26.7.19

Ανατολίτικα κόλπα: Αφόρητη πίεση στη κυβέρνηση Μητσοτάκη από Άγκυρα στο Αιγαίο από την πρώτη ημέρα!

Προτού καλά- καλά κάτσει η κυβέρνηση ΝΔ στην καρέκλα της, η Τουρκία ζήτησε από την Αθήνα να εκδώσει δύο αγγελίες για εκτέλεση τουρκικής άσκησης χωρίς πυρά από 17 Ιουλίου μέχρι και 29 Αυγούστου, σε δύο περιοχές, που καταλαμβάνουν διεθνή θάλασσα και διεθνή εναέριο χώρο (με μπλε χρώμα στο χάρτη).

Η Αθήνα, στις 8 Ιουλίου εξέδωσε τις ΝΟΤΑΜ Α 2109 και Α 2119 ικανοποιώντας το αίτημα της Τουρκίας, ζητώντας όμως από τα τουρκικά αεροσκάφη της άσκησης να καταθέτουν σχέδια πτήσης και να μην προσεγγίζουν τα 10νμ του ελληνικού εναερίου χώρου.
Μια ημέρα αργότερα, στις 9 Ιουλίου, όταν ο Τούρκος ΥΠΕΞ τηλεφωνούσε στον Έλληνα ομόλογο του, η Άγκυρα έστειλε και τον «σεφτέ» της στη νέα κυβέρνηση με την απαντητική ΝΟΤΑΜ Α 3772/19 με την οποία καταγγέλλει την Ελλάδα ότι «παραβιάζει τη διεθνή νομιμότητα διότι η Αθήνα εξέδωσε την αγγελία Α 2109/19 για εκτέλεση τουρκικής άσκησης στη διεθνή θάλασσα και διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου και απαιτεί παράνομα από τα τουρκικά αεροσκάφη της άσκησης να καταθέτουν σχέδια πτήσης και να μην προσεγγίζουν τα 10νμ του ελληνικού εναερίου χώρου. Για το λόγο αυτό τα τουρκικά αεροσκάφη της άσκησης δεν θα καταθέτουν σχέδια πτήσης και δεν θα προσεγγίζουν εγγύτερα από τα 6νμ που είναι ο ελληνικός εθνικός  εναέριος χώρος..» 
ΝΟΤΑΜ τουρκική Α3772/19
Έτσι λοιπόν με μια και μόνη κίνηση η κυβέρνηση Ερντογάν έστειλε πεσκέσι στην Αθήνα όλο το επικίνδυνα μπερδεμένο κουβάρι της ελληνοτουρκικών σχέσεων, με την κυβέρνηση Μητσοτάκη να μην ξέρει από πού να το πιάσει:
Το αίτημα της Άγκυρας και στη συνέχεια η έκδοση ΝΟΤΑΜ για διενέργεια άσκησης της το διάστημα 17 Ιουλίου – 29 Αυγούστου αποτελεί κατάφορη παραβίαση- ξεφτίλισμα του Μνημονίου - Γιλμάζ και Μπακογιάννη – Γκιουλ τα οποία απαγορεύουν εκτέλεση ασκήσεων στο Αιγαίο τους θερινούς μήνες (15 Ιουνίου-15 Σεπτεμβρίου) , καθώς και σε μεγάλες θρησκευτικές εορτές (πχ 15 Αυγούστου).
Υπενθυμίζεται ακόμα ότι το τελευταίο δεκαήμερο της κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, οι αντιπροσωπείες των δύο χωρών συναντήθηκαν στην Άγκυρα και επιβεβαίωσαν την ισχύ του MOU ως μέσο μείωσης της έντασης στο Αιγαίο.
Η κυβέρνηση ΝΔ και τα συναρμόδια υπουργεία ΥΠΕΞ  ΥΕΘΑ και Μεταφορών ουδόλως αντέδρασαν στην τουρκική προκλητική παράνομη και εκφοβιστική ενέργεια της σε βάρος της Ελλάδας. 
Τουναντίον.
Η ελληνική κυβέρνηση ΣΥΜΦΩΝΗΣΕ να εκτελέσει η Τουρκία την άσκηση της, ζητώντας «απλώς» την κατάθεση σχεδίων πτήσης και το σεβασμό της εθνικής κυριαρχίας των 10νμ.
Στην πράξη δηλαδή η κυβέρνηση συμφώνησε να εκτελεί η Τουρκία ασκήσεις στο Αιγαίο το καλοκαίρι- κάτι που απαγορεύει ρητώς το MOU -και μάλιστα  «διευκολύνει» την Τουρκία με την έκδοση ΝΟΤΑΜ, την οποία η Άγκυρα έστειλε στα σκουπίδια με προσβλητικό τρόπο.
Η ελληνική κυβέρνηση, με βάση το Μνημόνιο, τυπικά, ουσιαστικά και νομικά, ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ η ίδια το Μνημόνιο σε βάρος της Ελλάδας και προς όφελος της Τουρκίας, διότι η Αθήνα συμφώνησε να εκτελεί η Τουρκία ασκήσεις στο Αιγαίο το καλοκαίρι , στέλνοντας  κατ’ ευθείαν το Μνημόνιο στη ΧΥΤΑ της Φυλής.
Την ίδια στιγμή όμως η Αθήνα εξακολουθεί να εφαρμόζει πιστά τους περιορισμούς του Μνημονίου και δεν τολμά ασκήσεις το καλοκαίρι πέραν και ανατολικά της Σκύρου.
Για την ακρίβεια η Αθήνα εφαρμόζει πιστά το ΜOU και εκτελεί ασκήσεις στα αεροδρόμια της Λάρισσας και της Σούδας κλπ. Τραγελαφικό είναι το γεγονός ότι για τις ασκήσεις στη Λάρισσα και στη Σούδα η Αθήνα εκδίδει και τις σχετικές ΝΟΤΑΜ, αν και οι περιοχές αυτές καταλαμβάνουν αποκλειστικά ελληνική κυριαρχία και όχι διεθνή χώρο, ενώ επιπλέον οι περιοχές αυτές ελέγχονται αποκλειστικώς από τα στρατιωτικά αεροδρόμια.
Με λίγα λόγια, η Αθήνα με το να εκδίδει κατακαλόκαιρο ΝΟΤΑΜ για εκτέλεση τουρκικών ασκήσεων, δέχεται να παραβιάζει η Τουρκία το MOU σε βάρος της Ελλάδας και μάλιστα να διευκολύνει τις τουρκικές παραβιάσεις με έκδοση ΝΟΤΑΜ.
Από την άλλη πλευρά η Αθήνα εκδίδει ΝΟΤΑΜ για εκτέλεση ελληνικών ασκήσεων στη Λάρισσα και τη Σούδα και δεν τολμάει να ξεμυτίσει στο Αιγαίο ενώ χωρίς να παραβιάζει το ΜΟU η Ελλάδα θα μπορούσε να εκτελεί ασκήσεις στην κυριαρχία της πχ στον Αη Στράτη, Λήμνο, Λέσβο Σκύρο, Ρόδο Σάμο κλπ.
Όμως με την ακολουθούμενη «αυτό-περιοριστική» πολιτική της Αθήνας, ο έλεγχος του Αιγαίου παραχωρείται στην Τουρκία. Ο Ερντογάν έχει δηλώσει ότι όσο πετάνε ελληνικά αεροσκάφη στο Αιγαίο θα πετάνε και τουρκικά – δηλαδή συν διαχείριση- . Η σημερινή κυβέρνηση δέεται και εφαρμόζει ότι όσο πετάνε τουρκικά αεροσκάφη δεν θα πετάνε ελληνικά- κάτι που ισοδυναμεί με παραχώρηση του Αιγαίου.
Η ίδια η τουρκική άσκηση και κυρίως ο σχεδιασμός της δεν είναι καθόλου τυχαία, αλλά είναι αποτέλεσμα προσεκτικής μελέτης σε βάρος της Ελλάδας, που ουδόλως έγινε αντιληπτό από τους αρμοδίους της κυβέρνησης.
Η περιοχή 2 (Βλ. Χάρτη) εφάπτεται με την περιοχή 1, η οποία επίσης εφάπτεται με μία περιοχή με κόκκινο χρώμα, η οποία δεν αποτελεί περιοχή της άσκησης. Η περιοχή με κόκκινο μεταξύ Ρόδου- Καστελόριζου κείται 30νμ εντός του FIR Αθηνών και καλύπτει αποκλειστικά και μόνον διεθνή θάλασσα.
Λόγω της αδιαφορίας των κυβερνήσεων από τον Ιούλιο 1993, η Τουρκία μεθόδευσε τα εξής σε βάρος της Ελλάδας:
1. Τον Ιούλιο 1993 διαπιστώθηκε από την Αθήνα ότι η περιοχική συμφωνία του 1958 του ICAO, που καθόριζε τα όρια του FIR Αθηνών/Κων-λης που είναι η μαύρη γραμμή με μπλε κάθετες μεταξύ Ρόδου Καστελόριζου έχει ..απωλεσθεί από τα αρχεία του ICAO στο Μόντρεαλ Καναδά.. ( Βλέπε αναλυτικά ρεπορτάζ στο pronews). Υπενθυμίζεται ακόμα ότι ο ICAO με τη σύμφωνη θέσης της Αθήνας και της Άγκυρας έχει καθορίσει ότι το FIR Κων-λης ορίζεται από τα σύνορα της Τουρκίας, δηλαδή το FIR Κων-λης ταυτίζεται με τα θαλάσσια σύνορα της Τουρκίας.
Αυτό δηλώνει νομικά και επιχειρησιακά ότι η γραμμή στο χάρτη με μαύρο και μπλε κάθετες γραμμές είναι το FIR Κων-λης και ταυτόχρονα σύνορα και τουρκική κυριαρχία και ότι με την απόφαση του 1958 η Τουρκία δεν έχει κανένα δικαίωμα νοτίως του FIR Κων-λης και συγκεκριμένα μεταξύ Ρόδου- Καστελόριζου  αφού αποτελεί διεθνή θάλασσα. Έναν χρόνο μετα την απώλεια της απόφασης 1958 του ΙCAO και συγκεκριμένα από τον Ιούλιο 1994 η Τουρκία εκδίδει ΝΟΤΑΜ και εκτελεί ασκήσεις στην περιοχή με κόκκινο στη διεθνή θάλασσα μεταξύ Ρόδου- Καστελορίζου με το αιτιολογικό ότι η περιοχή κείται αυστηρά εντός του FIR Κων-λης και αποτελεί τουρκική επικράτεια- κυριαρχία.
Στην πράξη η Τουρκία έχει επεκτείνει την κυριαρχία της 36νμ νοτίως στη διεθνή θάλασσα καθόσον η απόφαση ΙCAΟ 1958 που καθόριζε το FIR Κων-λης, τα σύνορα και την κυριαρχία της Τουρκίας έχει υποστεί…ριφιφί από τον ΙCAΟ και έτσι η Τουρκία θεωρεί ότι μπορεί να κάνει ό,τι θέλει σε βάρος της Ελλάδας στην περιοχή.
Επειδή ακριβώς την περιοχή με κόκκινο χρώμα στο χάρτη  η Τουρκία την θεωρεί πλέον τουρκική κυριαρχία μεταξύ Ρόδου – Καστελόριζου, οποιοδήποτε στρατιωτικό μέσο εισέλθει στην περιοχή από Ρόδο προς Μεγίστη και αντίστροφα, η Τουρκία το πετάει εξω από την περιοχή με στρατιωτικά μέσα F-16 από το DALAMAN. Τσίπρας , Κουρουπλής, ο πρώην Α/ΓΕΣ και σημερινός υφυπουργός ΄Άμυνας είναι ορισμένα από τα «θύματα» που «τόλμησαν» να πετάξουν στην περιοχή αυτή και τούτο γιατί όλες οι κυβερνήσεις από το 1993 μέχρι σήμερα ψάχνουν να βρουν την εξαφανισμένη απόφαση ΙCΑΟ 1958 για το FIR Κων-λης και δεν την έχουν βρει ακόμα.. λες και έχουν αναθέσει την ανεύρεση της στην..Αγροφυλακή Βοιωτίας..
2. Υπενθυμίζεται ότι κατά την επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα τον Μάιο του 2010 του Ερντογαν στην Αθήνα, ο τότε Τούρκος ΥΠΕΞ Νταβούτογλου,σε δημοσιογραφική ερώτηση για το Καστελόριζο απάντησε ότι.. «η υφαλοκρηπίδα στην περιοχή του Καστελόριζου είναι πολιτικό θέμα Ελλάδας – Τουρκίας και δεν εμπίπτει στο διεθνές δίκαιο». Η δήλωση αυτή δείχνει ότι ο Νταβούτογλου γνώριζε την απώλεια της απόφασης 1958 του ΙCΑΟ για το FIR Κων-λης, που συμπίπτει με την τουρκική κυριαρχία- τουρκικά σύνορα και μπορεί άνετα πλέον και εκ του ασφαλούς να διαπραγματευθεί την ΑΟΖ στην περιοχή, ενώ από ελληνικής πλευράς δεν υπήρξε αντίδραση, διότι προφανώς η δήλωση Νταβούτογλου δεν εγινε κατανοητή.
Έτσι, με την μονομερή και αυθαίρετη, πλην όμως εφαρμοζόμενη – χωρίς καμία ελληνική αντίδραση- επέκταση της τουρκικής κυριαρχίας 30νμ νοτίως του FIR Κων-λης στη διεθνή θάλασσα εντός του FIR Αθηνών, συν τα 6νμ των τουρκικών χωρικών υδάτων δημιουργείται μια πλαστή – αλλά εφαρμοζόμενη τουρκική κυριαρχία 36νμ νοτίως από τις τουρκικές ακτές στην περιοχή Ρόδου -Καστελόριζου, με αποτέλεσμα να στραγγαλίζεται η ΑΟΖ Ρόδου -Καστελόριζου και να εκμεταλλεύεται το «δικαίωμα» η Άγκυρα να διεκδικεί ΑΟΖ από 36νμ μέχρι και 58νμ δυτικά της Πάφου και όχι μόνον.
Και όλα αυτά λόγω του της «απωλεσθείσας» απόφασης 1958 του ΙCΑΟ…
Επομένως είναι αδήριτη ανάγκη η νέα κυβέρνηση να προβεί σε ενέργειες για την ανάκτηση της απόφασης ΙCΑΟ 1958 για να διασφαλιστούν τα εθνικά συμφέροντα στην περιοχή. Διαφορετικά η νέα κυβέρνηση θα  εξακολουθεί να θέτει τα εθνικά συμφέροντα υπό καθεστώς  μόνιμης και διαρκούς συγκάλυψης λόγω πολιτικού κόστους==============
Έτσι με την παρούσα τουρκική άσκησή – σεφτέ στη νέα κυβέρνηση-  οι περιοχές 1 και 2 (εφαπτόμενες) έχουν σχεδιαστεί από την Τουρκία για να δείξουν στην Ελλάδα ότι βορείως της περιοχής 1 είναι τουρκική επικράτεια.
Αυτό σημαίνει ότι τα τουρκικά F- 16 από το DALAMAN θα μπορούν να εισέρχονται στην πλασματική, δήθεν τουρκική επικράτεια και από εκεί στις περιοχές 1 και 2 της άσκησης, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει χρόνος και χώρος για τα ελληνικά αεροσκάφη να τα αναχαιτίσουν.
Η παρούσα τουρκική άσκηση φέρνει στη επιφάνεια  μια μόνιμη αντίφαση, που στρέφεται σε βάρος της Ελλάδας και πάλι.:
Με αφορμή την άσκηση υπάρχουν αναρτημένες διεθνώς δύο εκ διαμέτρου αντίθετες ΝΟΤΑΜ για τα σχεδια πτήσης και για τα 10νμ ή τα 6νμ, την ελληνική Α 2109/19 και την τουρκική Α 3772/19 οι οποίες τίθενται σε ισχύ κατά τη διάρκεια της τουρκικής άσκησης από 17 Ιουλίου μέχρι 27 Αυγούστου.
Η Τουρκία με τη ΝΟΤΑΜ Α 3772/19 δεν αμφισβητεί μόνον την ελληνικά κυριαρχία των 10νμ, αλλά την κατακερματίζει, δεδομένου ότι κατά τη διάρκεια της άσκησης τα τουρκικά αεροσκάφη παραβιάζουν τον ελληνικό εθνικό χώρο των 10νμ στη Ρόδο, Καστελόριζο και στην Κάρπαθο και δεν καταθέτουν σχέδια πτήσης.
Στην πράξη εφαρμόζουν την τουρκική ΝΟΤΑΜ με στρατιωτικά μέσα σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας και της ασφάλειας της χώρας.
Από την άλλη πλευρά, οι ελληνικές κυβερνήσεις ως μέσο αντίδρασης για τη διασφάλιση της ελληνικής κυριαρχίας χρησιμοποιούν τις αναχαιτίσεις, οι οποίες με την πάροδο του χρόνου και ως εκ του αποτελέσματος τους, αποδεικνύονται πλέον αναποτελεσματικές και καταλήγουν σε πολιτική εφεύρεση συγκάλυψης της ανικανότητας του πολιτικού συστήματος.
Αναχαίτηση νοείται ως παρεμπόδιση ξένου αεροσκάφους να παραβιάσει την κυριαρχία ΠΡΙΝ αυτό προκαλέσει την βλάβη. Μετα την παραβίαση δεν έχει νόημα η λέξη αναχαίτιση, αλλά παρατήρηση και καταμέτρηση των βλαβών που έχουν δημιουργηθεί. 
Για παράδειγμα, οι Ισραηλινοί αναχαίτιζαν με Patriot τους πυραύλους SCUDS του Σανταμ Χουσεΐν πριν εκραγούν στο Τελ Αβίβ και όσους δεν αναχαίτισαν παρατηρούσαν μετά τις απώλειες.
Αυτή την στιγμή η ελληνική ΠΑ δεν έχει δυνατότητες αναχαίτισης ΠΡΙΝ την παραβίαση.
Επιπλέον η Αθήνα εξέδωσε τη ΝΟΤΑΜ Α 2109/19 ως απάντηση στην τουρκική για να αιτιολογήσει την απαίτηση κατάθεσης σχεδίων πτήσης και τα 10νμ Η ελληνική ΝΟΤΑΜ όμως στερείται νομικής βάσης διότι αναφέρει άρθρα της Σύμβασης του Σικάγο του ICAO και αποφάσεις του Οργανισμού που δεν επιβάλουν την κατάθεση σχεδίου πτήσης στα στρατιωτικά αεροσκάφη.
Μόνον το γεγονός ότι η Αθήνα απαιτεί την κατάθεση σχεδίου πτήσης μόνον από τα τουρκικά αεροσκάφη των ασκήσεων και δεν απαιτεί για τα τουρκικά αεροσκάφη εκτός ασκήσεων, που εισέρχονται σε καθημερινή βάση στο FIR Αθηνών με μοναδικό στόχο να κατακερματίσουν την ελληνική κυριαρχία,, καθώς επίσης και  για τα αεροσκάφη άλλων χωρών , όπως ΗΠΑ Ολλανδίας, Ισπανίας, Ιταλίας Ισραήλ κλπ. δείχνει το μέγεθος του κομφούζιου στην ακολουθούμενη πολιτική.
Ως εκ τούτου η ελληνική κυβέρνηση έχει και αυτή μπροστά της ανοιχτή την οδό της καταγγελίας της Τουρκίας στον ICAO   και στον ΟΗΕ και της ενεργοποίησης των σχετικών άρθρων 54,84 και 2,4 αντιστοίχως για την καταδίκη της Τουρκίας ώστε να της επιβληθεί να εφαρμόζει τη διεθνή νομιμότητα για να σταματήσουν οι αναχαιτίσει
Διαφορετικά θα εξακολουθήσει να ισχύει η παραχώρηση στην Άγκυρα σε βάρος της Ελλάδας και η συγκάλυψη του γεγονότος λόγω πολιτικού κόστους.
pronews