17.3.22

Κτύπησε η Ρωσία μέλη του ΝΑΤΟ; Νέκρωσαν τα σιδηροδρομικά δίκτυα Πολωνίας, Τσεχίας & Ιταλίας! (;)

 

Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πολωνίας τέθηκε εκτός λειτουργίας καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της κυκλοφορίας κατέρρευσε. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να επηρεαστεί σχεδόν το σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

Το συνέβη στην Ιταλία και πριν λίγο έγινε γνωστό πως και η Τσεχία έχει τα ίδια προβλήματα. Εκφράζονται έντονoι φόβοι από την Πολωνία πως έχουμε την πρώτη μεγάλης κλίμακας κυβερνοεπίθεση εναντίον χωρών του ΝΑΤΟ.

Για τον λόγο αυτό συστάθηκε ειδική ομάδα διαχείρισης κρίσης στην Πολωνία και ο επικεφαλής κυβερνοασφάλειας της κυβέρνησης ερευνά όλα τα ενδεχόμενα. Η Πολωνία είναι στο στόχαστρο της Ρωσίας εδώ και πολύ καιρό.

Αν όντως βρίσκεται η Ρωσία πίσω από την δολιοφθορά, τότε μιλάμε για επίθεση σε τρεις χώρες του ΝΑΤΟ η οποία συνέβη 24 ώρες μετά την μετάβαση των πρωθυπουργών Πολωνίας-Τσεχίας Σλοβενίας στην Ουκρανία. Θα το παραδεχτεί ποτέ το ΝΑΤΟ υπό τον φόβο κλιμάκωσης;

“Nέκρωσε” το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Πολωνία

Πιο αναλυτικά, η σιδηροδρομική εταιρεία PKP PLK ανακοίνωσε πως 19 από τους 33 σταθμούς ελέγχου με εξοπλισμό LCS Alstom (πρώην Bombardier) δεν λειτουργούν. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως “νέκρωσε” το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Το πρόβλημα αφορά περίπου 820 χλμ. σιδηροδρομικής γραμμής.

Η πρώτη ανακοίνωση ανέφερε πως “μια ντουζίνα κέντρων ελέγχου LCS δεν λειτουργούσαν με συνέπεια να μην μπορεί να αποκατασταθεί η σιδηροδρομική κυκλοφορία.

Στόχος τώρα είναι η διασφάλιση της ασφάλειας και η ενημέρωση των ταξιδιωτών για την κατάσταση” τόνισε η εταιρεία διαχείρισης του δικτύου της Πολωνίας. Επίσης πρόσθεσε ότι:

“Μεταξύ 3:30 και 4:00 σημειώθηκε βλάβη των συσκευών ελέγχου της κυκλοφορίας σε 19 τοπικά κέντρα ελέγχου στην Πολωνία. Η βλάβη νέκρωσε περίπου 820 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών. Πολλά τρένα θα καθυστερήσουν και θα ακυρωθούν σήμερα.”

 

19 από τους 33 σταθμούς ελέγχου δεν λειτουργούν

Όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος της εταιρείας PKP PLK, η βλάβη επηρέασε 19 από τους 33 σταθμούς ελέγχου LCS, στους οποίους είχαν εγκατασταθεί συσκευές Alstom (πρώην Bombardier).

Επί του παρόντος, οι περιοχές των σταθμών ελέγχου LCS επανδρώνονται τοπικά από υπαλλήλους ώστε να καταστεί δυνατή η χειροκίνητη λειτουργία των τρένων.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες , μεταξύ των δεκάδων μη λειτουργικών κέντρων ελέγχου LCS είναι οι σταθμοί σε Konin, Wrocław, Tczew, Skierniewice, Siedlce, Czechowice-Dziedzice, Terespol, Grodzisk Mazowiecki, Gdynia, Bolesławiec και Węgliniec.

Η εταιρεία διαχείρισης ανέφερε ότι η κατάρρευση επηρέασε κυρίως τους σιδηροδρομικούς άξονες  από την Κρακοβία, μέσω Opole, Wrocław προς Węgliniec, στη συνέχεια στην περιοχή του Koluszki, τη γραμμή E20 από τη Βαρσοβία προς το Konin και τη γραμμή Νο. 9 από τη Βαρσοβία προς το Gdańsk.

“Μεγάλης κλίμακας κυβερνοεπίθεση”

“Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε μια τέτοια ενέργεια. Αυτό θα αποτελέσει αντικείμενο περαιτέρω έρευνας. Έχει συσταθεί ήδη ομάδα κρίσης” απάντησε ο επικεφαλής του Υπουργείου Υποδομών, Skubiszyński, στην ερώτηση των δημοσιογράφων αν η Πολωνία δέχτηκε κυβερνοεπίθεση.

“Υπάρχουν πληροφορίες πως έγινε κυβερνοεπίθεση καθώς παρόμοια προβλήματα λαμβάνουν χώρα και στην Τσεχική Δημοκρατία, σημειώνει ο Andrzej Kozłowski από το GeekWeek .

“Λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε και το γεγονός ότι πριν από δώδεκα μέρες πριν έγινε μια επίθεση στους σιδηροδρόμους της Λευκορωσίας, η οποία επιβράδυνε τη μεταφορά δυνάμεων του ρωσικού στρατού στην Ουκρανία, είναι πιθανή μια κυβερνοεπίθεση στην Πολωνία” προσθέτει, τονίζοντας ότι «ο σιδηρόδρομος είναι στρατηγική μεταφορών».

“Εάν επιβεβαιωθούν οι υποψίες, θα είναι η πρώτη κυβερνοεπίθεση τέτοιας κλίμακας σε υποδομές ζωτικής σημασίας στην Πολωνία” συνοψίζει ο ειδικός.

Ένα άτομο που γνωρίζει το παρασκήνιο της βλάβης στην Πολωνία προσθέτει:

“Υπάρχουν τρία συστήματα διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας στην Πολωνία. Η αποτυχία αφορά έναν από αυτούς. Το όνομά του είναι Bombardier. Κυβερνοεπίθεση; Δεδομένου ότι το ίδιο συμβαίνει και στην Τσεχία, είναι πιθανό. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς μια διαφορετική ιστορία” ανέφερε διατηρώντας την ανωνυμία του.

Προβλήματα και στην Ιταλία – Ανακοίνωση TRENITALIA

Στην Ιταλία, η σιδηροδρομική εταιρεία TRENITALIA εξέδωσε προειδοποίηση λέγοντας ότι η διακοπή του συστήματος ελέγχου έχει προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στη βασική γραμμή Ρώμης-Φλωρεντίας.

“Πολλά τρένα αντιμετώπισαν καθυστερήσεις έως δύο ώρες ή ακυρώθηκαν τα δρομολόγια λόγω προβλημάτων στο κεντρικό σύστημα ελέγχου υπολογιστών” ανέφερε η ιταλική κρατική υπηρεσία σιδηροδρόμων.

Το πρόβλημα επιδιορθώθηκε μέχρι το μεσημέρι με την κυκλοφορία των τρένων να αποκαθίσταται σταδιακά και οι καθυστερήσεις να συρρικνώνονται

Που οφείλεται το σφάλμα – Τί είπε η εταιρεία

Η εταιρεία υποδομής Alstom ανέφερε σε δήλωση της ότι οι καθυστερήσεις της Πέμπτης στον ιταλικό κρατικό σιδηρόδρομο και στην Πολωνία οφείλονταν σε σφάλμα υπολογιστή στο λογισμικό σηματοδότησης που παρείχε η Bombardier Transportation.

Η Alstom είπε ότι η δυσλειτουργία δεν ήταν αποτέλεσμα κυβερνοεπίθεσης και ότι η ασφάλεια των επιβατών δεν κινδυνεύει.

Πηγή στην υπηρεσία κυβερνοασφάλειας της Ιταλίας είπε στο Associated Press ότι το πρόβλημα ήταν σφάλμα πληροφορικής φύσεως και όχι οποιαδήποτε εξωτερικής εχθρικής ενέργειας. Η πηγή μίλησε ανώνυμα επειδή δεν είναι εξουσιοδοτημένη να μιλήσει δημόσια για το θέμα.

Η Alstom ανέφερε ότι το ίδιο πρόβλημα επηρέασε τα σιδηροδρομικά συστήματα σε Ταϊλάνδη και Ινδία.

Δημοσιογράφοι του AP στην Ινδία παρατήρησαν κάποια αναστάτωση σε μερικά σιδηροδρομικά δρομολόγια το πρωί της Πέμπτης, αλλά τα πράγματα είχαν επανέλθει στο κανονικό από το απόγευμα.

Αξίζει να τονίσουμε ότι η Alstom κατέχει μερίδιο 20% στην Transmashholding (TMH), τη ρωσική εταιρεία παροχής μηχανών έλξης και σιδηροδρομικού εξοπλισμού.

Οι μελλοντικές επιχειρηματικές επενδύσεις στη Ρωσία έχουν “παγώσει” και έχουν ξεκινήσει συνομιλίες για μια συνεργασία μεταξύ της Alstom και της ουκρανικής σιδηροδρομικής εταιρείας UZ.

https://warnews247.gr/ 
Αναρτήθηκε στην Efenpress από τον Μιχάλη Τσολάκη