20.7.13

Αλλαγές στη φορολογία αυτοκινήτων



Το υπουργείο Οικονομικών για πρώτη φορά προσπαθεί να επαναφέρει στην κυκλοφορίας τα ΙΧ που έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας του και... να βοηθήσει εκείνους που δεν μπορούν να...
καταβάλλουν όλο το τίμημα των ετήσιων Τελών του οχήματός τους!

Στα χνάρια της υπόλοιπης Ευρώπης φαίνεται πως κινείται το υπουργείο Οικονομικών καθώς μετά το θέμα εκτελωνισμού αλλά και επιβολής του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης και Τεκμηρίων στα αυτοκίνητα βάσει της Αξίας Λιανικής και όχι της Εργοστασιακής Αξίας ή του κυβισμού του κινητήρα τώρα εξετάζει να υιοθετήσει ένα πραγματικά πιο δίκαιο και σωστό τρόπο για την καταβολλή των Τελών Κυκλοφορίας το οποίο θα υπολογίζεται βάσει των μηνών που κυκλοφορεί το κάθε ΙΧ ενώ παράλληλα το ίδιο θα ισχύει και για το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης!


Πάντως το θέμα της αλλαγής του τρόπου φορολόγησης των αυτοκινήτων όσον αφορά στο Τέλος Ταξινόμησης, το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αλλά και το Τεκμήριο σας υπενθυμίζουμε πως το Autobusiness το έχει δημοσιεύσει από τον Απρίλιο του 2012 μαζί με το αποκλειστικό θέμα των Εργοστασικών Αξιών!

Τέλη Κυκλοφορίας ανά μήνα!


Το σύστημα που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών για τα Τέλη Κυκλοφορίας ουσιαστικά αποτελεί ένα πολύ ισχυρό δέλεαρ για όσους έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων τους δημιουργώντας στο πρώτο 5μηνο «μαύρη τρύπα» στον προϋπολογισμό ύψους 133 εκατ. ευρώ!

Μάλιστα υπό τον φόβο του φαινομένου της μαζικής κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας στα τέλη του 2013 επιχειρεί να διατηρήσει στην κυκλοφορία όσο το δυνατόν περισσότερα ΙΧ.

Αλλωστε εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. Και άνω βρίσκονται καθηλωμένα στα γκαράζ των σπιτιών των ιδιοκτήτών τους καθώς δεν έχουν καμία απολύτως εμπορική αξία ενώ από την άλλη μεριά έχουν ξοδέψει και μια περιουσία για να τα αποκτήσουν.

Με το νέο σύστημα στα Τέλη Κυκλοφορίας, το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης και κατ' επέκταση και στο Τεκμήριο κάποιος που έχει ακινητοποιημένο το όχημά του στο γκαράζ του σπιτιού θα έχει τη δυνατότητα να το επανακυκλοφορήσει καταβάλλοντας μόλις το 1/12 των Τελών και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης γεγονός που μεταφράζεται σε μόλις 91,6 ευρώ για ένα μήνα κυκλοφορίας!

Αντίθετα με το παλιό σύστημα θα έπρεπε να καταβάλλει τουλάχιστον 660 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας και ένα μέρος του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης.

Παράλληλα το νέο μέτρο θα ισορροπήσει και στην αγορά αυτοκινήτου καθώς θα σταματήσει το φαινόμενο της παύσης των πωλήσεων στα τέλη του κάθε έτους εξαιτίας της καταβολλής ολόκληρου του τιμήματος των Τελών Κυκλοφορίας για έστω και μόλις ένα μήνα κυκλοφορίας της χρονιάς που τελειώνει!

Παραδείγματα

Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα Τέλη Κυκλοφορίας θα επιμερίζονται ισόποσα στους 12 μήνες του κάθε έτους με αποτέλεσμα αν κάποιος θέλει να κυκλοφορήσει το ΙΧ του για ένα ή περισσότερους μήνες να καταβάλει το ανάλογο τίμημα.

Αν δηλαδή κάποιος κάτοχος ενός οχήματος 4ετίας με κινητήρα 2,4 λίτρα αποφασίσει να το κινήσει για ένα μόνο μήνα θα καταβάλλει 73,3 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας και 25,8 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.

Αλλος ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου 4ετίας με κινητήρα 3,6 λίτρων για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας πρέπει να καταβάλλει 1.100 ευρώ τα οποία στο 12μηνο επιμερίζονται σε 91,6 ευρώ για κάθε μήνα. Αντίστοιχα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται στις 2.500 ευρώ το οποίο αναλογικά στο 12μήνο ισούται με 208,3 ευρώ για κάθε μήνα.

Οσον αφορά στα δίλιτρα που αποτελούν και την συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων το κόστος για τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται στα 660 ευρώ ή 55 ευρώ για κάθε μήνα κυκλοφορίας. Αντίστοιχα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται στα 440 ευρώ για ΙΧ μέχρι 5 έτη ή 36,6 ευρώ για κάθε μήνα του έτους.

Από τα 3μηνα... στα 12μηνα

Τα κράτη μέλη της ΕΕ εδώ και δεκαετίες έχουν θεσπίσει δίκαια και φθηνά Τέλη Κυκλοφορίας για τους κατόχους ΙΧ ενώ σε αρκετά κράτη δεν υπάρχουν καθόλου Τέλη Κυκλοφορίας!

Στην Ελλάδα από την αρχή ύπαρξης της αυτοκίνησης τα Τέλη Κυκλοφορίας καταβάλλονταν σε 4 τρίμηνα ωστόσο τότε δεν υπάρχαν τα σημερινά προβλήματα που έχουν να κάνουν με τα τεκμήρια, το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, ούτε όμως και το φαινόμενο της κατάθεσης των πινακίδων Κυκλοφορίας.

Το 1981 για πρώτη φορά άλλαξε ο τρόπος καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας και από 4 τρίμηνα η τότε κυβέρνηση θέσπισε την καταβολή των Τελών σε δύο 6μηνα.

Η επόμενη αλλαγή στα Τέλη Κυκλοφορίας έγινε το 1985 όποτε και θεσπίστηκε να καταβάλλονται τα Τέλη Κυκλοφορίας στα τέλη του κάθε έτους και μάλιστα αν κάποιος αγόραζε καινούριο αυτοκίνητο το Δεκέμβριο θα έπρεπε να καταβάλλει όχι μόνο όλο το τίμημα των Τελών για τους προηγούμενους μήνες αλλά και ολόκληρο το τίμημα για την επόμενη χρονιά.

Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής ήταν να εισπράττονται, για μερικούς τουλάχιστον παράνομα, προκαταβολικά τα Τέλη Κυκλοφορίας της επόμενης χρονιάς χωρίς να έχει κανείς τη δυνατότητα να εισπράξει έστω και ένα μέρος των Τελών πίσω σε περίπτωση που αποφάσιζε να εξάγει το αυτοκίνητό του ή να καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας.

To μέλος του δ.σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης σχετικά με το σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών για την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης αναφέρει μεταξύ άλλων πως: «Αν εφαρμοστεί το συγκεκριμένο σύστημα που δίνει την δυνατότητα στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να τα κινήσουν έστω και ένα μήνα καταβάλλοντας το 1/12 των Τελών κυκλοφορίας αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης σίγουρα θα σταματήσει το φαινόμενο κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας και βέβαια θα ξανακυκλοφορήσουν και πάλι στους δρόμους αυτοκίνητα με 2λιτρους και άνω κινητήρες έστω και για λίγους μήνες. Από την άλλη μεριά ο κάθε ιδιοκτήτης θα γνωρίζει από την αρχή τι θα πρέπει να πληρώσει για να κινήσει έστω και ένα μήνα το ακινητοποιημένο όχημά του συνεισφέροντας ζεστό χρήμα στα κρατικά ταμεία. Αλλωστε το συγκεκριμένο σύστημα χρησιμοποιείται σχεδόν σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ δίνοντας την δυνατότητα στους κατόχους ΙΧ να τα κινούν με σύνεση και οικονομία...».

Πράσινα Τέλη Κυκλοφορίας

Το νέο καθεστώς καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας ανάλογα με τους μήνες χρήσης του εκάστοτε οχήματος σίγουρα θα αποτελέσει λύση ανάγκης για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι είτε έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας ακόμη και αν πρόκειται για νέα ΙΧ που τα Τέλη υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων. Αποτέλεσμα ήταν να αποκτηθούν αρκετά δίλιτρα κυρίως πετρελαιοκίνηνητα μοντέλα στα οποία όμως επιβλήθηκε ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης και εκεί που οι κάτοχοί τους κατέβαλλαν έως και 150 ευρώ για τα Τέλη ξαφνικά το κόστος χρήσης τους έγινε ασύμφορο και κατέθεσαν πινακίδες κυκλοφορίας!

Τεκμήρια – Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης


Το νέο μέτρο που αφορά στον μηνιαίο επιμερισμό των Τελών αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης περιλαμβάνει και τα Τεκμήρια διαβίωσης τα οποία ούτως ή άλλως επιβάλονται ανά μήνα χρήσης. Ωστόσο ειδικά για το θέμα των Τεκμηρίων αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξετάζεται η ριζική αλλαγή του τρόπου υπολογισμού τους και σύμφωνα με πληροφορίες θα εδράζεται στην αξία Λιανικής και όχι στον κυβισμό του κινητήρα όπως είχε δημοσιεύσει και τον Απρίλιο το Autobusiness. Ο στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να επιβάλλονται δίκαια οι Φόροι στα πραγματικά ακριβά ΙΧ και όχι σε εκείνα που έχουν 2λιτρους και άνω κινητήρες χωρίς καμία απολύτως αξία.

Αντιδράσεις...
Το θέμα επιμερισμού των Τελών Κυκλοφορίας πάντως βρίσκεται στο στόχαστρο κάποιων καρεκλοκένταυρων στελεχών του υπουργείου Οικονομικών οι οποίοι με διάφορες γελοίες προφάσεις του τύπου δεν υπάρχει νόμος ώστε να γίνει κάτι τέτοιο ή δεν υπάρχει το κατάλληλο σύστημα για να υποστηρίξει τον επιμερισμό των Τελών ή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης προσπαθούν να διατηρήσουν το υπάρχον σύστημα για να μην... ταλαιπωρούνται!

ΠΗΓΗ: Ημερησία/real.gr