5.10.18

Αλλαξε λογότυπο ο Μανωλιός …

Τι θέλει να μας πει ο...καλλιτέχνης
ότι η ΝΔ διελύθη εις τα εξ ων συνετέθη; 

Του Δημήτρη Ρομποτή*
Aλλαξε λογότυπο η Νέα Δημοκρατία καθώς είναι αρχή της προεκλογικής σαιζόν κι’όσο νά’ναι χρειάζεται κάπως ανανεωμένο “λουκ” διότι κάθε εκλογική αναμέτρηση δεν είναι τίποτε άλλο παρά ανελέητο κυνήγι εντυπώσεων. Το ΠΑΣΟΚ πήγε ένα βήμα πιο πέρα και άλλαξε “brand” γινόμενο ΚΙΝΑΛ, αλλά δεν του βγήκε. Η αρχική ουσία παραείναι δυνατή για να σκεπαστή από τα άλλα υλικά.Βάλε έστω και λίγα σκατά σε ένα μείγμα για κέικ, κανείς δεν θα το φάη… Σε ανάλογο μήκος κύμματος και οι ποδοσφαιρικές ομάδες παρουσιάζουν τις νέες φανέλες λίγο πριν την αρχή του πρωταθλήματος.
Μπορεί τα προβλήματα και τα κενά στην άμυνα ή την επίθεση να παραμένουν, η νέα φανέλα όμως πείθει τα μέγιστα για να κατεβούν οι (π)ορδές των φανατικών στα γήπεδα και τα ηλεκτρονικά ή φυσικά καταστήματα της ομάδας όπου μπορούν να την προμηθευτούν σε διόλου ευκαταφρόνητο κόστος
. Και το μεν ποδόσφαιρο είναι θέαμα, άρα τα σκηνοθετικά τρυκ είναι ως ένα σημείο αποδεκτά και αναμενόμενα. Ενα πολιτικό κόμμα όμως και μάλιστα με κυβερνητικό “ποτένσιαλ” δεν είναι το ίδιο. Είναι χειρότερο! Διότι οι φανατικοί μιας ποδοσφαιρικής ομάδος άντε να καταστρέψουν ένα γήπεδο ή να σπάσουν τα κεφάλια των αντιπάλων. Ενα κόμμα όμως μπορεί να καταστρέψη τη χώρα!
Αντί για λογότυπο, η ΝΔ καλό θα ήταν να αλλάξη λόγο και τύπο!Διότι αν είναι να επιδεικνύη τον ίδιο αντιπολιτευτικό πρωτογονισμό, την ίδια ξύλινη γλώσσα, κομμένη και ραμμένη σε στυλ …Αυτιά για να πουλάη στα πρωινάδικα, τα ίδια πολιτικά αποκαϊδια σε επίπεδο στελέχωσης και τον ίδιο στόμφο αποστειρωμένου νεανίου που προσπαθεί να βγάλη γκόμενα σε …μπουρδέλο, καλύτερα με το παλιό λογότυπο που φέρνει κάτι από πιο ένδοξες μέρες! Διότι ένα νέο λογότυπο σε κάτι τόσο παλιό θα εκθέτη παρά θα ενισχύη το όποιο “ίματζ”. Πάρε έναν άξεστο χωριάτη, με τις τρίχες στα αυτιά και τη μύτη και άλλαξέ του ρούχα, σε κάτι πιο μοντέρνο, δεν μιλάμε για Καβάλι ούτε Μπέρμπερυς. Θα είναι σαν ρεντίκολο, πιο πολύ από ό,τι με τη συνηθισμένη του αμφίεση. Βάλε στον Πολάκη κουστούμι, θα γίνη άνθρωπος; Μάλλον σε τραγουδιστή σκυλάδικου θα φέρνη ενώ τώρα, στην κανονική του αμφίεση, μοιάζει σαν αξιοπρεπής μπετατζής. Κατ’εμέ καλύτερα από λαρύγγι της νύχτας …
Ολο το στήσιμο της Νέας Δημοκρατίας, εδώ και χρόνια, μοιάζει με άνθρωπο που εντελώς επιφανειακά και άτσαλα θέλει να εμφανίζεται ως κάτι που δεν είναι. Με τον ερχομό του Κυριάκου Μητσοτάκη αυτό το “ίματζ” παγιώθηκε γιατί και ο ίδιος θέλει να εμφανίζεται σαν κάτι που δεν είναι και δεν μπορεί. Οπως είχει πει και ο πατέρας του για τον Γιωργάκη Παπανδρέου, “το παιδί δεν κάνει”. Ασχετα αν καταβάλη φιλότιμες προσπάθειες να ανέλθη στο επίπεδο του ρόλου, δεν του βγαίνει και γίνεται αξιολύπητος. Δεν μπορεί ένας ηθοποιός τούρκικης τηλεοπτικής σαπουνόπερας να παίξη …Αμλετ όσο κι’αν προσπαθήση, ακόμη κι’αν αρχίση να βάζη γάλα στο τσάι του ή και να κάνη …πίπα για να αισθανθή πιο Εγγλέζος! Ο Σφακιανάκης δεν μπορεί να ερμηνεύση όπερα, η Εφη Θώδη δεν μπορεί να τραγουδήση στα αγγλικά κι’όταν το έκανε το αποτέλεσμα ήταν ανάλογο …
Οι εκλογές όμως είναι πολύ κοντά για να αλλάξη αρχηγό η ΝΔ (δεν αλλάζεις άλογο στο μέσον της κούρσας). Υπ’αυτή την έννοια η αλλαγή λοτότυπου ίσως να είναι κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση, επικοινωνιακά πάντα, όχι από πλευράς ουσίας που δεν υπάρχει ούτως ή άλλως. Ενα καλό μπογιάτισμα καλύπτει προσωρινώς πολλές ατέλειες. Με δεδομένα και τα υψηλά ποσοστά της αποχής, η κομματική προπαγάνδα στοχεύει τους φανατικούς, τους χαχόλους, με τον ίδιο τρόπο που η νέα φανέλα απευθύνεται στους αντίστοιχους οπαδούς, αυτούς για τους οποίους η ομάδα είναι θρησκεία. Μπορεί το νέο λογότυπο να συσπειρώση τους σκόρπιους …Αυτιάδες και να τους οδηγήση στην κάλπη όπως η μυρωδιά της ψησταριάς τους πεινασμένους. Αν όχι, το κόμμα νά’ναι καλά, αρχηγοί (μιας χρήσεως) υπάρχουν με το κιλό! “Η Ρωμανία κι’αν πάρθεν ανθεί και φέρει κι΄άλλα”. Εκεί θα κολλήσουμε;
*Ο Δημήτρης Ρομποτής ήταν δημοσιογράφος, έγινε εκδότης και τώρα δηλώνει λαϊκός τραγουδιστής με έδρα τη Νέα Υόρκη.

https://neohellenika.com