6.7.16

Ο Κινεζικός κολοσσός Cosco ρίχνει 500 εκατ. στο λιμάνι του Πειραιά για να το μετατρέψει σε "κέντρο κρουαζιέρας" της Μεσογείου


ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΘΡΙΑΣΙΟ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΑΝ ΣΤΟΝ Α.ΤΣΙΠΡΑ

Ο Κινεζικός κολοσσός Cosco είναι έτοιμος να επενδύσει περισσότερα από 500 εκατομμύρια ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά, πέραν των 350 εκατομμυρίων ευρώ που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης του 67% του ΟΛΠ προκειμένου να μετατρέψει το λιμάνι σε "κέντρο κρουαζιέρας", αφού το σχέδιο της προβλέπει επέκταση για να δέχεται ακόμη και το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου.
Αυτό ανακοίνωσε στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα ο πρόεδρος της Cosco Χου Λιρόνγκ, κατά τη διάρκεια συνάντησής τους στη Σαγκάη, στην έδρα της εταιρίας. Όπως είπε ο πρόεδρος της Cosco στον πρωθυπουργό, προτεραιότητα του κινεζικού κολοσσού είναι οι μεγάλες επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς ήδη η Cosco έχει επαφές με μεγάλες διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας που δείχνουν ενδιαφέρον να κάνουν το λιμάνι του Πειραιά βάση τους.
Στο πλαίσιο αυτό, είπε ο πρόεδρος της Cosco, θα γίνει αναβάθμιση και επέκταση του λιμανιού, ώστε να δέχεται και το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου με 4.000 επιβάτες. Στόχος είναι να αυξηθεί στα 3 εκατομμύρια ο αριθμός των τουριστών κρουαζιέρας στην Ελλάδα και η επένδυση αυτή έχει προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ.
Δεύτερη προτεραιότητα της Cosco είναι η αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού στην πρώτη προβλήτα για τη διακίνηση των εμποροκιβωτίων. Με την επένδυση αυτή, πρόσθεσε ο Χου Λιρόνγκ, θα μπορούν στην προβλήτα να αποθηκευτούν 7 εκατ. κοντέινερς και στο μέλλον 10 εκατ. Αυτό σημαίνει ότι ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι κοντέινερς στη Μεσόγειο. Επίσης, θα γίνουν επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και πάρκινγκ οχημάτων όπου θα μπορούν να σταθμεύουν 20.000 οχήματα.
Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας εξέφρασε την ικανοποίησή του για το επενδυτικό αυτό πρόγραμμα της Cosco και τόνισε πως πρόκειται για έναν σημαντικό σταθμό στις σχέσεις των δύο χωρών. «Οι σχέσεις αυτές των δύο χωρών ανεβαίνουν επίπεδο. Περνάμε σε ένα νέο επίπεδο μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας με την Cosco. Τα στρατηγικά σχέδια Ελλάδας και Κίνας συμπίπτουν. Η Ελλάδα, ως πρώτος σταθμός στην ΕΕ του κινεζικού δρόμου, μπορεί να μετατραπεί σε μια γέφυρα ανάμεσα στην Κίνα και τον δυτικό κόσμο, ανάμεσα στην Ασία και την Ευρώπη.
Τώρα μπορούμε να σχεδιάσουμε τη νέα φάση συνεργασίας των δύο χωρών. Σχεδιάζουμε μια σειρά από επενδύσεις και θα θέλαμε να προσελκύσουμε και άλλες κινεζικές εταιρείες στην Ελλάδα.
Παραδείγματος χάρη, στο Θριάσιο μπορεί να γίνει logistic center, μαζί με μια γραμμή συναρμολόγησης προϊόντων. Ιδιαίτερη σημασία έχει ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος Τα ελληνικά ναυπηγεία έχουν υψηλή τεχνογνωσία ανθρώπινου δυναμικού και θα μπορούσαν να προσελκύσουν κινεζικά πλοία για ναυπηγοεπισκευή. Θα ήταν σημαντικό, επίσης, τα κινεζικά ναυπηγεία να περιλάβουν και τα ελληνικά προϊόντα στις λίστες εξοπλισμού».
Ο κ. Τσίπρας ανέφερε, ότι στα επενδυτικά σχέδια είναι η αναβάθμιση του σιδηροδρόμου ώστε τα προϊόντα από το λιμάνι του Πειραιά να μεταφέρονται στις αγορές της Ευρώπης. Με τις επενδύσεις αυτές το λιμάνι του Πειραιά, όπως επισήμανε, μπορεί να βρεθεί σύντομα από την 3η θέση στην 1η των λιμανιών της Μεσογείου.
«Το πολύ φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο που παρουσιάσατε» είπε απευθυνόμενος στον πρόεδρο της Cosco, επιβεβαιώνει την επιλογή μας να προχωρήσουμε με αποφασιστικότητα στην ολοκλήρωση της συμφωνίας».
Τέλος, ο πρωθυπουργός εξέφρασε την πεποίθησή του ότι η Cosco θα συμμορφωθεί πλήρως με την ελληνική νομοθεσία, ώστε οι εργαζόμενοι να είναι ικανοποιημένοι.
Ο Αλέξης Τσίπρας κατά την παραμονή του στη Σαγκάη, θα συναντηθεί, επίσης, με τον πρόεδρο της κινεζικής εταιρείας ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου Alibaba, τον πρόεδρο του κέντρου έρευνας και ανάπτυξης ΖΤΕ, τον πρόεδρο της κινεζικής επενδυτικής εταιρείας Fosun και άλλους Κινέζους επιχειρηματίες, ολοκληρώνοντας την επίσκεψή του στην Κίνα.
Ο πρωθυπουργός πριν από την αναχώρησή του θα συναντηθεί με τον δήμαρχο Σαγκάης Γιανγκ Ξιονγκ, και θα επισκεφθεί το μουσείο της πόλης.
Η Σαγκάη είναι η μεγαλύτερη πόλη και λιμένας της Κίνας. Θεωρείται κύριος φορέας της σύγχρονης οικονομίας της χώρας, καθώς επίσης και ένα από τα σημαντικότερα πολιτιστικά, εμπορικά, οικονομικά και βιομηχανικά της κέντρα.
pronews