10.3.19

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Ιταλία είπε «ναι» σε Κίνα - Η πρώτη χώρα των G-7 που μπαίνει στον «Δρόμο Μεταξιού» - Θέμα F-35 θέτουν οι ΗΠΑ

Τι να τα κάνει τα F-35 η Ιταλία; Δεν έχει  (ακόμα...) γείτονα τη Τουρκία! Juan
O Ιταλός πρωθυπουργός Giuseppe Conte απέρριψε δημοσίως τις αμερικανικές πιέσεις και ανακοίνωσε πως η χώρα του θα ενταχτεί στον κινεζικό "Δρόμο του Μεταξιού" με την Ουάσινγκτον να θέτει θέμα F-35 λόγω των συμφωνιών Ρώμης-Πεκίνου!
Ο Ιταλός πρωθυπουργός Giuseppe Conte είπε σχετικά:

"Ο κινεζικός δρόμος BRI (Belt and Road Initiative) είναι ένα σχέδιο κατασκευαστικό που θα φέρει πολλά και καλά πράγματα στην Ιταλία.
Η αποδοχή του έργου από την Ιταλία και η εισδοχή της στον νέο "Δρόμο του Μεταξιού" αντανακλά μια πολύ σημαντική ευκαιρία για εμάς.
Αυτό δεν σημαίνει ότι την επόμενη ημέρα θα εξαναγκαστούμε να κάνουμε το οτιδήποτε. Θα μας επιτρέψει όμως να μπούμε σε αυτό το σχέδιο και να έχουμε διάλογο.
Αποτελεί  στρατηγική επιλογή για την χώρα μου και αυτές τις επιλογές συντονίζουμε με παραδοσιακούς συνεργάτες.
Ο διάλογος με τις ΗΠΑ θα συνεχιστεί" είπε απορρίπτοντας τις κατηγορίες της Ουάσινγκτον περί "ζημιάς" στην δημόσια εικόνα της Ιταλίας.
Παράλληλα ο Ιταλός Υπουργός Οικονομικών απέρριψε τους αμερικανικούς ισχυρισμούς ότι η χώρα θα απαγορέψει την λειτουργία και συμμετοχή κινεζικών εταιρειών όπως η Huawei και ZTE στο πρόγραμμα κατασκευής δικτύου 5G στην Ιταλία.
Οι ΗΠΑ θέτουν ζήτημα "εθνικής ασφάλειας" σε ότι σχετίζεται με την Κίνα τόσο στην Ιταλία όσο και σε άλλες χώρες της ΕΕ ενώ προσπαθούν να αποτρέψουν επενδύσεις των χωρών αυτών σε εξοπλισμό της Huawei.
"Είμαστε στρατιωτικοί σύμμαχοι. Θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί όταν συνεργάζεστε με αναξιόπιστες εταιρείες όπως η Huawei και η ZTE από μια χώρα όπως η Κίνα" ανέφεραν Αμερικανοί αξιωματούχοι.
Το ίδιο ζήτημα θέτουν οι Αμερικανοί και για τα F-35 καθώς η ιταλική εταιρεία "Leonardo" που συμμετέχει στο πρόγραμμα παραγωγής του μαχητικού 5ης γενιάς υπέγραψε συμφωνίες με αντίστοιχες κινεζικές κάτι που οι ΗΠΑ δεν μπορούν να δεχτούν τη στιγμή που θεωρούν την Κίνα Νο1 εχθρό.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες Ιταλία και Κίνα έχουν συμφωνήσει σε τομείς όμως σιδηρόδρομοι, οδικό δίκτυο, κατασκευή γεφυρών, αεροδρόμια, λιμάνια, ενέργεια, πολιτική αεροπορία, επικοινωνίες.
"Θα ενισχυθεί η συνεργία, ο συντονισμός και η επικοινωνία σε τεχνικά και πιο εξειδικευμένα ζητήματα" αναφέρουν οι συμφωνίες.
Ολες οι συμφωνίες αποτελούν τμήμα της ένταξης της Ιταλίας στον "Δρόμο του Μεταξιού".
Παράλληλα η Κίνα τόνισε πως ζητά την συνεργασία της ΕΕ σε κατασκευαστικά σχέδια με συμπράξεις στο πλαίσιο του BRI και ευρωπαϊκών προτεραιοτήτων για το δια-ευρωπαϊκό δίκτυο.
Επιπλέον οι συμφωνίες περιλαμβάνουν κινεζικές επενδύσεις στο λιμάνι Trieste, το οποίο θεωρούν ως ένα από τα μεγαλύτερα στη Μεσόγειο με μεταφορές 62.7 εκατ. τόνων αγαθών το 2018 και σιδηροδρομικές συνδέσεις με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη.
Για το λόγο αυτό επισκέφτηκαν την περιοχή ο Michele Geraci και ο υφυπουργός ανάπτυξης Edoardo Rixi για να προωθηθεί η "κινεζική πύλη" στην Ευρώπη.
Συμφωνία συνεργασίας υπάρχει και ανάμεσα των δύο εθνικών φορέων ηλεκτρισμού την "Grid Corporation" της Κίνας και την ιταλική "Terna".  Η πρώτη κατέχει σήμερα το 35% των μετοχών της CDP Reti, μια εταιρεία που κατέχει το 29.8% .

Italy is a major global economy and great investment destination. No need for Italian government to lend legitimacy to China’s infrastructure vanity project.
Pronews