1.6.16

Drone νέας γενιάς με ελληνική υπογραφή


Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones) έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, με μια πληθώρα εφαρμογών που, αν αξιοποιηθούν σωστά, μπορούν να βελτιώσουν τη ζωή και τις δυνατότητές μας. Συμμέτοχος στο επόμενο βήμα, αυτό της τεχνολογικής εξέλιξής τους, είναι ένας Έλληνας δόκτορας αεροναυπηγικής και εργαζόμενος στην Airbus, ο Βασίλης Παστρικάκης, ο οποίος σχεδίασε ένα καινοτόμο μη επανδρωμένο αεροσκάφος, με την ελπίδα να το δει σύντομα στους... αιθέρες.


​Το πολλά υποσχόμενο αυτό μη επανδρωμένο αεροσκάφος μπορεί να συνεισφέρει στην έγκαιρη παροχή φαρμάκων σε απομακρυσμένες τοποθεσίες
Μαζί με άλλους δύο μηχανικούς-αεροναυπηγούς (έναν Άγγλο και έναν Ισπανό), σχεδίασαν το... harrier (το πολεμικό αεροσκάφος που απογειώνεται και προσγειώνεται κάθετα) σε drone δίνοντας του το όνομα με αρχαιοελληνική βάση «Protean». 

Το πολλά υποσχόμενο αυτό μη επανδρωμένο αεροσκάφος, που μπορεί να προσφέρει μια πληθώρα λύσεων σε ειρηνευτικούς σκοπούς όπως είναι η έγκαιρη παροχή φαρμάκων σε απομακρυσμένες τοποθεσίες, βρίσκεται στο στάδιο του αρχικού σχεδιασμού και θα συμμετέχει αρχικά σε μεγάλο διεθνή διαγωνισμό για drones (μάθετε για τον διαγωνισμό εδώ ).







Όπως εξηγεί ο διδάκτορας από το Πανεπιστήμιου του Λίβερπουλ και απόφοιτος του Πολυτεχνείου Πατρών, Βασίλης Παστρικάκης, στο zougla.gr:

«Το Protean είναι μια ιπτάμενη πτέρυγα με δυνατότητα κατακόρυφης απογείωσης και προσγείωσης. Βασικός σκοπός είναι ο σχεδιασμός ενός drone ικανού να μεταφέρει φαρμακευτική βοήθεια σε απόσταση 60-100 χιλιομέτρων σε λιγότερο από μια ώρα. Η συγκεκριμένη διάταξη επιλέχθηκε για τα πολύ καλά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά της και την εύκολη κατασκευή. Το άνοιγμα του φτερού φτάνει στα 4,9 μέτρα και χωρίζεται σε τρία τμήματα. Στο μεσαίο, που αποτελεί και το μεγαλύτερο κομμάτι της διάταξης με μήκος 1,64 μέτρα, όπου βρίσκονται τοποθετημένα όλα τα συστήματα ελέγχου, οι μπαταρίες και το φορτίο. 

»Για την απογείωση έχουν επιλεχθεί 4 προπέλες διαμέτρου 0,66 μέτρων, καθώς και δύο μικρότερες που είναι τοποθετημένες στο σημείο εκφυγής του φτερού, ώστε να προσφέρουν την κατάλληλη ροπή μετά το πέρας της απογείωσης. Με αυτή τη διάταξη μπορεί να βρεθεί σε θέση οριζόντιας πτήσης. Για την επίτευξη του καλύτερου ελέγχου της διάταξης οι 4 προπέλες έχουν τοποθετηθεί υπό κλίση 10 μοιρών, ώστε να παρέχουν διαφορετικές συνιστώσες ώσης. 

»Το συγκεκριμένο σχέδιο ακολουθεί τους κανονισμούς του διαγωνισμού οι οποίοι απαιτούν απλότητα, ευκολία συναρμολόγησης και καλή πτητική επίδοση, με επιπλέον περιορισμούς στις διαστάσεις του οχήματος και του φορτίου».

zougla