15.12.14

Αμερικανικό κατασκοπευτικό κατασκοπευτικό α/φ RC-135 παραλίγο να συγκρουστεί με επιβατικό στην Βαλτική

ΜΕΤΑ ΤΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΝΕΑ ΓΚΑΦΑ ΤΗΣ ΣΤΟΚΧΟΛΜΗΣ


Με ένα αμερικανικό RC-135W Rivet Joint «μπέρδεψαν» οι Σουηδοί ένα ρωσικό IL-20Coot κατηγορώντας τη Ρωσία ότι το αεροσκάφος λίγο έλειψε να συγκρουστεί με ένα επιβατικό αεροσκάφος  που πετούσε σε διεθνή εναέριο χώρο.
Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζεται το σουηδικό υπουργείο Άμυνας για να πάρει όμως την απάντηση από το ρωσικό υπουργείο Άμυνας λέγοντας πως το αεροσκάφος που προκάλεσε την παρολίγο σύγκρουση δεν ήταν το ρωσικό αλλά το αμερικανικό καθώς αυτό πετούσε σχεδόν δίπλα από το πολιτικό αεροσκάφος!
Αλλωστε και η SAS από την πλευρά της, ανακοίνωσε πως το ρωσικό αναγνωριστικό όντως τηρούσε ασφαλή απόσταση από το επιβατηγό και πως το συμβάν όπως ανακοινώθηκε από το σουηδικό υπουργείο Αμυνας ήταν διογκωμένο σε σχέση με το τι πραγματικά έγινε.
Συγκεκριμένα όλα ξεκίνησαν όταν κατηγόρησαν οι σουηδικές αρχές τη Ρωσία για παρολίγο εναέρια σύγκρουση μεταξύ ενός ρωσικού αεροσκάφους και ενός επιβατικού.
Το συμβάν έγινε την Παρασκευή όταν ένα ρωσικό αεροσκάφος υποκλοπών IL-20 Coot πλησίασε με κίνδυνο εναέριας σύγκρουσης ένα επιβατικό τζετ περιφερειακών αερογραμμών τύπου CRJ-200 της Cimber Airlines το οποίο πραγματοποιούσε το δρομολόγιο από την Κοπεγχάγη στο Πόζναν της Πολωνίας.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν οι σουηδικές αρχές το ρωσικό αεροσκάφος πετούσε με τον πομπό εναέριας κυκλοφορίας κλειστό και προς αναχαίτιση του απογειώθηκαν δύο JAS-39 Gripen για να το συνοδεύουν.
Όπως αναφέρεται η παρολίγο διασταύρωση των εναέριων ιχνών των δύο αεροσκαφών έγινε στα 21.πόδια και στο μέσο περίπου της διαδρομής μεταξύ του Ystad της Σουηδίας και του  Sassnitz  της Γερμανίας. Η εντολές του ελέγχου εναέριου κυκλοφορίας έτσι όπως καταγράφηκαν έχουν ως εξής:
11:18: SK1755 (κωδικός κλήσης του CRJ): Έχετε άδεια για άνοδο στα 25.000 πόδια
11:21(έλεγχος εναερίου κυκλοφορίας): SK1755 σταματήστε την άνοδο στα 21.000 πόδια εξαιτίας στρατιωτικού αεροσκάφους τα οποίο πετά μεταξύ 23.000 και 25.000 ποδών
11:23 SK1755 Στέψτε δεξιά για να αποφύγετε στρατιωτική κυκλοφορία
11:24 SK1755 Φτάστε τα 21.000 πόδια και σταματήστε την άνοδο
11:24 SK1755 Περάστε ακριβώς από πίσω από το στρατιωτικό αεροσκάφος και μετά συνεχίστε την άνοδο
Από την πλευρά του το ρωσικό υπουργείο Άμυνας απέρριψε τις κατηγορίες λέγοντας πως το IL-20 βρισκόταν 70 χλμ. πιο μακριά από την πτήση SK1755 και επομένως δεν υπήρχαν οι συνθήκες για την πρόκληση εναέριας σύγκρουσης, είπε ο εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Άμυνας αντιστράτηγος Igor Konashenkov. Ο ίδιος επίσης αρνήθηκε τις κατηγορίες ότι το ρωσικό αεροσκάφος παραβίασε τον σουηδικό εναέριο χώρο κοντά στη Ν. Σουηδία.
«Η πτήση ήταν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες εναέριας κυκλοφορίας και δεν υπήρξε καμία παραβίαση του σουηδικού εναέριου χώρου ενώ ταυτόχρονα παρέμεινε σε ασφαλή απόσταση από τους αεροδιαδρόμους που χρησιμοποιούνται από την πολιτική Αεροπορία» είπε ο Konashenkov.
Νωρίτερα ο το Σάββατο ο Σουηδός υπουργός Άμυνας Peter Hultqvist είχε δηλώσει σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό πως το ρωσικό αεροσκάφος είχε τον πομπό (transponder) του κλειστό και έτσι μπορούσε να πετά χωρίς να εντοπίζεται ισχυριζόμενος ταυτόχρονα πως το IL-20 παραλίγο να συγκρουστεί με το πολιτικό αεροσκάφος πάνω από τη Σουηδία.
Ο Konashenkov από την πλευρά του αποκάλεσε την δήλωση του Hultqvist ότι το ρωσικό αεροσκάφος ήταν πρακτικά «αόρατο και επομένως επικίνδυνο» ως παραπλανητική  καθώς κανένα από τα Νατοϊκά κατασκοπευτικά αεροσκάφη που πετούν επίσης στην περιοχή δεν έχουν ενεργοποιημένους τους δικούς τους πομπούς αλλά αυτό δεν εμποδίζει την Ρωσία να τα παρακολουθεί και να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή που βρίσκονται.
«Θέλω να τονίσω το γεγονός ότι οι πτήσεις των Νατοϊκών αεροσκαφών σε διεθνή εναέριο χώρο και κοντά στα σύνορα της Ρωσίας – οι οποίες έχουν ενταθεί και αυξηθεί τουλάχιστον κατά 3 φορές τους τελευταίους μήνες – πραγματοποιούνται επίσης με τους πομπούς των αεροσκαφών απενεργοποιημένους αλλά αυτό δε σημαίνει ότι οι Ρώσοι ελεγκτές εναέριου κυκλοφορίας και Αεράμυνας δεν μπορούν να τα εντοπίσουν», είπε πιο ειδικά ο Ρώσος εκπρόσωπος.
Μάλιστα ο Ρώσος εκπρόσωπος αποκάλυψε ότι την ίδια ημέρα και ώρα στην περιοχή πετούσε και ένα Νατοϊκό RC-135 και μάλιστα σε πολύ πιο κοντινή απόσταση στην πτήση SK1755.
Καλούν εφέδρους υπό τα όπλα οι Σουηδοί 
Στο μεταξύ ο υπουργός Άμυνας της Σουηδία ανακοίνωσε πως η χώρα του σκοπεύει να προχωρήσει σε επανεκπαίδευση περίπου 7.500 εφέδρων οι οποίοι είχαν υπηρετήσει στον σουηδικό Στρατό από το 2004 και μετά.
«Οι ένοπλες δυνάμεις θα είναι έτοιμες να διεξάγουν πλήρεις πολεμικές προετοιμασίες με αποτέλεσμα την αυξημένη επιχειρησιακή ικανότητα», είπε ο Hultqvist δικαιολογώντας την κλήση των 7.500 εφέδρων.
Μιλώντας σε ρωσικά ΜΜΕ ο ακτιβιστής Jan Oberg δήλωσε πως η κίνηση της Σουηδίας είναι αποτέλεσμα του αντιρωσικού αισθήματος που κυριαρχεί στην κοινή γνώμη της χώρας και η οποία προκλήθηκε από τα γεγονότα της Ουκρανίας.
«Το όλο θέμα έρχεται από την ουκρανική κρίση αλλά δεν δημιουργήθηκε από τη Ρωσία αλλά από τη Δύση και όλα αυτά είναι στο πλαίσιο ότι θέλουμε να δείξουμε ότι κάνουμε κάτι. Πρέπει να σημειωθεί μάλιστα ότι τα ΜΜΕ αλλά και ο πολιτικός κόσμος της Σουηδίας διαπνέονται από αντιρωσικά αισθήματα και φυσικά το ότι συνέβη στην Ουκρανία έχει παρουσιαστεί εντελώς μονομερώς υπέρ της Δύσης», είπε ο Oberg.
«Δεν υπάρχει καμιά αντικειμενικότητα στα σουηδικά ΜΜΕ σε ότι αφορά τη Ρωσία και οφείλω να πως ότι η κατάσταση αυτή γίνεται μέρα με τη μέρα όλο και πιο χειρότερη», συμπλήρωσε ό ίδιος.
 defencenet.gr