366 σελίδες ως σχέδιο νόμου είναι το πιο φωτεινό παράδειγμα προς αποφυγή που περιγράφει ο περίφημος νόμος περί επιτελικού κράτους του 2019.
Ένα συνονθύλευμα από διατάξεις ως «πλίνθοι και κέραμοι ατάκτως ερριμμένα».
Όλο το νομοσχέδιο ΕΔΩ
α. Νόμος σταδιοδρομίας περί αξιωματικών
β. Νόμος σταδιοδρομίας περί Υπαξιωματικών
γ. Νόμος περί Καταστάσεων στελεχών ΕΔ
δ. Νόμος περί μελών ΔΕΠ
ε. Νόμος περί Στρατολογίας
στ. Διάσπαρτες οικονομικές διατάξεις
ζ. Πλειάδα εξουσιοδοτικών διατάξεων για έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων και Υπουργικών Διατάξεων κανονιστικού χαρακτήρα που όμως αναμένεται να είναι καθοριστικές και μέχρι στιγμής άγνωστες, μέρος ενός δαιδαλώδους νομικού ευφυολογήματος όπως υποστήριζε παλαιότερα το αξίωμα «corrup-tissima respublica, plurimae leges» (όσο πιο διεφθαρμένο το κράτος,
τόσο πιο πολλοί οι νόμοι, Τάκιτος)
Ακόμη και ο πιο θετικά διακείμενος στο αυτοκαταστροφικό νομοθετικό εγχείρημα θα σκεφτεί ότι η πανσπερμία αυτών των διατάξεων αποσκοπεί στο να χαθεί κάθε έλεγχος από τους αναγνώστες ενδιαφερόμενους και κατά επέκταση η αδυναμία υποβολής σχολίων και αντιπροτάσεων τόσο κατά την διαβούλευση όσο και από τους συμμετέχοντες κατά τη συζήτηση στην επιτροπή εξωτερικών και άμυνας της Βουλής.
Ας συγκρατήσουμε μερικά δείγματα ή μάλλον «δήγματα» εκ του πολυνομοσχεδίου:
1. Οι εναπομείναντες Αξιωματικοί εξ´ Υπαξιωματικών παραμένουν ανύπαρκτοι για τον νόμο, μέχρι την οριστική σε βάθος χρόνου εξαφάνισή τους από το στράτευμα ενώ δεν δεν ανήκουν πλέον στους Αξιωματικούς «Σωμάτων», προερχόμενοι μάλλον από παρθενογένεση
2. Είναι απαραίτητη πλέον η ύπαρξη Νομοθετημένων Οργανικών Θέσεων (ΝΟΘ) για την προαγωγή Αξιωματικών ΑΣΕΙ σε οποιοδήποτε βαθμό. Καταργείται δηλαδή η θεμελιώδης διάταξη του νόμου 3883 όπου η διενέργεια κρίσης προς προαγωγή γινόταν μετά την παρέλευση σταθερών ετών παραμονής ανά βαθμό. Με το πρόσχημα μάλιστα της διαφύλαξης του απόρρητου χαρακτήρα οργάνωσης και της δομής των ενόπλων δυνάμεων, καθίσταται αδύνατο να γνωρίσουμε τους αφενός τις κενές θέσεις ΝΟΘ ανά βαθμό καθώς και ευμετάβολο του καθορισμού αυτών
3. Το Σώμα Υπαξιωματικών καλά κρατεί και ΣΤΟΙΧΕΙΩΝΕΙ το όλο σχέδιο νόμου
4. Οι αποστρατευόμενοι λόγω 35ετίας ανταμείβονται από την πατρίδα διαγραφόμενοι 12 ημέρες μετά την δημοσίευση του ΦΕΚ αποστρατείας αντί της διαγραφής τους στο τέλος του επομένου μηνός από τη δημοσίευση στο ΦΕΚ. Η διάταξη αυτή είχε προσφάτως τροποποιηθεί το έτος 2023 προκειμένου να αποσοβείται ο κίνδυνος οι αποστρατευόμενοι να μην λαμβάνουν ούτε μισθοδοσία ούτε συνταξιοδότηση στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα. Τι μας λέει τώρα η νέα διάταξη; Εάν συμπληρώσεις τριακονταπενταετία κύριε και αποστρατευθείς 12 μέρες θα σου δώσουμε μισθό μετά γιατί στις 12 μέρες διαγράφεσαι Τώρα το τι θα πέσει από το τραπέζι της αγάπης του ΕΦΚΑ δεν μας αφορά . Εν αντιθέσει αυτός ο οποίος θα υποβάλει αίτηση παραίτησης θα συνεχίσει να απολαμβάνει το μισθό του μέχρι το τέλος του επόμενου μηνός από τον μήνα που η αποστρατεία του δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ. Στη λέξη «δικαιοσύνη» από τούδε τα λεξικά θα παραπέμπουν σε αυτή τη διάταξη του κ. Δένδια
Εν κατακλείδι:
α. Εντοπίζονται πρακτικές πρόκλησης σύγχυσης και σταδιοδρομικά μοντέλα που εκτοπίζουν το θεσμικό εύρος του στρατεύματος
β. Επίσης εντοπίζονται λανθάνουσες νομοθετικές μορφές υπηρεσιακού ρατσισμού και ρεβανσισμού
γ. Ο νομοθετικός όγκος είναι τόσο μεγάλος και ετερόκλητος που αναπόδραστα λειτουργεί απαγορευτικά ως προς την προσληπτική ικανότητα του μέσου ενδιαφερόμενου αναγνώστη τόσο κατά τη διαβούλευση όσο και στην επικείμενη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή εξωτερικών και Άμυνας στη Βουλή
δ. Η Διαβούλευση ως ένας απ’ τους θεμελιώδεις λίθους της νομοθέτησης συγκροτεί σήμερα τον πιο αδύναμο πόλο της ελληνικής νομοθέτησης στο ΥΠΕΘΑ. Οι τροπολογίες νόμων και οι αλά καρτ διαβουλεύσεις άρθρων και παραγράφων που επιλέγει ο κ. Δένδιας, δημιουργούν την ανάγκη διαρκούς επαγρύπνησης.
