130 εκ. ευρώ η αποζημίωση για τη ματαίωση κατασκευής της υποθαλάσσιας αρτηρίας στη Θεσσαλονίκη
newsblog | Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2009 | 14:13Στα 130 εκατομμύρια ευρώ ανέρχεται η αποζημίωση που πρέπει να καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο στην κοινοπραξία των εταιρειών που ήταν ανάδοχος του έργου κατασκευής της υποθαλάσσιας οδικής αρτηρίας στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τις ρήτρες που υπήρχαν στη σχετική σύμβαση που είχε υπογραφεί. Για επαναδιαπραγμάτευση της αποζημίωσης εκανε λόγο ο αρμόδιος για θέματα δημοσίων έργων από το ΠΑΣΟΚ, Γ.Μαγκριώτης. Το ζήτημα βέβαια, εκτός από την υπέργοκη αποζημίωση που πρέπει (;) να καταβληθεί, είναι η κουβέντα που συνεχίζεται για ένα έργο που στη συνείδηση των περισσότερων Θεσσαλονικέων ήταν καταδικασμένο πριν καν ξεκινήσει. Ελάχιστα είναι τα αναπτυξιακά – υποτιθέμενα ή όχι – έργα που συγκέντρωσαν τόσο πολλά πυρά αντίδρασης, άλλα αιτιολογημένα και τεκμηριωμέν ακαι άλλα όχι. Εγκλωβισμένη η συμπρωτεύουσα σε ένα έργο που έτσι όπως είχε εξελιχθεί ο σχεδιασμός του, το μόνο που θα έκανε, θα ήταν να κατοχηρώσει στην πόλη μία ακόμα πανελλαδική πρωτιά: την ύπαρξη διοδίων στο κέντρο αυτής. Ειδικά, όταν άρχισαν να διαρρέουν διάφορα σχέδια, περί αμφιδορμήσεως δρόμων και περί πεζοδρομήσεως άλλων, στο μυαλό όλων η υποθαλάσσια έγινε συνώνυμη λέξη με το κέρδος αυτών που θα είχαν την εκμετάλλευση της, οι οποίοι φρόντιζαν να μην αφήνουν εναλλακτικές διαδρομές για όποιον δεν ήθελε να τη χρησιμοποιήσει. Κανείς δεν είναι τόσο ανόητος να μη θέλει έργα και ανάπτυξη στηνπεριοχή του. Ομοίως όμως, κανείς δεν είναι τόσο ανόητος και να μην αντιδρά όταν βλέπει ολοφάνερα και ολοκάθαρα ότι κάποιοι ήθελαν να του επιβάλουν με κάθε τρόπο και μέσο να πληρώνει για την καθημερινή του μετακίνηση. Το ίδιο το έργο απαξιώθηκε στη συνείδηση των κατοίκων της συμπρωτεύουσας από τους ίδιους που το προωθούσαν και επεδίωκαν όχι την «ανακούφιση» από το κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά το όφελος για τους ίδιους…