15.5.17

Τα λάθη και οι παραλείψεις πίσω από το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο


Συνδυασμό ανθρώπινων λαθών και εγκληματικών παραλείψεων και ολιγωριών από πλευράς των υπευθύνων των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ διερευνούν οι εμπειρογνώμονες που ορίστηκαν για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης που στοίχισε τη ζωή σε τρία άτομα.


Ήδη ορίστηκε επιτροπή εμπειρογνωμόνων και μέχρι την Παρασκευή αναμένεται το σχετικό πόρισμα.
Πηγές που βρίσκονται κοντά στους εμπειρογνώμονες που διερευνούν το τραγικό δυστύχημα αναφέρουν στα Νέα ότι η ταχύτητα με την οποία εκτροχιάστηκε το Ιντερσίτι ξεπερνούσε τα 130 χιλιόμετρα την ώρα, όταν η κίνηση των τρένων στις παρακαμπτηρίους των σιδηροδρομικών γραμμών δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 60 χιλιόμετρα την ώρα.



To τρένο είχε αναχωρήσει από την Αθήνα στις 16:17. Ήταν ένα από τα παλιά πορτοκαλί Ιντερσίτι, τα οποία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρησιμοποιεί αναγκαστικά λόγω ελλείψεων σε τροχαίο υλικό και ανταλλακτικά, εξαιτίας των οποίων ορισμένα από τα νεότερα Ιντερσίτι έχουν τεθεί σε ακινησία.

Πηγές του ΟΣΕ κάνουν λόγο επίσης και για σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό, καρθώς αρκετοί σταθμοί στο άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης κυρίως κατά τις νυχτερινές ώρες είναι «γυμνοί» από κρίσιμες ειδικότητες σιδηροδρομικών και υπολειτουργούν.

Έμπειρα στελέχη του σιδηροδρόμου, επίσης, χαρακτηρίζουν εγκληματικό το γεγονός ότι οι μηχανοδηγοί των μεγάλων εμπορικών τρένων και των Ιντερσίτι που αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες να μην κινούνται μόνιμα στις κύριες σιδηδρομικές γραμμές, αλλά να αναγκάζονται να διέρχονται από όλες τις παρακαμπτηρίους.

Κρίσιμο ερώτημα αποτελεί το γεγονός ότι ο οδηγός του Ιντερσίτι δεν έκοψε ταχύτητα όταν πλησίαζε προς το  Άδενδρο. Το πιο πιθανό, όπως λένε στελέχη του ΟΣΕ, είναι να μην αντιλήφθηκε εγκαίρως ότι μπήκε σε παρακαμπτήριο πιθανότατα λόγω έλλειψης συντήρησης των συστημάτων τηλεδιοίκησης-φωτοσήμανσης. Οι άλλοι λόγοι όπως αναφέρουν έχουν να κάνουν με τον οδηγό (πχ να ήταν απασχολημένος μιλώντας στον διπλανό του ή στο κινητό).

ΟΣΕ: Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά για το δυστύχημα στο Άδενδρο
«Υπάρχουν όλες οι εκδοχές στο τραπέζι» για τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος του Σαββάτου με τρεις νεκρούς έξω από τη Θεσσαλονίκη επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Κωνσταντίνος Πετράκης.

Ο κ. Πετράκης μιλώντας στον ΣΚΑΪ αποσαφήνισε ότι η εμπειρία από ανάλογα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στο εξωτερικό δείχνει ότι μπορεί να υπήρξε μια αρνητική συγκυρία πολλών παραγόντων, παράγοντες που αν επενεργούσαν μόνοι τους ήταν απίθανο να προκαλούσαν το δυστύχημα.

«Ψάχνουμε να βρούμε τις αιτίες (…) θα αναλύσουμε την κατάσταση» τόνισε.

Ανακοίνωσε ότι ο ΟΣΕ εξετάζει την τοποθέτηση καμερών σε σταθερά σημεία των σιδηροδρομικών γραμμών, αλλά και στις μηχανές των αμαξοστοιχιών, που θα εποπτεύουν τη συμπεριφορά του συστήματος. Πρόσθεσε όμως ότι η τοποθέτηση καμερών θέλει πολλή μελέτη, θέλει εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού και το κόστος είναι μεγάλο.



tovima