18.12.14

Η Πολωνία προσπέρασε την Τουρκία και στράφηκε στη Νότια Κορέα

Αν χρειασθεί η Πολωνία τίποτα ..Πόνυ (εφ όσον τα "πιάσουν χοντρά" οι αρμόδιοι για να  επιτρέψουν στην ΝΑΜΚΟ να τα κατασκευάσει) ας τα αγοράσουν από εμάς...
ΑΛΕΞ
Η Πολωνία στις 16 Δεκεμβρίου επέλεξε την Samsung Techwin της Νότιας Κορέας - αντί της τουρκικής εταιρείας MKEK - για να υπογράψει ένα συμβόλαιο αξίας περίπου 320 εκατομμυρίων δολαρίων, για την προμήθεια της πολωνικής εταιρείας Huta Stalowa Wola (HSW) με 120 σασί που κατασκευάζονται από την Samsung Techwin - το γνωστό αυτοκινούμενο οβιδοβόλο 155mm/52 Κ9 Thunder.


Το σασί (με το κύτος και το διαμέρισμα του κινητήρα με τον γερμανικό ντιζελοκινητήρα MTU-881 KA 500 1000 hp) Κ9 προορίζεται για την ολοκλήρωση της κατασκευής των προϊόντων της HSW, το αυτοκινούμενο οβιδοβόλο 155mm/52 Krab για τον Πολωνικό Στρατό.

Το 155mm/52 Krab είναι ένα από τα προγράμματα εγχώριας ανάπτυξης της αμυντικής βιομηχανίας της Πολωνίας. Τα πρώτα δείγματα του Krab κατασκευάστηκαν κατόπιν σχετικής άδειας με τον βρετανικό πύργο AS90/52 Braveheart (σχεδιάστηκε από την Vickers πίσω στη δεκαετία του 1980), και πυροβόλο 155mm/52 που παράγεται από την γαλλική Nexter Systems. Τα πρώτα οκτώ Krab παραδόθηκαν στον Πολωνικό Στρατό το Σεπτέμβριο του 2012.

Σύμφωνα με τους όρους των συμβάσεων που έχει συνάψει το Υπουργείο Άμυνας της Πολωνίας με την HSW τον Μάιο του 2008 και τον Ιούνιο του 2011, προβλέπονταν η παράδοση έως τέλος του Οκτωβρίου 2015 ενός συνόλου 24 μονάδων. Ωστόσο, μετά την παράδοση των πρώτων 8 οβιδοβόλων, η διαδικασία τελμάτωσε.

Το τελευταίο αποκάλυψε αδυναμίες στον εξοπλισμό που έχει προγραμματιστεί για την κατασκευή των υπόλοιπων 16 Krab. Η πρώτη πολωνική σειρά χρησιμοποιεί τον πολωνικό ντιζελοκινητήτα S12U - η παραγωγή του κινητήρα (αποδίδει μέγιστη ισχύ 625kW/2000rpm) που ξεκίνησε το 2009 στο εργοστάσιο PZL Wola σταμάτησε, όπως το εργοστάσιο έκλεισε.

Ως εναλλακτική λύση προτάθηκε ο γερμανικός ντιζελοκινητήρας MTU-881 KA 500. Ο χώρος όμως που απαιτείται από τον γερμανικό κινητήρα είναι μεγαλύτερος και δεν μπορεί να εγκατασταθεί στο σασί παραγωγής HSW. Επίσης, στα σασί της πρώτης παραγωγικής σειράς Krab το 2010, βρέθηκαν ρωγμές στις πλάκες θωράκισης. Έχει αναφερθεί ότι ο κατασκευαστής στην Πολωνία έχει χρησιμοποιήσει χαμηλής ποιότητας υλικό. Τον Ιούλιο 2012 η πολωνική Bumar Labedy (σήμερα μέρος μια χόλντινγκ) παραδέχθηκε την ευθύνη της και δέχτηκε να πληρώσει ένα πρόστιμο ύψους 15,5 εκατομμυρίων δολαρίων.

Στις 2 Σεπτεμβρίου 2013 στο Kίλτσε της Πολωνίας, κατά τη διάρκεια της 21ης Διεθνής Έκθεσης Άμυνας, η πολωνική HSW και η τουρκική εταιρία MKEK υπέγραψαν μια συμφωνία σχετικά με τη χρήση του σασί του τουρκικού αυτοκινούμενου οβιδοβόλου T-155 Firtina (τουρκική ονομασία T-155 K/M Obus) στο πολωνικό Krab από την HSW.

Ο βρετανικός πύργος AS90 που χρησιμοποιείται στο Krab είναι βαρύτερος από το κανονικό πύργο που έχει εγκατεστημένο το T-155 Firtina, θα απαιτούσε μάλλον σοβαρή προσπάθεια η εγκατάστασή του στο τουρκικό σασί. Έτσι ο φόρτος πυρομαχικών ήταν να μειωθεί από 60 σε 40 βλήματα. Επιπλέον, για τα 16 Krab τα πυροβόλα 155mm/52 αποφασίστηκε να αποκτηθούν από τον γερμανικό όμιλο Rheinmetall αντί της γαλλικής Nexter.

Κατά το χρόνο δεν ήταν σαφές αν η HSW σκόπευε να αποκτήσει την άδεια της MKEK για την κατασκευή των σασί, ή εάν περιορίζονταν μόνο στην προμήθεια του υλικού. Ωστόσο, αυτή η συμφωνία δεν τέθηκε εν τέλει σε εφαρμογή, και οι Πολωνοί τελικά στράφηκαν προς την απόκτηση του αρχικού πλαισίου Κ9 κατευθείαν από τη Νότια Κορέα. Το ίδιο το τουρκικό T-155 Firtina αντιπροσωπεύει μια έκδοση κατόπιν αδείας του K9 της Νότιας Κορέας. Στο Firtina χρησιμοποιείται ο γερμανικός ντιζελοκινητήρας MTU-881 KA 500 .

Σύμφωνα με τους όρους του συμβολαίου της 16η Δεκεμβρίου με τους Νοτιοκορεάτες, η Samsung Techwin σε πρώτη φάση το 2017 θα προμηθεύσει την HSW με 24 πλήρως ολοκληρωμένα πλαίσια Κ9 (τα δύο πρώτα σασί για τη δημιουργία πρωτοτύπων θα φτάσουν το 2015). Στη συνέχεια, κατά τη δεύτερη φάση της σύμβασης HSW το 2018-2022 θα παραδοθούν επιπλέον 12 σασί και θα ολοκληρωθεί κατασκευή των υπόλοιπων σε εργοστάσιο στην Πολωνία . Προφανώς, η Samsung Techwin θα βοηθήσει την HSW στην Ε&Α για την ολοκλήρωση του «πολωνικού» σασί.

Το πρώτα οκτώ Κrab που παραδόθηκαν στο Πολωνικό Στρατό το Σεπτέμβριο του 2012, έχουν ήδη ολοκληρώσει την πρώτη φάση των δοκιμών και θα επιστρέψουν στην HSW τον Σεπτέμβριο του 2013 για τροποποιήσεις και βελτιώσεις. Παραμένει ασαφές εάν η Bumar Labedy επισκεύασε ή αντικατατήστησε τα ελαττωματικά μέρη στα πρώτα οκτώ αυτοκινούμενα οβιδοβόλα, ή εάν απλά πληρώσει για την αντικατάσταση των ελαττωματικών κατασκευαστικών απαρτίων την εταιρία από τη Νότια Κορέα.

Το Krab έχει μέγιστο μήκος 12 μ., πλάτος 3,5 μ., και ύψος 3,4 μ. Το μέγιστο ύψος του οχήματος με το AA πολυβόλο είναι 3,8 μ. Το βάρος μάχης με πλήρωμα είναι 52.140 κιλά.

Όλες οι αντιξοότητες της ιστορίας αυτής καταδεικνύουν το πολύ χαμηλό επίπεδο της σύγχρονης πολωνικής αμυντικής βιομηχανίας, όπως και το χαμηλό εξαγωγικό δυναμικό των τουρκικών προτάσεων επί τη βάσει εγχώριων κατασκευών καπόπιν αδείας από ξένους προμηθευτές. Με την αγορά του Κ9 από την Νότια Κορέα, η HSA, όπως και η MKEK νωρίτερα, μετατρέπεται σε έναν «σχεδιαστή» - εισαγόμενων λύσεων.

Με την εν λόγω αποτυχία η τουρκική MKEK, για δεύτερη φορά, δεν έχει καταφέρει να πετύχει την πολυπόθητη ανέλπιστη εξαγωγική επιτυχία. Η πρώτη εξαγωγική προσπάθεια της ΜΚΕΚ ήταν η πρόταση του Firtina προς το Αζερμπαϊτζάν, το οποίο υπέγραψε μια συμφωνία για την προμήθεια ορισμένων Firtina. Η εφαρμογή αυτής της συμφωνίας αγνοείται, όπως βρήκε τη σφοδρή αντίδραση της Γερμανίας λόγω του θέματος του κινητήρα.

Η συμφωνία για το Firtina συνήφθη μετά την άρνηση της κυβέρνησης της Γερμανίας να παράσχει άδεια εξαγωγής στην Krauss - Maffei Wegmann για το PzH 2000. Η συμφωνία με τη Samsung ήταν να αποτελέσει για την Τουρκία ένα σημαντικό βήμα διαφοροποίησης από τους παραδοσιακούς προμηθευτές στους κόλπους του ΝΑΤΟ. Τον Οκτώβριο του 2003 αναφέρθηκε ότι ο Τουρκικός Στρατός είχε αρχίσει να παραλαμβάνει τα πρώτα από τα Firtina που είχαν παραγγελθεί από την Samsung Techwin της Νότιας Κορέας, στο πλαίσιο μιας σύμβασης από 1 δισεκατομμύρια δολάρια, που υπεγράφη τον Ιούλιο του 2001, για ένα άγνωστο αριθμό συστημάτων. Η συνολική απαίτηση θα μπορούσε να είναι περί τα 300 συστήματα.