9.2.11

Ποινές για όσους δεν πληρώνουν



Μήνυμα ότι τελειώνει η ανοχή της κυβέρνησης απέναντι στο κίνημα «δεν πληρώνω» έστειλε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Γ. Πεταλωτής . Παράλληλα το υπουργείο Υποδομών ετοιμάζει δέσμη μέτρων για όσους δεν πληρώνουν, «Το “δεν πληρώνω” δεν είναι κίνημα. Είναι κάποιοι οι οποίοι,όπως τους έχει χαρακτηρίσει και ο υπουργός Μεταφορών κ. Ρέππας, είναι τζαμπατζήδες και αυτό είναι δεδομένο» δήλωσε ο κ. Πεταλωτής. «Αντίσταση και μαγκιά με το “δεν πληρώνω”»
, πρόσθεσε, «όταν αυτά που δεν πληρώνεις εσύ, τα πληρώνει στο πολλαπλάσιο ο διπλανός σου, δεν γίνεται. Εμείς ερχόμαστε και βάζουμε τέρμα σε ασυδοσίες. Επαναδιαπραγματευόμαστε τις συνθήκες και τις συμβάσεις που υπέγραψε το 2007 η ΝΔ για τα διόδια, έτσι ώστε να μειωθούν σε πολύ σημαντικό βαθμό.Το “δεν πληρώνω” είναι μια φιλοσοφία που δεν αρμόζει σε μιαδημοκρατική κοινωνία και κάθε άλλο παρά προοδευτική και δήθεν αριστερή φιλοσοφία είναι» τόνισε.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών, αναμένεται μέσα στο προσεχές δεκαπενθήμερο να έχει ψηφιστεί η τροπολογία, η οποία θα μετατρέπει την αποφυγή αγοράς και ακύρωσης εισιτηρίου σε πλημμέλημα, που θα τιμωρείται με πρόστιμο αλλά και τρεις μήνες φυλάκιση (ποινή που είναι εξαγοράσιμη). Στην ίδια τροπολογία θα υπάρχει ρύθμιση και για τα διόδια. Συγκεκριμένα, θα επεκταθεί η ισχύς των διατάξεων του ΚΟΚ για τα κρατικά και στα ιδιωτικά διόδια, χωρίς όμως άλλες νομικές κυρώσεις.

«Αλίμονο αν ο καθένας αμφισβητεί το αν μια υπηρεσία που παρέχεται είναι σωστή και δεν πληρώνει. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν ότι στις συγκεκριμένες συνθήκες κάποιοι ψαρεύουν σε θολά νερά» δήλωσε ο κ. Πεταλωτής. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις που υπάρχουν σε διάφορους χώρους μίλησε για «ομάδες που ξεβολεύονται, που θέλουν να μείνουν τα πράγματα αδρανοποιημένα. Και φυσικάαυτή η βούληση συμπίπτει με την πολιτική βούληση της ΝΔ, η οποία σαφώς και δεν θέλει να αλλάξει τίποτε από όσα υπάρχουν. Γιατί, αν ήθελε, θα έκανε έστω και στοιχειώδεις προσπάθειες να αλλάξει κάτι στα έξι χρόνια διακυβέρνησής της».

Ο κ. Πεταλωτής διευκρίνισε πως σε ό,τι αφορά τους επαγγελματίες Υγείας «είμαστε πλήρως αποφασισμένοι και ερχόμαστε σε ρήξη με παθογένειες του παρελθόντος, με μεγάλα συμφέροντα που κυριαρχούσαν στον χώρο της Υγείας.Οσοι αντιδρούν,ας έρθουν να μας πουν αν θέλουν διαφορετική πρωτοβάθμια Υγεία ή όχι. Δεν ακούμε όμωςπροτάσεις.Δεν θεωρούμε ότι με το να γίνεται μια κατάληψη,και μάλιστα από ανθρώπους των χώρων της Υγείας, σε ένα υπουργείο για τα εργασιακά και μόνο δικαιώματά τους- τα οποία σαφώς και δεν θίγονται- λύνεται το πρόβλημα.Θα περιμέναμελοιπόννα ακούσουμε άλλα πράγματα» είπε. Και κατηγόρησε τη ΝΔ ότι πατάει σε δύο βάρκες: από τη μια λέει ότι δεν την εκφράζουν οι καταλήψεις και από την άλλη βάζει τους ανθρώπους της να κάνουν καταλήψεις, τις οποίες δεν καταδικάζει.

Δεν απέκλεισαν μείωση των διοδίων οι εργολάβοι

O ι εκπρόσωποι των εταιρειών που εκμεταλλεύονται τα διόδια με βάση τις συμβάσεις παραχώρησης παραδέχθηκαν χθες ότι η μείωση της τιμής των διοδίων βρίσκεται στην ατζέντα των διαπραγματεύσεων μεταξύ των κοινοπραξιών και του υπουργείου Υποδομών, σημειώνοντας ωστόσο ότι τυχόν αλλαγή των συμβάσεων παραχώρησης θα πρέπει να συνοδεύεται και από μετατροπή του χρηματοοικονομικού μοντέλου βάσει του οποίου ελήφθησαν δάνεια από τις τράπεζες για την κατασκευή και λειτουργία των οδικών έργων. Ετσι, οι επικεφαλής των εταιρειών, οι οποίοι ομολόγησαν ότι θα δουλεύουν με ζημιές για αρκετά χρόνια, υπογράμμισαν πως, παρ΄ όλες τις ακανθώδεις συζητήσεις με την κυβέρνηση, θα είναι οι τραπεζίτες που θα δώσουν την τελική έγκριση σε οποιαδήποτε αλλαγή. Επίσης, επισήμαναν ότι η πολιτική των διοδίων ανήκει αυστηρά στην αρμοδιότητα του κράτους και έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον των έργων καθώς, όπως είπαν, η ελλιπής τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων από μέρους του Δημοσίου, οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην κίνηση στους εθνικούς δρόμους, αλλά και οι παραβάτες των διοδίων έχουν καταστήσει τους δανειστές ιδιαίτερα επιφυλακτικούς. Μάλιστα, οι ίδιοι οι γενικοί διευθυντές των κοινοπραξιών υπογράμμισαν ότι υπό τις σημερινές συνθήκες τα έργα παραχώρησης δεν είναι πια βιώσιμα.

tovima.gr