25.10.22

Από τα 83…στα 121 τα διαλειτουργικά F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας: Αντίστροφη μέτρηση για την αναβάθμιση των Block 50

Αν δεν υπήρχαν οι αντιδράσεις στη βουλή από την αντιπολίτευση, από το 2021 θα είχε προχωρήσει η αναβάθμιση των F-16 Block 50, ένα πρόγραμμα που αρχικά είχε προβλεφθεί στην αρχική συμφωνία Ελλάδας – ΗΠΑ από το 2017. Πηγή εικόνας: Πολεμική Αεροπορία
 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΙΔΕΡΗΣ//HELLAS JOURNAL

Ο αριθμός των 121 διαλειτουργικών αεροσκαφών F-16 για την Πολεμική Αεροπορία, όπως όλα δείχνουν, μετατρέπεται σταδιακά σε πραγματικότητα!

Και αυτή είναι μια κίνηση που μεγαλώνει την ισχύ της ραχοκοκαλιάς του μαχητικού στόλου των F-16.

Η μετατροπή τους από Block 50 σε «Μ» και μάλιστα από τα χέρια των μηχανικών της Πολεμικής Αεροπορίας, αποτελεί ένα πρόγραμμα – ορόσημο για τις Ένοπλες Δυνάμεις και την τεχνογνωσία που θ’ αποκτηθεί σταδιακά.

Μπορεί η LOR των F-35 & Block 50 να ετοιμάστηκαν παράλληλα, στα ίδια γραφεία, όμως η πρώτη «ταξίδεψε» για την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μέσα σ’ ένα 3ήμερο, ενώ η δεύτερη ακολουθεί άλλες διαδρομές.

Από τον Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο ήταν η περίοδος των προτάσεων και μικρών παρεμβάσεων από το Αεροπορικό Επιτελείο.

Τον πρώτο μήνα του Φθινοπώρου πέρασε εκ νέου από το κοινοβούλιο και πριν από περίπου δυο εβδομάδες, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος, ενέκρινε το τελικό επίσημο αίτημα.

ΠΗΓΗ: ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

Ο Διευθυντής εξοπλισμών και επενδύσεων έβαλε κι εκείνος την τελική υπογραφή, αφού πρώτα έγινε επανέλεγχος από τους επιτελείς του.

Και το πρωί της Τρίτης, εφόσον τίποτα δεν αλλάξει στον υπάρχοντα σχεδιασμό, από το γραφείο του ODC της Αμερικανικής πρεσβείας, θα παραληφθεί το επίσημο αίτημα της Αθήνας για την αναβάθμιση των 38 F-16 Block 50 της Αγχιάλου.

ΠΗΓΗ: ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

Όμως από την ώρα της παραλαβής από τους Αμερικανούς κι έπειτα ξεκινά ένας ημι-μαραθώνιος μέχρι την επιστροφή της επίσημης απάντησης (LOA). Οι Αμερικανοί θα παραδώσουν το Ελληνικό αίτημα στις αρμόδιες υπηρεσίες για να γίνει ο έλεγχος που απαιτείται και να είναι τα πάντα σύννομα με την αμερικανική νομοθεσία.

Για πολλούς μπορεί να θεωρείται τυπική διαδικασία αλλά όπως εξηγούν πηγές οι οποίες γνωρίζουν πώς κινούνται οι Αμερικανοί, χρειάζεται προσοχή για τον τρόπο που έχει γίνει η αρχική διατύπωση στο αίτημα.

Σε κάθε περίπτωση εκείνο που έχει σημασία είναι πως μπορεί να χάθηκε πολύτιμος χρόνος για τα «50άρια» του αεροπορικού στόλου, όμως εφόσον το ODC το πρωί της Τρίτης παραλάβει τον φάκελο, αυτό σημαίνει πως η Πολεμική Αεροπορία και το υπουργείο Εθνικής άμυνας τοποθέτησαν ένα ακόμη κομμάτι στο τείχος της αποτροπής.

ΠΗΓΗ: ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
  • Σε ό,τι αφορά την αναβάθμιση των Block 50 αυτή προβλέπεται να γίνει σε μεγάλο μέρος από τα τμήματα που αφαιρούνται από τα μαχητικά που μετατρέπονται στην ΕΑΒ στο επίπεδο Viper.

Όμως αυτά δεν αρκούν, γι’ αυτό το λόγο δεν θα είναι λίγες οι παραγγελίες νέων υλικών που προορίζονται για τα 38 αεροσκάφη της Αγχιάλου.

Παράλληλα μέσα από αυτό τον εκσυγχρονισμό , στο επίσημο αίτημα υπάρχουν τόσο η αναβάθμιση των φακέλων όπλων ώστε να μπορούν τα F-16 Block 50 M να φέρουν «έξυπνα όπλα» καθώς επίσης και τα ατρακτίδια σκόπευσης Sniper που θα αντικαταστήσουν το «μουσειακό» είδος των Lantirn.

ΠΗΓΗ: ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

Αξίζει να θυμίσουμε πάντως ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα την χρονιά που πέρασε ήταν εκείνο το οποίο έφτασε τρεις φορές στη Βουλή και γύρισε πίσω στο υπουργείο διότι υπήρχαν πολλές αντιδράσεις από την αντιπολίτευση για το κόστος των περίπου 700 εκατ. ευρώ, το οποίο ωστόσο αφορά τρία ξεχωριστά προγράμματα. Το πρώτο την αναβάθμιση των F-16 Block 50, το δεύτερο την αναβάθμιση του λογισμικού για τα νέα όπλα που θα πρέπει να φέρει το μαχητικό και το τρίτο τα ατρακτίδια σκόπευσης τα οποία θα μπορούν να «κουμπώσουν» τόσο στα νέα «50άρια», όσο και στα F-16 Viper.

https://hellasjournal.com