7.2.13

ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ Toυρκική εισβολή στο Αιγαίο και στην ακτοπλοΐα - Μετά τις μαρίνες σαρώνουν και τις ακτοπλοϊκές


Με την εξαγορά ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών ολοκληρώνεται η τριπλή "εισβολή" της Τουρκίας στο Αιγαίο, Επίσης ετοιμάζονται να δρομολογήσουν και νέες ακτοπλοϊκές γραμμές από την Τουρκία προς το Αιγαίο Τούρκοι επιχειρηματίες της γνωστής συνομοταξίας των συνεργατών του «βαθέως» τουρκικού κράτους.
Το πιο τραγικό είναι ότι μέσω των διασυνδέσεων των νησιών του ανατολικού Αιγαίου με την Τουρκία πέραν της εποχικής τουριστικής κίνησης και επιβατικής κίνησης τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου εξαρτούν όλο και περισσότερο τον εφοδιασμό των τοπικών αγορών τους από την Τουρκία.

Έτσι, μετά την αορά των περισσότερων προς διάθεση στρατηγικής σημασίας μαρινών από τον τουρκικό όμιλο Dogus, την αγορά νησιού (ακόμα δεν έχει διαρρείσευ το όνομα ούτε του νησιού, ούτε του ιδιοκτήτη) και την αγορά διάφορων παραθαλάσσιων εκτάσεων, η Άγκυρα μέσω της ελεγχόμενης οικονομικής διείσδυσης επιχειρηματιών της καταφέρνει να ελέγξει ακτοπλοϊκά και τις θαλάσσιες συγκοινωνίες του Αιγαίου εκμεταλλευόμενη την τραγική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει (και. ..) οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Εγκαθιστώνται σύντομα δύο νεας γραμμές από την Τουρκία, η μία προς την Θεσσαλονίκη και η άλλη προς τον Πειραιά. Πρόκειται αφενός για τη γραμμή Αϊβαλί (Κυδωνίες), Λέσβος, Θεσσαλονίκη και αφετέρου Σμύρνης, Τσεσμέ, Πειραιά.
Όλα ξεκίνησαν όταν η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου είχε δεχθεί αιτήματα από δήμους και νομαρχίες του Ανατολικού Αιγαίου για κατάργηση της χορήγησης θεωρήσεων με την Τουρκία ώστε να ενισχυθεί η ελληνική νησιωτική αγορά από Τούρκους επισκέπτες.
Ήδη πέντε ελληνικά λιμάνια στο Αιγαίο συνδέονται με την Τουρκία με τακτικά δρομολόγια. Η Μυτιλήνη είναι συνδεδεμένη ακτοπλοϊκώς με το Αϊβαλί, η Χίος με το Τσεσμέ, η Σάμος και η Κω με το Κουσάντασι και η Ρόδος με το Μπόντρουμ και τη Μαρμαρίς.
Παράλληλα σύμφωνα με το Lloyds List, η τουρκική ακτοπλοΐα έχει γίνει επίκεντρο σημαντικών κρατικών ενισχύσεων από το 2011, κάτι που δεν μποεεί να συμβεί με την εληνική ακτοπλοΐα λόγω αυστηρών περιορισμών από την ευρωπαΪκή επιτροπή ανταενώ στους σχεδιασμούς έχουν συμμετάσχει και ολλανδικά συμφέροντα.
Επιπλέον πρέπει να σημειωθεί πως στα τέλη Ιανουαρίου η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης (ΕΤΑΑ) ανακοίνωσε πως μπορεί να χρηματοδοτήσει με 33 εκατ.ευρώ εταιρικές οντότητες της Σμύρνης με στόχο την απόκτηση νέων οχηματαγωγών. Η ΕΤΑΑ έχει χρηματοδοτήσει συνολικά την Τουρκία με 2,6 δισ. ευρώ σε 76 επιχειρηματικού σχεδίου σε διάφορους τομείς.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr