22.7.19

Με το κόστος των 7 ελικοπτέρων MH-60R που θέλει να πάρει η Ελλάδα η Ολλανδία αγοράζει 8 F-35A



Με το κόστος των 7 ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων MH-60R που θέλει οπωσδήποτε(!) να αγοράσει η Ελλάδα, (το αίτημα έχει εγκριθεί από την DSCA) η Ολλανδία αγοράζει 8 ή και 9 επιπλέον F-35.




Αυτό αποκάλυψε, όπως έχουμε αναφέρει και εδώ, η Ολλανδή ΥΠΑΜ κα Ank Bijleveld, σε πρόσφατη συνέντευξή της, λέγοντας ότι η ολλανδική κυβέρνηση έχει αποφασίσει την προμήθεια οκτώ ή εννέα ακόμη μαχητικών F-35A. Παράλληλα διευκρίνισε ότι ο τελικός αριθμός θα καθοριστεί από την ευνοϊκή ή όχι ισοτιμία ευρώ/δολαρίου.


Το υπολογιζόμενο κόστος της πρόσθετης αυτής προμήθειας, πέραν των 37 μονάδων που έχει ήδη παραγγείλει η Ολλανδία, ανέρχεται σε 600 έως 700 εκατομμύρια ευρώ.


Υπενθυμίζεται πως το σύνολο της παραγγελίας των ελικοπτέρων εάν εξαντληθεί ο συνολικός αριθμός των 7 MH-60R είναι 600 εκατ. $.


Και όμως το ΥΠΕΘΑ θεωρεί προτεραιότητα την αγορά του ελικοπτέρου παρά αυτή των F-35...


Υπάρχει βέβαια η διαφορά μεταξύ ευρώ και δολαρίου αλλά τα μεγέθη είναι σίγουρα συγκρίσιμα.


Τα 600 ή 700 εκατ. $ είναι τα μισά περίπου χρήματα δηλαδή από το 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ που η ολλανδική κυβέρνηση έχει δεσμεύσει για τις ένοπλες δυνάμεις της για τα επόμενα χρόνια.


Τα υπόλοιπα κονδύλια θα αποδοθούν σε προγράμματα βελτίωσης των συνθηκών εργασίας των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων της χώρας, στον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού μονάδων ειδικών δυνάμεων και στην προμήθεια και αναβάθμιση συστημάτων και λογισμικού διασύνδεσης εναέριων, επίγειων και θαλάσσιων μέσων.


Πάντως όχι η αγορά ελικοπτέρων MH-60R.


Υπενθυμίζεται ότι η Ολλανδία (εταίρος Level II του προγράμματος F-35, μαζί με την Ιταλία) υπέγραψε συμφωνία ύψους 4,6 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2014 για την προμήθεια 37 μαχητικών της έκδοσης F-35A.


Το ετήσιο κόστος αξιοποίησης των F-35A έχει υπολογιστεί από το ολλανδικό ΥΠΑΜ σε 285 εκατομμύρια ευρώ και προφανώς αφορά τον αριθμό των μονάδων που έχουν παραληφθεί μέχρι σήμερα.


Θα υπήρχαν κρυφά κόστη για την Ελλάδα σε περίπτωση παραγγελίας του μαχητικού; Φυσικά.


Αλλά σε πρώτη φάση η συντήρηση των μαχητικών θα μπορούσε να γίνει σε ιταλικό έδαφος (οι Ιταλοί έχουν και γραμμή παραγωγής στο έδαφός τους) ενώ εάν αυτή η συμφωνία συνδυαζόταν με δέσμευση της Ελλάδας για αγορά του εκπαιδευτικού Μ-346 θα μείωνε και άλλο το κόστος χρήσης των μαχητικών.


Παράλληλα αν το κόστος της αναβάθμισης των 350 εκατ. $ των P-3B Orion είχε αποφευχθεί (εάν παίρναμε τα S-3 Viking που είχαν προτείνει οι ΗΠΑ το 2009 και τα απέρριψε το ΠΝ μετά… πολλών επαίνων λόγω αλλεργίας με τα αεριωθούμενα) τότε θα μπορούσαμε να είχαμε ήδη μπει στη λίστα των παραλαβών

pronews