Υπέρ της άμεσης προσαρμογής του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου στο αντίστοιχο κοινοτικό, ώστε να απελευθερωθεί πλήρως η ακτοπλοΐα ζητούν οι ακτοπλόοι. Όπως λένε, αν αυτό συμβεί οι εταιρείες του κλάδου θα καταστούν ανταγωνιστικές και βιώσιμες.
Όπως ανέφερε, θα πρέπει να αλλάξουν άμεσα συγκεκριμένες προϋποθέσεις θεσμικού πλαισίου, όπως η υποχρεωτική δρομολόγηση, τα μη ανταποδοτικά τέλη υπέρ τρίτων, η νομοθεσία σχετικά με την ασφαλή επάνδρωση των πλοίων και η σύνδεση του ορίου ηλικίας με την αξιοπλοΐα.
Υπογράμμισε, δε, ότι για το 2010 οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εισηγμένες και μη αναμένεται να έχουν ζημίες περί τα 200 εκατ. ευρώ. "Το βαπόρι της ακτοπλοΐας κάνει νερά" είπε ο κ. Βεντούρης.
Παρουσιάζοντας μελέτη του Πανεπιστημίου του Πειραιά για τη βιωσιμότητα της ακτοπλοίας ο καθηγητής Βαγγέλης Σαμπράκος, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι υπάρχουν πολλές αδυναμίες στο σύστημα της ακτοπλοΐας όπως η εποχικότητα, η υστέρηση σε λιμενικές υποδομές, το λειτουργικό κόστος τω πλοίων και το δυσμενές χρηματοδοτικό περιβάλλον λόγω της κρίσης, τα οποία έχουν επηρεάσει αρκετά την ανάπτυξη της ακτοπλοΐας.
enet