28.9.17

Η Τουρκία σταματά τη διδασκαλία της Θεωρίας της Εξέλιξης στα σχολεία

Οι μεταβολές στο πρόγραμμα σπουδών της τουρκικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ μέχρι το 2019 θα εφαρμοστούν από τον επόμενο μήνα, σύμφωνα με πρόσφατες πληροφορίες για το αμφιλεγόμενο μέτρο.

Ενώ η κυβέρνηση θεωρεί ότι αυτό είναι το θεμέλιο για ένα απλούστερο εκπαιδευτικό σύστημα με βάση τις αξίες, για πολλούς στο πολιτικά φορτισμένο έθνος αυτό είναι ένα ανησυχητικό σημάδι των θρησκευτικών επιρροών.
Νωρίτερα φέτος ανακαλύφθηκε ότι τα σχέδια του νέου τουρκικού εκπαιδευτικού προγράμματος δεν περιέχουν πλέον καμία αναφορά στη λέξη «εξέλιξη», προκαλώντας συναγερμό σε ομάδες υποστήριξης της επιστήμης όπως η Ecology and Evolutionary Biology Society.
Ο πρόεδρος του εκπαιδευτικού συμβουλίου της Τουρκίας, Alpaslan Durmuş, περιέγραψε στο δικτυακό τόπο του συμβουλίου τις συγκεκριμένες αλλαγές στο αρχικό και δευτεροβάθμιο πρόγραμμα σπουδών του έθνους, ένα από τα οποία είναι η κατάργηση του θέματος «Προέλευση της ζωής και εξέλιξη» στην 9η τάξη.
«Έχουμε αποκλείσει αμφιλεγόμενα θέματα για τους μαθητές σε μια εποχή που δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν ακόμη και το επιστημονικό υπόβαθρο των θεμάτων«, δήλωσε ο Durmuş δηλώνοντας ότι το θέμα θα καλύπτεται στη 3βάθμια εκπαίδευση.
Ο υπουργός Παιδείας Ισμέμ Γιλμάζ είπε στους δημοσιογράφους: «Είναι μια θεωρία που απαιτεί υψηλότερη φιλοσοφική αντίληψη από ό, τι κατέχουν οι μαθητές
Τον Σεπτέμβριο, οι μαθητές της 9ης τάξης – που αποτελούνται κυρίως από παιδιά ηλικίας 14 ετών – θα διαβάζουν από εγχειρίδια επιστήμης που δεν αναφέρουν πλέον την εξέλιξη.
Η πολιτική και θρησκευτική κουλτούρα της Τουρκίας έχουν επηρεάσει τη διδασκαλία της εξέλιξης και την ένταξη του δημιουργισμού στο πρόγραμμα σπουδών εδώ και δεκαετίες, καθιστώντας αυτή την αλλαγή λιγότερο ασυνήθιστη από ότι θα νόμιζε κάποιος.
Αν όμως η διεθνής αντίδραση στις αλλαγές είναι ενδεικτική, το νέο πρόγραμμα σπουδών της Τουρκίας αντανακλά τους αυξανόμενους φόβους ότι η επιστήμη αντιμετωπίζεται ολοένα και περισσότερο ως πολιτική θέση και όχι ως απαραίτητο μέρος ενός ισχυρού και παραγωγικού μέλλοντος.
Περισσότερα στο sciencealert.com