31.7.15

Κολοσσιαία παραγγελία μαχητικών από Ιράν: 550 α/φ ζητάει από Ρωσία και Κίνα


100 ΕΝΑΕΡΙΑ ΤΑΝΚΕΡ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ, ΛΕΝΕ ΟΙ ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΙ 

Στη δημιουργία μιας εντελώς νέας,σύγχρονης και αξιόμαχης Αεροπορίας προχωρά το Ιράν με την αγορά 250 ρωσικών Sukhoi-Su-30MK1, και 150 κινεζικών Chengdu J-10, με τα οποία θα αντικαταστήσει ολοκληρωτικά όλα τα απαρχαιωμένα μαχητικά τεχνολογίας του 1980 που έχει ακόμα σε υπηρεσία.
 
Το Ιράν είναι έτοιμο να κλείσει την συμφωνία με την Μόσχα για την απόκτηση των Chengdu J-10 μαχητικών πολλαπλών ρόλων γνωστά στην Δύση ως "Vigorous Dragons", όπως αναφέρουν ισραηλινές πηγές.
 
Το κινεζικό J-10 συγκρίνεται με τα αμερικανικά F-16, ενώ οι Ισραηλινοί ισχυρίζονται ότι αποτελεί αντίγραφο του Lavi, του σούπερ μαχητικού που ανέπτυξε η ισραηλινή βιομηχανία το δεύτερο μισό της δεκαετίας του '80.
 
Το Ισραήλ πούλησε την τεχνολογία στην Κίνα μετά την επιμονή της Ουάσιγκτον να σταματήσει την παραγωγή του Lavi. Οι ΗΠΑ είχαν αντιρρήσεις μάλιστα και στην πώληση δομικών μερών του Lavi ισχυριζόμενες ότι περιλάμβαναν αμερικανικά εξαρτήματα.
 
Το κινεζικό αεροσκάφος παράγεται σε δύο εκδόσεις. Μια μονοθέσια πολλαπλού ρόλου (J-10A) και μια διθέσια (J-10B), η οποία χρησιμοποείται στην εκαπίδευση και σε κρούσεις εδάφους αλλά και σε ηλεκτρονικές παρεμβολές.
 
Το Ιράν επιπρόσθετα ετοιμάζει την απόκτηση από την Μόσχα 250 υπερπροηγμένων δικινητήριων Sukhoi-Su-30MK1 πολλαπλού ρόλου και αεροπορικής υπεροχής μαχητικών γνωστά στη Δύση ως Flanker-H
 
Σύμφωνα πάλι με τους Ισραηλινούς η Τεχεράνη έχει ήδη έρθει σε συμφωνία για μια γιαγάντια προμήθεια από την Μόσχα 100 IL78 MK1 (Midas)μέρος των οποίων θα είναι εναέρια τάνκερ και θα αυξήσουν την ακτίνα δράσης των νεών μαχητικών στα 7,300 km, ενώ κάθε ένα από αυτά μπορεί να εφοδιάσει με καύσιμα 6-8 αεροσκάφη.
 
H ιρανική Αεροπορία δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί τις υπερσύγχρονες αεροπορίες του Ισραήλ, της Σ.Αραβίας,των ΗΑΕ,της Ιορδανίας, χώρες που αποτελούν περιφερειακους αντιπάλους του Ιράν.
 
Το Ιράν σε αυτό που υπερτερεί λόγω και του μεγάλου πληθυσμού του αλλά και της έκτασης εδάφους ήταν οι χερσαίες δυνάμεις του οι οποίες έιχαν "σκληραγωγηθεί" από τον δεκαετή πόλεμο με το Ιράκ του Σαντάμ Χουσείν.
 
Η ιρανική ισλαμική Αεροπορία διαθέτει παλαιά μαχητικά όπως 64 McDonnell-Douglas F-4 Phantom II, 20 Chengdu F-7 Airguard, 6-13 Sukhoi Su-25 (Ιρακινά που τα είχε στείελι εκεί ο Σαντάμ το 1991 για να τα προστατέψει από τους βομβαρδισμούς),30 Sukhoi Su-24 (και αυτά προερχόμενα από το Ιράκ),24 Mikoyan-Gurevich MiG-29 Fulcrum (επίσης από το Ιράκ),24 Dassault Mirage F1 (επίσης από το Ιράκ για τους ίδιους λόγους), 44 Grumman F-14 Tomcat (από τον καιρό της ισλαμικής Επανάστασης και την πτώση του Σάχη)
 
Στο σύνολο πρόκειται για μια συμφωνία πολλών δισεκατομμυρίων ου αφορά 550 αεροσκάφη, και δείχνει ποια είναι η προτεραιότητα της Τεχεράνης τώρα που οι κυρώσεις εναντίον της παύουν να υφίστατανται.
 
Χωρίς ουσιαστική αναβάθμιση της Αεροπορίας του, το Ιράν δεν θα μπορέσει να κυριαρχήσει στην περιοχή της Μέσης Ανατολής στην οποία έχει να αντιμετωπίσει και την πολύ ισχυρή τουρκική ΤΗΚ.
 
Είναι σαφές ότι εάν διέθετε από τώρα την ετοιμαζόμενη για το μέλλον αεροπορική ισχύ, το ISIL δεν θα μπορούσε να κυριαρχήσει στο Β.Ιράκ. Με την αγορά των ιπτάμενων τάνκερ είναι σαφές ότι το Ιράν προτίθεται να πραγματοποεί πολύ μακρινές αποστολές, ακόμα και πέραν της Δαμασκού.
 
 
defencenet.gr