21.8.09

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ....ΣΙΝΔΟ ΤΗΣ ΔΕΘ

Τον δρόμο για Σίνδο έχει πάρει η ΔΕΘ.
Email από Salonica-Press


Toυ Δ.Σύρματση.


Η ώρα της απόφασης για μετεγκατάσταση της ΔΕΘ έχει έλθει. Ύστερα και από την σημερινή συνάντηση του Υπουργού Μακεδονίας - Θράκης στον Πρωθυπουργό για να τον ενημερώσει σχετικά, βρισκόμαστε πλέον στην τελική ευθεία.
Το πόρισμα της σχετικής επιτροπής που κλήθηκε να εξετάσει τις προτεινόμενες περιοχές ανέδειξε χωροταξικά τις επικρατέστερες για την μετεγκατάσταση της ΔΕΘ τις περιοχές της Σίνδου και του Λαγκαδά.
Η Δυτική... κυριαρχία λοιπόν σε αυτήν την απόφαση, δείχνει ξεκάθαρα την απόφαση των φορέων της Θεσσαλονίκης να προβούν επιτέλους στην λεγόμενη ισόρροπη ανάπτυξη της πόλης.
Είναι αλήθεια ότι οι ανατολικοί δήμοι μπορεί να μην χάρηκαν και ιδιαίτερα και να παλεύουν ακόμα με σχετικές ανακοινώσεις, μήπως και καταφέρουν κάτι την τελευταία στιγμή, αλλά από ανάπτυξη δεν υστερούν στην πραγματικότητα. Περισσότερο είναι θέμα οικονομικών συμφερόντων και λιγότερο για την ανάπτυξη της περιοχής.
Σε αντίθεση με την Δυτική Θεσσαλονίκη όπου το πάγιο αίτημα των κατοίκων της είναι η διασφάλιση της κοινωνικής και οικονομικής δικαιοσύνης. Όπως σχετικά αναφέρουν και οι Δήμαρχοι της Δυτικής Θεσσαλονίκης στην σχετική τους ανακοίνωση " ...Η Δυτική Θεσσαλονίκη έχει χρησιμεύσει μέχρι σήμερα για τη χωροθέτηση ανεπιθύμητων χρήσεων - βιομηχανίες, βιοτεχνίες, μονάδα βιολογικού καθαρισμού - στοιχεία που έχουν οδηγήσει την περιοχή σε ένα «περιβαλλοντικό απαρτχάϊντ» το οποίο σε συνδυασμό με τη φθίνουσα βιομηχανική δραστηριότητα που αδυνατεί να δημιουργήσει επαρκείς θέσεις εργασίας υποβαθμίζει σταθερά την ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής... "
Από τις 2 περιοχές που προκρίθηκαν, η περιοχή του ΤΕΙ είναι και η πιο σοφή και ενδεικτική λύση. Για τρεις σοβαρούς και πολύ "ελληνικούς" λόγους.
α) Η περιοχή της Σίνδου (ΤΕΙ) είναι και η πιο ολοκληρωμένη από πλευράς μελετών, από την διεκδίκηση της EXPO γεγονός το οποίο σημαίνει ότι δεν θα χαθεί χρόνος για τον σχεδιασμό των χώρων και των περιπτέρων, όπως θα συμβεί με την περίπτωση του Λαγκαδά
β) Στην περιοχή του Λαγκαδά, θα πρέπει να υπογραφούν συμβάσεις και δεσμεύσεις, διότι όλη η περιοχή βρίσκεται στο καθεστώς της συνθήκης Ραμσάρ, που προστατεύει τους υγροβιότοπους κλπ. Και δεν είναι βέβαιο ότι θα δεχθούν οι περιβαλλοντολογικοί οργανισμοί τις όποιες επεμβάσεις γίνουν (οδοποιία, κόμβοι κλπ) στην περιοχή.
γ) Τέλος ο πιο "ελληνικός" λόγος που δίνει άλλο βάρος στην περιοχή της Σίνδου, είναι οτι ο Δήμος Εχεδώρου ανήκει στον Μητροπολιτικό Δήμο της Θεσσαλονίκης, όπερ σημαίνει ότι ότι τα εγκαίνια της ΔΕΘ θα συνεχίσει να τα κάνει ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Ενώ στην περίπτωση του Λαγκαδά, είναι διαφορετική επαρχία, οπότε τα εγκαίνια θα τα κάνει είτε ο εκάστοτε Έπαρχος είτε ο Δήμαρχος Λαγκαδα.
Οι πιθανότητες λοιπόν για τις 2 περιοχές είναι 99 % Σίνδος και 1 % Λαγκαδάς. Και το 1 % έγκειται σε ένα και μόνο πράγμα. Ότι ο Δήμαρχος Λαγκαδά είναι προερχόμενος από την ΝΔ ενώ ο Δήμαρχος Εχεδώρου είναι από το ΠΑΣΟΚ. Μηδενικό ποσοστό έχει η επιλογή ανατολικά διότι αν γίνει κάτι τέτοιο, είναι μια ακύρωση του Υπουργού Στ. Καλαφάτη και της επιτροπής που συστήθηκε και έβγαλε το πόρισμα από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό.
Πηγές από την Νομαρχία και από τον Δήμο Θεσσαλονίκης θεωρούν βέβαιη την μετεγκατάσταση στην Σίνδο και μάλιστα αναμένουν την ανακοίνωση πολύ σύντομα.
Τον τρόπο και τον χρόνο που θα επιλέξει ο Πρωθυπουργός για να ανακοινωθεί η τελική περιοχή της Μετεγκατάστασης είναι μια δική του καθαρά προσωπική απόφαση. Περισσότερες πιθανότητες συγκεντρώνει το σενάριο, του Πρωθυπουργού ηγέτη που ανοίγει ο ίδιος τα θέματα και προωθεί τις σχετικές διαβουλεύσεις (ομιλία στην περσινή ΔΕΘ) και ο ίδιος τα κλείνει σε γρήγορο χρονικό διάστημα (στην φετινή ΔΕΘ, σε ένα χρόνο μέσα), παρά η σκέψη για μεταφορά της ευθύνης της τελικής απόφασης στο ΥΠΕΧΩΔΕ.
Η φετινή ΔΕΘ μπορεί να είναι και η τελευταία που γίνεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, χώρος που θα μεταμορφωθεί σε ένα μεγάλο μητροπολιτικό πάρκο, που ευελπιστούμε κάτω από αυτό, να γίνει ένα τεράστιο Δημοτικό Πάρκινγκ για να λύσει το βασανιστήριο των χιλιάδων κατοίκων του Κέντρου που ξοδεύουν πραγματικα εργατοώρες στην αναζήτηση θέσεων στάθμευσης.
(greece-salonika)