6.9.25

Τι έχετε να πείτε κ. Πρωθυπουργέ - στην ΔΕΘ- για τους 480 απολυμένους από τη ΝΑΜCO;

 Τι σκοπεύετε να κάνετε κ. Μητσοτάκη με τους 480 απολυμένους από τη μικροβιομηχανία ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ αυτοκινήτων  NAMCO , που όπως γνωρίζετε ευρίσκεται σε λειτουργική ετοιμότητα στη Θέρμη Θεσσαλονίκης;

Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, η NAMCO (η  ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία)  οποία από το έτος 1973 έχει συμβάλει τα μέγιστα στην Ελληνική οικονομία, πρέπει να λάβει επιτέλους την αναγνώριση και την οικονομική στήριξη που δικαιούται.

Με τη διακοπή της λειτουργίας της 480 εργαζόμενοι έχασαν τη δουλειά τους και δεν ασχολήθηκε κανείς εξ υμών  ούτε για αυτούς, ούτε για τις οικογένειές τους αλλά ούτε και για το Εθνικό συμφέρον που προέκυπτε από τη λειτουργία της NAMCO, της εταιρείας που κατασκεύαζε εκτός από τα περιβόητα πανίσχυρα PONY και δεκάδες άλλα οχήματα βαρέως τύπου κατάλληλα τόσο για τις Ένοπλες δυνάμεις όσο και για τα Σώματα Ασφαλείας.

Πρόσφατα παραγγείλατε πυροσβεστικά οχήματα στο εξωτερικό, ενώ μπορούσε να τα κατασκευάσει η NAMCO με πολύ μικρότερο κόστος και χωρίς...μεσάζοντες !


Όπως γνωρίζετε, το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκρινε στις 11 Φεβρουαρίου 2021 τον κανονισμό για τη θέσπιση του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ο μηχανισμός των 672,5 δισ. € βρίσκεται στον πυρήνα της πρωτοφανούς προσπάθειας ανάκαμψης της ΕΕ, του «Next Generation EU»: του σχεδίου των 750 δισ. € που συμφωνήθηκε από τους ηγέτες της ΕΕ τον Ιούλιο του 2020. Χάρη στον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, τα κράτη μέλη θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19, ώστε να γίνουν πιο βιώσιμα και ανθεκτικά.


Προκειμένου να λάβουν στήριξη από τον μηχανισμό ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, ζητήθηκε από τις χώρες της ΕΕ να καταρτίσουν μια συνεκτική δέσμη προγραμμάτωνμεταρρυθμίσεων και επενδύσεων. Οι χώρες της ΕΕ είχαν κατά κανόνα, προθεσμία έως τις 30 Απριλίου 2021 για να υποβάλουν τα εθνικά τους σχέδια ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, στα οποία θα καθορίζονται τα μεταρρυθμιστικά και επενδυτικά τους θεματολόγια έως το 2026. Επισημαίνουμε με την παρούσα ότι επρόκειτο για τη ύστατη ευκαιρία ώστε η εταιρία μας NAMCO, η μοναδική ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία η οποία από το έτος 1973 έχει συμβάλλει τα μέγιστα στην Ελληνική οικονομία, να ελάμβανε επιτέλους την αναγνώριση και την οικονομική στήριξη που εδικαιούτο. Ωστόσο δεν κάνατε τίποτα!


Όλες ανεξαιρέτως οι γνωστές πολυεθνικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εισπράξει ήδη αστρονομικά ποσά από την Ε.Ε σε αντίθεση με τη «NAMCO», που αν και εδικαιούτο επιχορήγηση και από τις τρεις ενότητες που το Ταμείο Ανάκαμψης ανήγγειλε ότι χορηγεί, επιχορηγεί και δανείζει, δεν έχει λάβει μέχρι σήμερα κανένα είδος οικονομικής βοήθειας. Πιο συγκεκριμένα:

1. Λόγω Ανάκαμψης για τις ζημιές, που υπέστη λόγω Covid-19. Η NAMCO κανονικά ως αυτοκινητοβιομηχανία, με παραγωγή δεκάδων χιλιάδων αυτοκινήτων PONY στο εσωτερικό και πλέον του ενός εκατομμυρίου στο εξωτερικό, ανήκει στο ίδιο νομικό καθεστώς με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες με διαφορά μόνο στο μέγεθος της αυτοκινητοβιομηχανίας.


2. 
Για την Έρευνα & Ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων και βενζινοκίνητων. Η NAMCO, η οποία από το έτος 1973 και για 48 ολόκληρα χρόνια με εξέχουσα θέση ως διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία, αγνοείται από την Ελληνική Κυβέρνηση. Ενώ πληροφορίες φέρεται να αναφέρουν ότι η Γερμανική εταιρεία «Next.e.GO Mobile SE»  εισέπραξε σημαντικές επιδοτήσεις και δάνεια με στόχο την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τον ίδιο ακριβή στόχο έχει στο πρόγραμμά της και η NAMCO που η καθυστέρηση και η μη υλοποίηση του οφείλεται μόνο στην Κυβέρνηση.


Σημειωτέον ότι στην τηλεδιάσκεψη, στις 11 Φεβρουαρίου 2021, που έγινε υπό την αιγίδα της «Enterprise Greece» και στην οποία έλαβαν μέρος αρμόδιοι εκπρόσωποι της Κυβέρνησης καθώς και τα ανώτερα στελέχη της «NAMCO International AG»και της Γερμανικής εταιρίας «Next.e.GO Mobile SE», η γερμανική εταιρία θα παρήγαγε- κατά δήλωση της -18.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως, περισσότερα και από την παραγωγή κολοσσών!

 Υποσχέθηκε δε κατά την διάρκεια της τηλεδιάσκεψης εκτιμώντας την φήμη και την ικανότητα παραγωγής της NAMCO, ότι θα επανέλθει και μάλιστα με συγκεκριμένη πρόταση συνεργασίας. Δυστυχώς ουδόλως εμφανίστηκε πρόταση συνεργασίας στη NAMCO. Βεβαίως δεν γνωρίζουμε εάν η Ελληνική Κυβέρνηση έδωσε βαρύτητα και συνέχεια στην τηλεδιάσκεψη.

Δυστυχώς η πρωτοφανής γραφειοκρατία και η αναποφάσιστη και αρνητική στάση και συμπεριφορά ορισμένων στελεχών της κυβέρνησης όχι μόνο έβλαψε καίρια τη NAMCO αλλά δυστυχώς κινδυνεύει να θέσει ταφόπλακα σε μια ειδική εξαγωγική αυτοκινητοβιομηχανία προς τεράστια ζημιά της Εθνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ιδιαιτέρως μάλιστα σήμερα που έχει μοναδική παγκόσμια τεχνολογική αποκλειστικότητα.

Είμεθα πάντα έτοιμοι να αποδείξουμε σε  κάθε καλόπιστο αναλυτή την ικανότητα της NAMCO να εισάγει περί τα US$100-120 εκατομμύρια ετησίως από τις διαδοχικές συμβάσεις εξαγωγής τόσο έτοιμων αυτοκινήτων PONY όσο και κυρίως βιομηχανικών αδειών (Licenses) για τα παγκοσμίως γνωστά PONY MINI PLANT, που η NAMCO παραδίδει «με το κλειδί στο χέρι», αλλά και με Ελληνικό management για μια τουλάχιστον πενταετία. Ειλικρινά είναι εντελώς ακατανόητο  η Κυβέρνηση να  αγνοεί τη NAMCO. Μια Ελληνική εταιρεία που έχει δημιουργήσει μια παγκοσμίως μοναδική τεχνολογία, την τεχνολογία DYNATEC, που είναι “mantra” για τις αναδυόμενες χώρες κυρίως της Αφρικής και Λατινικής Αμερικής για την καταπολέμηση της ανεργίας τους. Διευκρινίζουμε άλλη μια φορά ότι η πρόθεση μας είναι, να συνδράμουμε το έργο της Κυβέρνησης με τουλάχιστον €100 εκατομμύρια ετησίως από τις εξαγωγές μας. Επί πλέον θα επαναφέρουμε την εκκρεμή από το έτος 2018 αίτηση μας στην Ε.Ι.Β. (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων) για επένδυση US$50 εκατομμυρίων ειδικά για την έρευνα και ανάπτυξη και παραγωγή 10.000 ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ετησίως, που εκρίθη επιλέξιμη και από την Ε.Ι.Β.

Ακόμα  και ξένοι σοβαροί κύκλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας θεωρούν ακατανόητη και αξιοπερίεργη αυτή τη θέση της Ελληνικής Κυβέρνησης να χρηματοδοτεί αφειδώς τις κατ’ όνομα μεγάλες πολυεθνικές, ενώ γνωρίζει ότι είναι διαχρονικά βυθισμένες σε τεράστια χρέη, κρατικοδίαιτες αυτοκινητοβιομηχανίες. Και μάλιστα σε ουσιαστική αντίθεση με τη NAMCO που έχει μηδενικά χρέη!

Θεωρούμε ακατανόητο να μην χορηγείται η Άδεια Οδικής Κυκλοφορίας ισχύουσα μόνο για την Ελλάδα, έστω και συμβολικά για μόνο 250 PONY ετησίως, που αποτελεί για εμάς ένα “διαβατήριο” εξαγωγών της, για να καλύψει ένα ελάχιστο μέρος της τεράστιας δεξαμενής ανάπτυξης πωλήσεων στον κλάδο pickup κατηγορία PONY για τα ειδικά λαϊκά αυτοκίνητα τύπου PONY, που μηχανοκινούν την παραγωγική μάζα κυρίως αγροτών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Διότι, ως γνωστών, η NAMCO δεν ασχολείται με επιβατικά αυτοκίνητα μόδας. Ο αναιτιολόγητος και άδικος αποκλεισμός της εταιρίες μας από τις ενισχύσεις- χρηματοδοτήσεις θα μας αναγκάσει να προσφύγουμε διαμαρτυρόμενοι στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Διότι η NAMCO παρά τα εμπεριστατωμένα υπομνήματα της ακόμη και με το πλήρες Business Plan που έχει ήδη αποστείλει στην Κυβέρνηση εκπλήρωσε την υποχρέωση της στις αρμόδιες Ελληνικές αρχές. 

Σημειωτέον κ. πρωθυπουργέ, ότι  αναγγείλατε επιδοτήσεις και δανεισμούς για κάθε πρόσθετη θέση εργασίας.

 Η NAMCO μέχρι την αναγκαστική διακοπή της παραγωγής της είχε 412 εργαζομένους και ήδη είναι πανέτοιμη για την επανεκκίνηση της παραγωγής να αυξήσει το ποσοστό αυτό σε 500 νέες θέσεις εργασίας. Δυστυχώς όμως και δεδομένου ότι υπάρχει κίνδυνος απώλειας όλων των νόμιμων δικαιωμάτων της NAMCO εκ του Ταμείου Ανάκαμψης , κάνει έκκληση άμεσου χορήγησης Αδείας οδικής Κυκλοφορίας του PONY για να σταματήσει η αιμορραγία και η τεράστια ζημιά που υφίσταται. Και μάλιστα όταν οι κατ’ όνομα μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες εισέπραξαν ήδη δισεκατομμύρια, από το Ταμείο Ανάκαμψης και όχι μόνον. Αναμένουμε την άμεση απάντηση σας δεδομένου το θέμα δεν αφορά μόνο τη NAMCO αλλά την Εθνική Οικονομία που υπέστη ήδη, από την πρωτοφανή αδιαφορία και την γραφειοκρατία, δισεκατομμύρια ζημιές.

Η κυβέρνηση καλείται να ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΙ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ αυτής και κατ επέκτασιν της Ελληνικής Αυτοκινητοβιομηχανίας .

Μιλάτε για μείωση της ανεργίας και ενδυνάμωση της βιομηχανίας στην Ελλάδα. 

Λοιπόν:   ΙΔΟΥ Η ΡΟΔΟΣ , ΙΔΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΗΔΗΜΑ.

Efenpress