17.12.16

Στον «αέρα» το πρόγραμμα του τουρκικού άρματος μάχης Altay μετά το αυστριακό εμπάργκο πώλησης όπλων!


ΧΩΡΙΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΑΡΜΑ

Στον αέρα βρίσκεται -ξανά- το πρόγραμμα κατασκευής κινητήρα για το νέο τουρκικό άρμα μάχης Altay μετά το αυστριακό εμπάργκο πώλησης στρατιωτικού υλικού στην Τουρκία, θέτοντας το όλο πρόγραμμα υπό ριζική αναθεώρηση.

Μετά την απόφαση της αυστριακής κυβέρνησης για  την επιβολή εμπάργκο πώλησης  όπλων στην Τουρκία μια σειρά προγραμμάτων των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων επηρεάστηκαν άμεσα.
Πιο συγκεκριμένα στις 24 Νοεμβρίου από την Αυστριακή Βουλή ελήφθη  ομόφωνη απόφαση για την εφαρμογή εμπάργκο στην πώληση στρατιωτικού υλικού στην Τουρκία.
 Πρώτο «θύμα» του εμπάργκο  ήταν ο κινητήρας που χρησιμοποιεί το τουρκικό UAV Bayraktar TB2 ο οποίος είναι αυστριακής κατασκευής.
Πρόκειται για τον κινητήρα Rotax 912 της εταιρείας Rotax ο οποίος αποδίδει 100 ίππους και εξοπλίζει τα 12 UAV  που ήδη έχουν παραδοθεί στον τουρκικό Στρατό και τις 11 νέες μονάδες που έχει παραγγείλει η τουρκική Αστυνομία.
Το πλήγμα στο συγκεκριμένο πρόγραμμα UAV ήταν  αρκετά ισχυρό και θα δημιουργήσει προβλήματα τα επόμενα χρόνια στην εταιρεία κατασκευής του Bayraktar TB2 την κοινοπραξία Kale Group και Baykar Technologies, η οποία θα πρέπει να αναζητήσει ένα νέο ελαφρύ (56 κιλά) όπως ο Rotax 912 κινητήρα με την ίδια απόδοση (100 ίππους).
Αλλά τελικά όπως έγινε γνωστό δεν ήταν αυτό το ισχυρότερο πλήγμα για την τουρκική αμυντική βιομηχανία.
Τα αυστριακό εμπάργκο μπορεί να γίνει η αιτία για να αναθεωρηθεί ριζικά και φυσικά να καθυστερήσει σημαντικά το τουρκικό πρόγραμμα του νέου άρματος μάχης Altay. Αυτό γιατί η τουρκική εταιρεία TUMOSAN η οποία είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη του κινητήρα του άρματος συνεργαζόταν με την αυστριακή Austrian AVL.
Στις 16 Δεκεμβρίου η TUMOSAN έπρεπε να παρουσίαζε το τελικό σχέσιο του τούρκικου κινητήρα για το Altay στην Υπογραμματεία Αμυντικών Βιομηχανιών (SSM) πλην όμως η προθεσμία αυτή δε κατέστη δυνατό να τηρηθεί εξαιτίας του αιφνιδιαστικού εμπάργκο από την Αυστρία.
Έτσι η υπόθεση σχεδίασης και κατασκευής του τουρκικού κινητήρα παίρνει νέα καθυστέρηση κατά ως επακόλουθο αυτό καθυστερεί και το όλο πρόγραμμα του άρματος.
Ο SSM αναγκαστικά έδωσε παράταση ενός μηνός στην TUMOSAN για την παρουσίαση του τελικού σχεδίου στις 16 Ιανουαρίου και η τουρκική εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με την βρετανική Ricardo PLC ώτε να πάρει το μερίδιο της Austrian AVL η  οποία και αποχώρησε, θεωρείται όμως εξαιρετικά δύσκολο αν όχι αδύνατο  εάν σε ένα μήνα θα καταστεί δυνατό να παρουσιαστεί το σχέδιαo  προκειμένου να ξεκινήσει και η χρηματοδότηση του προγράμματος.
Σημειώνεται ότι τα πρωτότυπα του Altay χρησιμοποιούταν κινητήρα Euro powerpack της MTU ισχύος 1500 ίππων (εξέλιξη των κινητήρων που χρησιμοποιούν τα Leopard 2) αλλά η Τουρκία θέλει δικό της κινητη΄ρα με ισχύ 1800 ίππων.
Μετά όμως τη αποχώρηση της αυστριακής εταιρείας το όλο πρόγραμμα τίθεται σε νέα δεδομένα που μπορεί να προκαλέσουν σημαντική καθυστέρηση του όλου προγράμματος.
pronews