16.3.20

Σούπερ μάρκετ: Διεύρυνση ωραρίου, πλαφόν στα αντισηπτικά, κάρτα προτεραιότητας


Στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που αναμένεται απόψε πρόκειται, σύμφωνα με πληροφορίες, να υπάρξει ρύθμιση για τη διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των σούπερ μάρκετ από τις 7 το πρωί έως και τις 10 το βράδυ.
Παράλληλα, ανώτατο όριο αγοράς για αντισηπτικά εξετάζει η κυβέρνηση, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα πρόσκαιρης εξάντλησης των αποθεμάτων στα ράφια, όπως είπε στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων 'Αδωνις Γεωργιάδης.

«Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα επάρκειας. Δεν υπάρχει λόγος να πηγαίνετε κάθε λίγο στο σούπερ μάρκετ, μη συνωστίζεστε, ας βάλουμε όλοι λίγο πλάτη» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ανάπτυξης από τη Χαλκηδόνα, όπου είχε επισκεφθεί σήμερα το πρωί σούπερ μάρκετ και εξήγησε: «Θεσπίζουμε πλαφόν, τρία αντισηπτικά ανά καρότσι».
Όπως είχε δηλώσει νωρίτερα ο υπουργός, περίπου έως την Πέμπτη αναμένεται η νέα τροφοδοσία σε αντισηπτικά, ενώ σε ό,τι αφορά το πλαφόν για την αγορά αντισηπτικών υπενθυμίζεται ότι αντίστοιχο μέτρο έχουν λάβει ήδη μεγάλες αλυσίδες του εξωτερικού.
Ο υπουργός αναφέρθηκε και στον τρόπο που γίνονται από σήμερα τα ψώνια στα σούπερ μάρκετ με τη μέθοδο της κάρτας με αριθμό προτεραιότητας και συγκεκριμένα είπε: «Οποίος μπαίνει παίρνει κάρτα με τον αριθμό του. Όταν θα τελειώνει τα ψώνια θα την παραδίδει πίσω και  αφότου την απολυμαίνουν θα την παραδίδουν στον επόμενο πελάτη. Με αυτό το σύστημα ελέγχουμε τον συνολικό αριθμό των ανθρώπων».
Με δεδομένο πως σε καθέναν αναλογούν δέκα τετραγωνικά μέτρα, θα γίνονται συστάσεις για απόσταση δυο μέτρων ανά πελάτη, τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης.
Υπενθυμίζεται ότι η κάρτα είναι αριθμημένη, θα δίνεται σε κάθε πελάτη που μπαίνει, ο οποίος θα την επιστρέφει κατά την έξοδό του. Οι πελάτες μεταξύ τους θα πρέπει να έχουν απόσταση δύο μέτρων, ενώ από τα μεγάφωνα κάθε μισή ώρα θα γίνονται ανακοινώσεις για τα έκτακτα μέτρα.
«Πρέπει να τηρούνται οι κανόνες ασφάλειας και υγιεινής. Αυτά δεν είναι αστεία. Είναι πράγματα που έχουν ειπωθεί από τους επιστήμονες για να ελέγξουμε τη μετάδοση του κορονοϊού» επισήμανε ο κ. Γεωργιάδης, ενώ σε ερώτηση σχετικά με τους ανοικτούς ναούς απάντησε: «Πιστεύω ότι και η εκκλησία θα κάνει αυτό που πρέπει. Τώρα θα έρθει η ώρα να βάλουμε πλάτη».
Ακολουθεί αναλυτικά η εγκύκλιος που εξεδόθη χθες από το υπουργείο:
«Υποχρεώσεις σχετικά με την εφαρμογή των μέτρων όπως ορίζονται με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ΦΕΚ A 64/202 και την ΚΥΑ ΦΕΚ Β859/2020, για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στις επιχειρήσεις υπεραγορών (super market)».
1. α) Οι επιχειρήσεις των υπεραγορών τροφίμων με ευθύνη των διοικήσεών τους, διασφαλίζουν ότι η προσέλευση των καταναλωτών γίνεται, τηρώντας την αναλογία του ενός ατόμου ανά 10 τ.μ και με ελάχιστη απόσταση τα δύο (2) μέτρα μεταξύ τους.
β) Οι επιχειρήσεις, οφείλουν να αναπτύξουν μηχανισμούς ελέγχου στις εισόδους των καταστημάτων με φυσικά ή τεχνικά/ ψηφιακά μέσα προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δεν θα παρατηρούνται φαινόμενα συνωστισμού και συμφόρησης στους χώρους στάθμευσης.
γ) Στις εισόδους των καταστημάτων, θα πρέπει να υπάρχει συσκευή με απολυμαντικό/αντισηπτικό ή ισοδύναμης δράσης προϊόν, προς ελεύθερη χρήση από τους καταναλωτές.
δ) Οι διοικήσεις των καταστημάτων φροντίζουν οι χώροι αυτών, να αερίζονται με τεχνικά ή φυσικά μέσα και σε τακτά χρονικά διαστήματα να απολυμαίνονται τα σημεία εναπόθεσης των προϊόντων, ταμειακών μηχανών, τερματικών σταθμών κλπ
2. α) Ο ανεφοδιασμός των καταστημάτων γίνεται καθ' όλη την διάρκεια του εικοσιτετράωρου. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να διασφαλίζουν ότι οι περιβάλλοντες χώροι θα διατηρούνται καθαροί, θα απολυμαίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα και ότι θα παρέχονται στο προσωπικό εργασίας, οδηγίες για την τήρηση των κανόνων ορθών ατομικών και βιομηχανικών πρακτικών. Τα τμήματα ποιότητας των επιχειρήσεων οφείλουν να αναπτύξουν πρόγραμμα καθαριότητας και απολύμανσης των χώρων διέλευσης των καταναλωτών, των επιφανειών και των τεχνικών μέσων και να το αποστείλουν εντός δύο ημερών από την λήψη της παρούσας στην ηλεκτρονική διεύθυνση: gen-sec@gge.gr
3. β) Τα καταστήματα που η λειτουργία τους έχει ανασταλεί για προληπτικούς ή κατασταλτικούς λόγους που σχετίζονται με τον κορονοϊό COVID-19, επαναλειτουργούν αποκλειστικά με την έκδοση σχετικής απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Η απόφαση δύναται να εκδίδεται κατόπιν αιτήματος της επιχείρησης, το οποίο συνοδεύεται από: α) υπεύθυνη δήλωση του νόμιμου εκπροσώπου της περί απολύμανσης στο τελούν υπό αναστολή κατάστημα από ειδικά πιστοποιημένη για τον σκοπό αυτό εταιρεία και β) απόδειξη παροχής υπηρεσιών της ως άνω εταιρείας απολύμανσης. Το αίτημα επαναλειτουργίας και τα σχετικά έγγραφα αποστέλλονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση: gen-sec@gge.gr
γ) Η αναστολή της λειτουργίας των κέντρων διανομής και ανεφοδιασμού των καταστημάτων που εμπορεύονται τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, των υπεραγορών (super market), για προληπτικούς ή κατασταλτικούς λόγους που σχετίζονται με τον κορονοϊό COVID-19, αφορά μόνο τα τμήματα των εγκαταστάσεων της επιχείρησης, στα οποία εντοπίζεται κρούσμα της νόσου, και όχι το σύνολο της επιχείρησης αυτής.
δ) Οι επιχειρήσεις μπορούν να λειτουργούν όλα τα καταστήματα τους και τις Κυριακές, αποκλειστικά για την εκτέλεση παράδοσης αγαθών κατ' οίκον (delivery) στους καταναλωτές, για παραγγελίες που έχουν πραγματοποιηθεί από ηλεκτρονικό κατάστημα τους.
ε) Επιτρέπεται η λειτουργία των υπεραγορών (super market)που βρίσκονται εντός των καταστημάτων λιανικού εμπορίου που λειτουργούν με συμφωνίες συνεργασίας τύπου «κατάστημα εντός καταστήματος» (shop-in-a-shop), σε εκπτωτικά καταστήματα (outlet), καθώς και σε εμπορικά κέντρα και σε εκπτωτικά χωριά που η λειτουργία τους έχει ανασταλεί, μόνον εφόσον διαθέτουν ανεξάρτητη εξωτερική είσοδο για τους καταναλωτές από το υπόλοιπο συγκρότημα. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να διασφαλίσουν την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων που οδηγούν στα καταστήματα.
4. Η παρούσα θεωρείται ότι έχει παραληφθεί από τις επιχειρήσεις υπεραγορών (super market) από την δημοσίευση της στον ιστότοπο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων http://www.mindev.gov.gr
με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
kathimerini