του Κώστα Ζαφειρίου
Στην Αττική, στο Μοσχάτο, υπάρχει χώρος προσευχής για τους utμουσουλμάνους, χωρητικότητας πέραν των 1.000 ατόμων αλλά η εμμονή κάποιων οδήγησε στην απόφαση να δημιουργηθεί και δεύτερο τζαμί, στον Ελαιώνα.
Το γεγονός ότι το τζαμί στο Μοσχάτο δεν διαφημίστηκε όπως έπρεπε, δίνει και την απάντηση στην εμμονή συγκεκριμένων κύκλων να κτίσουν και δεύτερο τζαμί ώστε να μουσουλμανοποιηθεί πλήρως η Αττική.
Και να σκεφθεί κανείς πως στην Αττική υπάρχουν διάσπαρτα -επισήμως- άλλα 25 μικρά τζαμιά για να εξυπηρετούν τις θρησκευτικές ανάγκες μουσουλμάνων που αδυνατούν να μετακινηθούν στο Μοσχάτο.
Όσες γραφίδες μιλούν για «υπόγειους χώρους που στριμώχνονται μουσουλμάνοι για να προσευχηθούν», ή έχουν πλήρη άγνοια της κατάστασης ή περί άλλων τυρβάζουν. Και αυτό γιατί στο τζαμί στο Μοσχάτο την Παρασκευή, ημέρα προσευχής των μουσουλμάνων προσέρχονται το πολύ 100-150 άτομα, ενώ τον πρώτο χρόνο της λειτουργίας του, οι προσκυνητές έφθαναν και τους 800.
Αυτό γίνεται γιατί ήδη οι μουσουλμάνοι εξυπηρετούνται από τα τζαμιά που βρίσκονται στις γειτονιές τους ή και γιατί δεν υπάρχει ο χρόνος για προσευχές (πέντε ημερησίως).
Το τζαμί στο Μοσχάτο
Ο διαμορφωμένος χώρος των 1.800 τ.μ. αποτελεί την έδρα του Ελληνοαραβικού Επιμορφωτικού Πολιτιστικού Κέντρου και εκτός των συνεδριακών και επιμορφωτικών του λειτουργιών, περιλαμβάνει λατρευτικό χώρο για τους -αραβόφωνους και μη- μουσουλμάνους της ελληνικής πρωτεύουσας.
Έξω από το κτίριο του Ελληνοαραβικού Επιμορφωτικού Πολιτιστικού Κέντρου, μια τεράστια πινακίδα στα αραβικά δείχνει την είσοδο. Οι πόρτες είναι διάπλατα ανοιχτές όλη την ημέρα και στον χώρο υποδοχής υπάρχουν θέσεις για να τοποθετήσει ο επισκέπτης τα παπούτσια του. Όλοι κινούνται ξυπόλυτοι στα παχιά κόκκινα χαλιά «προσευχής».
Σε κανένα σημείο δεν υπάρχουν καρέκλες, αφού οι επισκέπτες παρακολουθούν καθισμένοι στο πάτωμα. Στον πρώτο όροφο έχει διαμορφωθεί ο «γυναικωνίτης» που έχει οπτική πρόσβαση στο ισόγειο.
Το κτίριο είναι δωρεά πλούσιου Σαουδάραβα.