Με ποια ιδιότητα ομίλησε ο κύριος; Ποιος είναι αυτός που θα αναθεωρήσει τους ιδρυτικούς θεσμούς του Ελληνικού Κράτους; Χάρις στη Εκκλησία υπάρχει σήμερα αυτό το κράτος και οι διακριτές σχέσεις των δεν έχουν ενοχλήσει κανένα Έλληνα (με κεφαλαίο το Ε)...
Αλήθεια, ο "Όμιλος" τον κάλεσε για να παρουσιάσει τις προσωπικές - γνωστές - θέσεις και για να μας κάνει κήρυγμα ... μεταλλαγμένου πατριωτισμού; Ας προσέχουν ποιον καλούν άλλη φορά, εκτός εάν τους εκφράζουν οι θέσεις του και τον κάλεσαν να τις...ενισχύσει!
ΑΛΕΞ
________________________________
Η μεταρρύθμιση στις σχέσεις Κράτους - Εκκλησίας είναι αναγκαία και πρέπει να γίνει με όρους ενότητας του λαού» τόνισε μεταξύ άλλων ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός, Νίκος Φίλης, σε εκδήλωση που διοργάνωσε ο Όμιλος Φίλων του Ινστιτούτου «Νίκος Πουλαντζάς», στην Καλαμαριά.
«Γιατί ένας διοικητικού χαρακτήρας χωρισμός μετατρέπεται σε θέμα ιδιοπροσωπείας και ταυτότητας;» διερωτήθηκε ο κ. Φίλης, υπενθυμίζοντας ότι «το ίδιο είχε συμβεί και την εποχή του Χριστόδουλου με τις αστυνομικές ταυτότητες».
«Το ζητούμενο είναι, όχι ο ακαθόριστος χωρισμός, αλλά η πολύ συγκεκριμένη διαμόρφωση διακριτών ρόλων Κράτους - Εκκλησίας» συνέχισε ο κ. Φίλης, αναφερόμενος σε ζητήματα που τίθενται στο δημόσιο διάλογο, ενόψει της συζήτησης στη Βουλή, για την επικείμενη αναθεώρηση του Συντάγματος. «Το άρθρο 3 χρειάζεται ριζική αναθεώρηση» υπογράμμισε ο κ. Φίλης και συνέχισε, αναφερόμενος σε επιμέρους ζητήματα, που αφορούν τη σχέση πολιτείας - εκκλησίας. «Όλα αυτά τα θέματα πρέπει να συζητηθούν χωρίς βιασύνη. Αλλά κάποτε να υπάρξει κατάληξη» πρόσθεσε ,τονίζοντας ότι η εκπαίδευση είναι αρμοδιότητα της πολιτείας. «Η αυτονόητη αντίδραση της πολιτικής ηγεσίας είχε προκαλέσει επικρίσεις από εκκλησιαστικούς παράγοντες. Το σχολείο όμως είναι κοσμικό, δηλαδή ουδετερόθρησκο» είπε.
Συνέχισε, λέγοντας, ότι από τη νέα χρονιά θα εφαρμοστούν τα νέα προγράμματα θρησκευτικών, που είχαν ήδη εφαρμοστεί πιλοτικά, για μια πενταετία, σε ορισμένα σχολεία και επεσήμανε «τον προοδευτικό και σύγχρονο χαρακτήρα των παιδαγωγικών μεθόδων που διέπουν τα νέα προγράμματα».
http://www.dikaiologitika.gr