήσει σημαντικά, δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές να πετούν ολοένα και περισσότερο.

Το μήνυμα της αεροπορικής «σάρισας» που ακονίζεται στην Καλαμάτα

Η άφιξη των Μ-346 κατ’ ουσία σηματοδοτεί την υποστήριξη σε επίπεδο ιπταμένων κάθε νέας πτητικής πλατφόρμας που κατέχει ή θα διαθέτει στο μέλλον η Πολεμική Αεροπορία.

Στον τομέα της συνθετικής εκπαίδευσης,  με τη χρήση νέων τεχνολογιών, η Πολεμική Αεροπορία θα έχει τη δυνατότητα να παρέχει ετησίως:

  • 3.000 ώρες εκπαίδευσης σε δύο Full Mission Simulator του Α/Φ Μ-346.
  • 2.800 ώρες εκπαίδευσης, σε κάθε συσκευή Simulation Based Training του Α/Φ Μ-346.
  • 2.800 ώρες εκπαίδευσης σε κάθε συσκευή Flight Training Device του Α/Φ Τ-6.
  • 2.800 ώρες εκπαίδευσης σε Part Task Trainer του Α/Φ Τ-6.
  • 1.200 ώρες εκπαίδευσης σε Training Simulator System για πολυκινητήρια Α/Φ. και τέλος
  • 2.800 ώρες εκπαίδευσης σε Computer Based Training System.

Η Πολεμική Αεροπορία κρατά σφικτά το κλειδί διατήρησης της ειρήνης σημείωσε με ιδιαίτερο νόημα ο Διοικητής Αεροπορικής Εκπαίδευσης, Υποπτέραρχος Γεώργιος Βαγενάς κατά την πρόσφατη εκδήλωση που έγινε στην αεροπορική βάση της Καλαμάτας.

«Μιας ειρήνης που συγκρούεται με τις καθημερινές απειλές των εξ ανατολών γειτόνων μας, που πιστεύουν στα οράματα των μεγάλων γαλάζιων πατρίδων του παρελθόντος. Εκεί λοιπόν που όλοι αυτοί πρεσβεύουν διεκδικήσεις, δεν θα μας πτοούν, δεν θα παραγράψουν την ιστορία μας, αλλά αντιθέτως θα διατηρούν τις ένοπλες δυνάμεις και την Πολεμική Αεροπορία ως την ατσάλινη ασπίδα των συνόρων»

Τα αυριανά «γεράκια» της Πολεμικής Αεροπορίας, μετά τα Μ-346 θα διαθέτουν τις αεροπορικές γνώσεις που απαιτούνται ώστε να μεταβούν με πολύ μεγαλύτερη άνεση στην 4,5 γενιά των Rafale F3R, των F-16 Viper και των F-16 Block 50 M αλλά και μεταγενέστερα στα F-35A…

https://hellasjournal.com