7.7.21

Οριστικό: Στον εφοπλιστή Προκοπίου τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και ΕΝΑΕ! "Το έκανα για το καλό της χώρας μας"

 

Σημαντική εξέλιξη σημειώθηκε στον διαγωνισμό για τα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά καθώς ο Έλληνας πλοιοκτήτης Γιώργος Προκοπίου κατέθεσε τη μεγαλύτερη προσφορά και γίνεται κάτοχος του Σκαραμαγκά, ενώ κέρδισε και τον διαγωνισμό της ΕΤΑΔ (στρατιωτικό σκέλος) για τη δεξαμενή 5 και τις προβλήτες 3 και 4.

Με 37,3 εκατ. ευρώ αναδείχθηκε πλειοδότης στο ακίνητο της ΕΤΑΔ που είναι πλησίον των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Η Pyletech του Ομίλου Πριόβολου που εμφανιζόταν σαν φαβορί κατέθεσε χαμηλότερη προσφορά.

Για το στρατιωτικό κομμάτι του Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) έδωσε 25 εκατ. ευρώ και για την ΕΤΑΔ 37. Σύνολο επένδυσης 62 εκατομμύρια ευρώ. Κάποιoι εξέφρασαν την απορία τους για την εμπλοκή του Έλληνα πλοιοκτήτη στον διαγωνισμό.

Όμως, πληροφορίες από τον επαγγελματικό του κύκλο αναφέρουν ότι το έκανε για το καλό της χώρας τονίζοντας ότι “αποτελεί όνειρο ζωής του εφοπλιστή η αναβίωση της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας”.

Κύκλοι του εφοπλιστή επεσήμαιναν ότι “πάντοτε εκτιμούσε και εκτιμά, στήριζε και στηρίζει την ναυπηγική τεχνογνωσία των Ελλήνων. Για αυτό και η πολυτελής θαλαμηγός του Dream την μετασκεύασε στην Ελλάδα, έχοντας και ο ίδιος συμμετοχή στο έργο».

Πλειοδότης και στους δύο διαγωνισμούς

Πιο αναλυτικά, ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου ανακηρύχθηκε πλειοδότης και στους δύο διαγωνισμούς για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που έγιναν νωρίτερα σήμερα.

Σύμφωνα με άριστα ενημερωμένες πηγές, προσέφερε τελικά 37,3 εκατ. ευρώ για να αγοράσει το τμήμα που πουλούσε η Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ), υπερθεματίζοντας την Pyletech, συμφερόντων τον Θεόφιλου Πριόβολου.

Προσέφερε επίσης, 25,2 εκατ. στον παράλληλο διαγωνισμό του Ειδικού Διαχειριστή (ΕΝΑΕ) για το άλλο μισό του Ναυπηγείου. Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό η Pyletech προσέφερε 22,1 εκατ. ευρώ.

Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί τους αμέσως επόμενους μήνες για την ΕΤΑΔ, ενώ για την ειδική διαχείριση, από τα μέσα του φθινοπώρου και μετά, λόγω των διαδικασιών που πρέπει να τηρηθούν.

Το συνολικό τίμημα θεωρείται λίαν ικανοποιητικό για το Δημόσιο και εκ του αποτελέσματος δικαιώνει την απόφαση του ειδικού διαχειριστή, που έχει τοποθετήσει το Ελληνικό Δημόσιο, να κηρύξει άγονο τον πρώτο διαγωνισμό στον οποίο υπήρχε μόνο μία προσφορά με 15,1 εκατομμύρια.

Στο όφελος για τα δημόσια ταμεία πρέπει να συνυπολογιστεί πέραν του τιμήματος των 62,5 εκατομμυρίων και το ποσό των 9 εκατομμυρίων περίπου που θα καταβάλει ο νέος ιδιοκτήτης των ναυπηγείων, η κυπριακή εταιρία Forest group συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου, για την τακτοποίηση αυθαιρέτων ακινήτων που βρίσκονται στο συγκρότημα.

Σε δήλωσή του, ο κ. Προκοπίου επιβεβαιώνει το αποτέλεσμα των δύο διαγωνισμών, κάνοντας λόγο για μια «πολύ θετική εξέλιξη», σημειώνοντας ότι η άμεση αδειοδότηση των σχεδιαζόμενων χρήσεων είναι καθοριστικής σημασίας για την επιτυχία του project.

«Πράγματι οι εταιρείες που εκπροσωπούμε είναι οι πλειοδότες των διεξαχθέντων διαγωνισμών. Η ταχεία αδειοδότηση των σχεδιαζομένων χρήσεων θα είναι καθοριστική για την επιτυχία του εγχειρήματος. Είναι μια πολύ θετική εξέλιξη και χρειάζεται πολλή δουλειά απ’ όλους» τόνισε, χαρακτηριστικά, ο κ. Προκοπίου.

Ποιος είναι ο Γιώργος Προκοπίου

Ο Γιώργος Προκοπίου είναι ένας από τους κορυφαίους Έλληνες πλοιοκτήτες, ενώ κατατάσσεται στο top 20 των προσωπικοτήτων με τη μεγαλύτερη επιρροή στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία.

Διευθύνει τις εταιρείες Dynacom, Dynagas και Sea Traders, με δραστηριότητα σε δεξαμενόπλοια, LNG και ξηρό φορτίο και συνολικό στόλο περίπου 120 πλοίων.

Ο εφοπλιστής διαθέτει παρουσία και στο αμερικανικό χρηματιστήριο, μέσω της Dynagas LNG Partners, η οποία έκλεισε με αύξηση κερδών και πλήρη κάλυψη του στόλου σε ναυλώσεις το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Πρόσφατα έγινε γνωστό ότι ενίσχυσε το ναυπηγικό πρόγραμμα σε LNG carriers, ενεργοποιώντας option για δύο ακόμη πλοία, χωρητικότητας 200.000 κυβικών μέτρων, σε νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο.

Ο κ. Προκοπίου είναι ένας από τους πρωτοπόρους της αγοράς μεταφοράς φυσικού αερίου. Δικό του ήταν το LNG carrier, το οποίο άνοιξε τον… δρόμο για τον Βόρειο Πόλο πριν από λίγα χρόνια, μειώνοντας τις αποστάσεις και αλλάζοντας τον εμπορικό “χάρτη”.

Μάλιστα, η Dynagas αναμένει μέσα στους επόμενους μήνες την παράδοση από το κινεζικό ναυπηγείο Hudong-Zhonghua Shipbuilding δύο πλοίων (Transgas Power και Transgas Force), τα οποία μπορούν να λειτουργούν τόσο ως μεταφορείς LNG όσο και ως μονάδες FSRUs.

https://warnews247.gr/