10.5.19

BAYRAKTAR το τουρκικό αερόχημα που εντοπίστηκε να πετάει εχθές πάνω από τη Χίο;

 Aυτά  τα αεροχήματα, δεν έχουν πιλότο.Γιατί δεν τα καταρρίπτουμε με 

Α/Α ZU-23  (με βλήματα-που δεν κοστίζουν) ;  Ως που θα πάει ή "βαλίτσα";Juan

Μια πραγματικά περίεργη και προκλητική πτήση αεροχήματος που προερχόταν από το τουρκικό προωθημένο αεροδρόμιο του Dalaman πάνω από το έδαφος μεγάλου νησιού του Ανατολικού Αιγαίου κατέγραψε η γνωστή ιστοσελίδα Flight Radar24.

Πιο αναλυτικά σύμφωνα με το Paragliding And Aviation που εντόπισε στην ιστοσελίδα Flight Radar24 το περιστατικό αεροσκάφος ή τακτικό αερόχημα με κωδικό κλήσης ”ΤΚΤΙΚ ΤΒ2” (πιθανότατα τύπου Bayraktar TB2 τουρκικής κατασκευής εξοπλισμένα με σταθεροποιημένο ηλεκτροοπτικό σύστημα  GOSHAWK-II HDT της Airbus Defence & Space) απογειώθηκε από την προωθημένη αεροπορική βάση του Dalaman, η οποία βρίσκεται απέναντι της Ρόδου στις 10.30 τοπική ώρα και κινήθηκε με πορεία βορειοδυτικά-βόρεια εξακολουθώντας την τουρκική ακτογραμμή.
Μετά από αρκετή ώρα το αερόχημα στρέφεται προς τα δυτικά και σε ύψος 18.000 ποδών με ταχύτητα εδάφους 96 κόμβων (περίπου 65 κόμβους στα 18.000 πόδια) ίπταται πάνω από το Τσεσμέ και διασχίζει τα στενά της Χίου.
Στις 13.30 το αερόχημα πραγματοποιεί υπέρπτηση της νήσου Χίου στην περιοχή Νένητα σε βάθος περίπου 2 χλμ από την ανατολική ακτογραμμή του νησιού.
Το χωριό Νένητα βρίσκεται 15 χλμ νότια της πόλης της Χίου και 12 χλμ νότια του αεροδρομίου του νησιού και όπως φαίνεται στην αποτύπωση του Flight Radar24 το αερόχημα πετά από το χωριό και κινείται δυτικά αυτού όπου ακολούθως πραγματοποιεί στροφή 180 μοιρών και επιστρέφει στα τουρκικά παράλια.
Από εκεί το αερόχημα κατευθύνεται προς τον κόλπο της Σμύρνης και μετά κινείται βόρεια προς την Φώκαια όπου βρίσκεται το στρατόπεδο των Τούρκων Πεζοναυτών και πραγματοποιεί πάλι στροφή 180 μοιρών κατευθυνόμενο προς τα νοτιοανατολικά.
Ακολούθως κινείται πάλι προς τα δυτικά σε σταθερό ύψος 18.000 ποδών και πραγματοποιεί κύκλους πάνω από την θάλασσα σε απόσταση 36 χλμ νοτιοανατολικά της Χίου.
Ακολούθως το αερόχημα πετά προς το Κουσάντασι και πάνω από την τουρκική ακτογραμμή στα στενά της Μυκάλης απέναντι από τη Σάμο όπου πραγματοποιεί κύκλους. Μετέπειτα το αερόχημα συνεχίζει την πορεία τους προς τα νότια προς την Datca και το αεροδρόμιο του Dalaman όπου και προσγειώνεται στις 20.00 τοπική ώρα έχοντας ολοκληρώσει μια πτήση σχεδόν 10 ωρών.
Αυτό που πραγματικά προκαλεί πολλά ερωτήματα σε αυτή την πτήση είναι το γεγονός ότι το συγκεκριμένο αερόχημα είχε σε λειτουργία το πολιτικής κωδικοποίησης σύστημα Trasponder γεγονός που επέτρεψε στην ιστοσελίδα Flight Radar24 να αποτυπώσει πλήρως με λεπτομέρεια το σύνολο της πτήσης του ακόμη και πάνω από τη Χίο.
Σύμφωνα με τους στρατιωτικούς αναλυτές τα στρατιωτικά αεροχήματα δεν θέτουν συνήθως Trasponder σε λειτουργία για ευνόητους λόγους, επομένως είτε κάποιο λάθος έγινε σε αυτή την πτήση, είτε οι Τούρκοι ήθελαν να στείλουν ένα μήνυμα σε ολόκληρο τον κόσμο, αφού ο καθένας μπορεί μέσω του Flight Radar24 να δει την πτήση του αεροχήματος.
Επιπλέον μέχρι σήμερα δεν υπήρχε κάποια καταγεγραμμένη πτήση αεροχήματος Bayraktar TB2 από την βάση του Dalaman από την οποία συνήθως επιχειρούν τα αεροχήματα  ANKA-S του Τουρκικού Ναυτικού.
Πάντως η συγκεκριμένη πτήση τουρκικού αεροχήματος εντός του FIR Αθηνών χωρίς την υποβολή σχεδίων πτήσεων και φυσικά η παραβίαση του Εθνικού Εναερίου Χώρου αποτελεί το έβδομο περιστατικό που έχει καταγραφεί από τον Απρίλιο του 2018.
Σηματοδοτεί όμως μια ποιοτική διαφορά σε σχέση με τα προηγούμενα περιστατικά, αφού αυτή την φορά έχουμε καταγεγραμμένη υπέρπτηση Εθνικού εδάφους σε μεγάλο νησί του Αν. Αιγαίου μπροστά στα μάτια της Διεθνούς Κοινότητας.
Το ζητούμενο επομένως δεν είναι το τι πράττουν οι Τούρκοι, αλλά ποια είναι τα επόμενα βήματα της Αθήνας, του ΝΑΤΟ, της ΕΕ και της Ουάσινγκτον η οποία σύντομα θα παραλάβει αναλυτική αναφορά για τις παραβιάσεις των τουρκικών μαχητικών αμερικανικής προέλευσης στο Αιγαίο…

defence-point