24.10.15

Φίλης: Ζητούμενο η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου


Ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, προσπάθησε να αλλάξει την ατζέντα των συζητήσεων για την παιδεία, τοποθετώντας στην κορυφή του ενδιαφέροντος την ανάγκη αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου, αντί της συζήτησης για την επιβολή ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση.

«Η δική μου υποχρέωση ως υπουργού Παιδείας είναι να διασφαλίσω το δικαίωμα των Ελλήνων πολιτών να στέλνουν τα παιδιά τους σε μια αξιόπιστη αναβαθμισμένη δημόσια εκπαίδευση», ανέφερε ο υπουργός , και συμπλήρωσε, «η συζήτηση πρέπει να έχει έναν κοινό παρονομαστή. Την αναβάθμιση της παιδείας και την εμπιστοσύνη στο δημόσιο σχολείο. Εάν χαθεί αυτή η εμπιστοσύνη στο δημόσιο σχολείο χάνεται η εμπιστοσύνη στη δημοκρατία».


Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις που προκάλεσε ο χαρακτηρισμός του «πενταροδεκάρες» για την διαφορά που θα προκύψει στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, δήλωσε στο MEGA,ότι δεν υποτιμά ότι κάποιοι άνθρωποι θα δώσουν 500, 700, 1000 ευρώ στα ιδιωτικά σχολεία το χρόνο περισσότερο αλλά υπογράμμισε ότι αυτό δεν είναι κατ' ανάγκη σοβαρή επιβάρυνση, αλλά, «με 500 και 700 ευρώ επιβάρυνση το χρόνο δεν είναι σοβαρή επιβάρυνση αυτός που βγάζει 60.000 - 70.000 ευρώ το χρόνο»
«Αυτός που δίνει 7.000 ευρώ το χρόνο για να στείλει το παιδί του στο ιδιωτικό σχολείο είναι εύπορος ή δεν είναι; Δεν λέω ζάμπλουτος, είναι εύπορος.

 7.000 είναι το εισόδημα που έχει μια μεγάλη κατηγορία πολιτών ετησίως.
 Όταν μια οικογένεια διαθέτει και κάνει την επιλογή σωστά, δικαίωμά της, να στείλει το παιδί της σε ιδιωτικό σχολείο, για διάφορους λόγους δεν κρίνω αλίμονο, ελευθερία επιλογής έχει, δεν μπορεί να δώσει άλλα 700 ευρώ; 
Να το δεχθώ, δεν θέλω να μπω στο πορτοφόλι κανενός, αλλά μην φτιάχνουμε ένα λαϊκισμό», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Για τα κενά στα σχολεία τόνισε ότι είναι ένα φαινόμενο που συμβαίνει κάθε χρόνο την τελευταία επταετία και υπογράμμισε ότι πρέπει η κυβέρνηση να κριθεί του χρόνου εάν στις 12 Σεπτεμβρίου δεν είναι όλοι οι δάσκαλοι στα πόστα τους.

«Να μας εγκαλέσετε να κάνουμε διορισμούς μόνιμους διότι η ιστορία των αναπληρωτών είναι ιστορία εξόχως αντιπαιδαγωγική διότι δεν δημιουργεί μια μόνιμη σχέση του παιδιού με το δάσκαλο», πρόσθεσε.
Επισήμανε, πάντως, ότι η γενική εικόνα του 95% δείχνει ότι στο θέμα προκύπτει εξομάλυνση και πως σήμερα στη Βουλή κατατίθεται τροπολογία ώστε από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων να μεταφερθούν χρήματα για επιπλέον 2.000 προσλήψεις στην εκπαίδευση, οι περισσότεροι εκ των οποίων θα διοχετευθούν στην ειδική αγωγή.


antenna