19.12.21

Οι κρίσεις που μας αφορούν και οι αμερικανικές απαιτήσεις- Χρήστος Καπούτσης

 


Συσσωρεύονται κρίσεις και απειλές στον διεθνή ορίζονταΟι κρίσεις  είναι ασύνορες και επηρεάζουν τη ζωή , θετικά ή αρνητικά, λίγο ή πολύ, κάθε ανθρώπου, που κατοικεί οπουδήποτε στο Πλανητικό μας χωριό.  Ζούμε μια μεταβατική περίοδο που δεν είναι προβλέψιμο, ούτε καν το «προβλεπτό» μέλλον. 

Του Χρήστου Καπούτση

Είναι σε πλήρη εξέλιξη, μεγάλης κλίμακας κρίσεις, όπως στην γεωοικονομία, στην ενέργεια (ανεξέλεγκτη και αναίτια,  δηλαδή κερδοσκοπική, η αύξηση των παροχών στους πολίτες) και ακόμη,

πανδημική κρίση λόγω κορωνοϊού, χρηματοπιστωτική κρίση, γεωπολιτική κρίση με ισχυρή παράμετρο την στρατιωτική ισχύ.   

Η πανδημία, διαμορφώνει νέα πρωτόγνωρα πολιτικο-κοινωνικά δεδομένα σε Πλανητική κλίμακα, σε ότι αφορά την περίθαλψη, τα εθνικά συστήματα υγείας, την οικονομία, την  έρευνα, την Βιομηχανία φαρμάκων και εμβολίων (βαριά βιομηχανία), τις εργασιακές σχέσεις (τηλεργασία)  και κυρίως, στην ψυχολογία των ανθρώπων. Αλλάζει το επίπεδο των ανθρωπίνων σχέσεων.  Η κυβερνητική προπαγάνδα, κατέστη αναγκαίο μέσο της εμβολιαστικής πολιτικής.  Ίσως ο Φόβος να είναι χειρότερος και από τον πιο μεταλλαγμένο κορωνοϊό, ενώ δεν είναι  σπάνιες οι  αποκλίνουσες, στα όρια του παρανοϊκού, συμπεριφορές ψυχοπαθολογικού χαρακτήρα, είτε σε ατομικό, είτε σε ομαδικό επίπεδο. Το «κίνημα» των αντιεμβολιαστών είναι ένα παράδειγμα κοινωνικής ψυχοπαθολογίας, με σκοτεινά κίνητρα και ολέθρια αποτελέσματα . Μπαίνουμε σε πρωτόγνωρες περιοχές, όπως της  ατομικής Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής ψυχοθεραπείας, δηλαδή να βοηθηθεί το άτομο στην εποχή του covid και της ανασφάλειας , να δημιουργήσει μία ζωή που να αισθάνεται πως έχει νόημα και πως αξίζει να τη ζει. Επιπλέον, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ζητήματα ενεργειακής και περιβαλλοντικής κρίσης, διότι, ενδέχεται να εξελιχτούν σε διατροφική κρίση για μεγάλα ανθρωποσύνολα του παγκόσμιου πληθυσμού, που ήδη πλήττονται από φαινόμενα ακραίας φτώχειας. 

Γεωπολιτική των συγκρούσεων 

Η Δυτική Συμμαχία με επικεφαλής τις ΗΠΑ,  έχει τοποθετηθεί ανταγωνιστικά απέναντι σε Ρωσία και Κίνα. Να επισημάνουμε ότι η Κίνα και η Ρωσία, δεν απειλούν τα συμφέροντα των κρατών της Δύσης και ακριβέστερα τα αμερικανικά. Αυτό που κυρίως επιδιώκουν είναι να δημιουργήσουν μια ζώνη ασφαλείας στα σύνορά τους,  έναν ζωτικό γεωγραφικό χώρο που  ωστόσο, τον ίδιο χώρο διεκδικεί η  Δύση, μέσω της επεκτατικής πολιτικής . Είναι μια Στρατηγική περικύκλωσης της Ρωσίας και της Κίνας, που εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει προβλήματα ασφάλειας, αλλά και εσωτερικής σταθερότητας. Η αντιπαράθεση, είναι μόνο προς το παρόν πολιτική.  Ήδη όμως, παρατηρούνται μετακινήσεις αμερικανικών στρατιωτικών δυνάμεων σε περιοχές υψίστου Στρατηγικού ενδιαφέροντος  όπως, η Ανατολική Μεσόγειος, τα Βαλκάνια, η Ευρασία , η Βαλτική, ο Καύκασος, η Μαύρη Θάλασσα.  Και φυσικά, αμερικανικές πυρηνικές ναυτικές δυνάμεις περιπολούν στον Ειρηνικό Ωκεανό. Αμερικανό – νατοϊκές  δυνάμεις, περικυκλώνουν τη Ρωσία και την Κίνα. Από την άλλη, Κίνα και Ρωσία, προσπαθούν να πείσουν ότι η Δύση (ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-Ε.Ε., Αυστραλία, Καναδάς) δεν έχει  το μονοπώλιο στην κυριαρχία του πλανήτη. Ο αγώνας τους,  είναι να καθιερωθεί ένα πολυπολικό παγκόσμιο σύστημα, μια ασταθής ισορροπία, που θα προσδιορίζεται από τον διεθνή συσχετισμό ισχύος (πολιτικής, οικονομικής, στρατιωτικής),  όπου πολλά κέντρα εξουσίας , μεταξύ αυτών και της οικονομικής ολιγαρχίας, θα έχουν λόγο και ρόλο στο γίγνεσθαι στο Πλανητικό μας Χωριό. Επίσης, Ινδία και Βραζιλία, αλλά και περιφερειακές δυνάμεις, όπως Ισραήλ, Τουρκία, Ιράν, Σαουδική Αραβία, Αίγυπτος, δεν μπορεί να αγνοηθούν από τον παγκόσμιο καταμερισμό εξουσίας, ώστε τελικά να ισορροπήσει το διεθνές σύστημα. Και με την προσδοκία ότι  ΗΠΑ, Ρωσία και Κίνα, θα αποφύγουν τελικά «την Παγίδα του Θουκυδίδη» και ο πλανήτης τις περιπέτειες ….

Το «δικαστικό» ρωσο-γερμανικό επεισόδιο

Η απέλαση των Ρώσων διπλωματών από τη Γερμανία, μετά από καταδικαστική απόφαση Γερμανικού Δικαστηρίου, δεν μπορεί να αξιολογηθεί στα στενά περιθώρια ενός διπλωματικού επεισοδίου ανάμεσα  στη Γερμανία και τη Ρωσία. Είναι κάτι πολύ ευρύτερο και έχει σαφώς έντονο πολιτικό προσανατολισμό και κυρίως, Γεωστρατηγικό  ορίζοντα. 

Το ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ Δικαστήριο, με την απόφαση που εξέδωσε,  δεν έχει καμία αμφιβολία,  ότι η δολοφονία έγινε για λογαριασμό της ρωσικής μυστικής υπηρεσίας FSB. το Ανώτατο Δικαστήριο του Βερολίνου έκρινε ένοχο τον Ρώσο πολίτη Βαντίμ Σοκόλοφ για τη δολοφονία του Γεωργιανού Ζέλιμκαν Κανγκοσβίλι και τον καταδίκασε σε ισόβια κάθειρξη. Σύμφωνα με τους Γερμανούς δικαστές πρόκειται για μια υπόθεση ρωσικής «κρατικής τρομοκρατίας». 

Πρόκειται για βαρύτατους χαρακτηρισμούς, που περιέχει η συγκεκριμένη απόφαση του Γερμανικού Δικαστηρίου, που δίνουν τη δυνατότητα στην γερμανική διπλωματία, να εργαλειοποιήσει , πολιτικά και διπλωματικά,  την Δικαστική απόφαση.  Και, αν έτσι εξυπηρετούνται τα γερμανικά συμφέροντα, όπως αυτά προσδιορίζονται από την νέα γερμανική Κυβέρνηση , τότε,  αυτή η δικαστική υπόθεση, θα αποτελέσει, ένα ακόμη όπλο στη φαρέτρα της ηγεμονεύουσας της Δύσης Αμερικής, σε βάρος της Ρωσίας. Η υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας Ανναλένα Μπέρμποκ , ήταν αυτή που ανακοίνωσε την απέλαση δύο Ρώσων διπλωματών.  Η Αναλένα Μπέρμποκ έκανε μάλιστα λόγο για «δολοφονία κατ’ εντολή του ρωσικού κράτους», πράξη που παραβιάζει τη γερμανική κυριαρχία και το γερμανικό κράτος δικαίου. 

Η ρωσική πλευρά αντέδρασε κάνοντας λόγο για «πολιτική απόφαση», υποκινούμενη από «ένα γενικευμένο αντιρωσικό συναίσθημα», που δεν θα μείνει χωρίς απάντηση, όπως  επεσήμανε η εκπρόσωπος του ρωσικού Υπουργείου Εξωτερικών, Μαρία Ζαχάροβα. Συνεπώς, είναι  σε εξέλιξη μια πολύ σοβαρή υπόθεση , πολιτικο-διπλωματικού χαρακτήρα με δικαστικό μανδύα.   

Επομένως, δεν μπορεί να αγνοηθεί, το γενικότερο γεωπολιτικό, γεωοικονομικό και Στρατηγικό πλαίσιο. 

  1. Η Ενεργειακή σχέση – εξάρτησης της Γερμανίας από τη Ρωσία.  Η «Πράσινη», νέα υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας, Ανναλένα Μπέρμποκ προειδοποίησε ότι εάν συνεχιστεί η κλιμάκωση στα Ουκρανικά σύνορα, ο Nord Stream 2 «δεν θα μπορέσει  να συνδεθεί με το γερμανικό δίκτυο». «Οι δηλώσεις της Μπέρμποκ  προκάλεσαν αύξηση 11% στις τιμές του φυσικού αερίου», έγραψαν οι Financial Times ,αφήνοντας να εννοηθεί ότι η γερμανική κυβέρνηση επαναξιολογεί την έως τώρα πολιτική της για τον Nord Stream.  Ο νέος καγκελάριος Σολτς ήταν ανέκαθεν, υπέρ του αγωγού. Ο σοσιαλδημοκράτης, πρώην καγκελάριο Γκέρχαρντ Σρέντερ είναι επίσης, από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές του Nord Stream. 

Να σημειώσουμε ότι η αμερικανική κυβέρνηση,  υπό τον Τζο Μπάιντεν είναι αντίθετη ΟΧΙ μόνο στην κατασκευή του συγκεκριμένου αγωγού, αλλά γενικότερα, στην ενεργειακή εξάρτηση της Ε.Ε. από την ΡΩΣΙΑ.

  1. Επίσης, στο γενικότερο  διεθνοπολιτικό  περιβάλλον,  δεν θα πρέπει να υποβαθμίσουμε, αντιθέτως,  και το εξής: Η κοινή αντιπαράθεσή της Ρωσίας και της Κίνας,  με τις Ηνωμένες Πολιτείες . Αυτή η αντιπαράθεση, έχει φέρει,  ακόμη πιο κοντά τους προέδρους της Κίνας και της Ρωσίας, Σι Τζινπίνγκ και Βλαντιμίρ Πούτιν, οι οποίοι συνομίλησαν  μέσω τηλεδιάσκεψης. «Η Κίνα και η Ρωσία πρέπει να ενισχύσουν τις κοινές δράσεις τους,  ώστε να υπερασπιστούν πιο αποτελεσματικά τα συμφέροντα ασφαλείας και των δύο μερών», είπε ο Σι στον Ρώσο ομόλογό του, σύμφωνα με κινεζικές πηγές, που παραδοσιακά είναι εξαιρετικά φειδωλές, αλλά και πολύ ουσιαστικές … 

Νόμος του αμερικανικού κράτους η «προβληματική» αμυντική συμφωνία    

 Υπερψηφίστηκε από την ολομέλεια της  Γερουσίας,  ο αμυντικός προϋπολογισμός για το 2022 των ΗΠΑ και η αμυντική συμφωνία ΗΠΑ-ΕΛΛΑΔΑΣ,  που περιλαμβάνεται ως τροπολογία.   Το επόμενο βήμα είναι  να υπογραφεί από τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν και να γίνει νόμος του αμερικανικού κράτους.

Η συμφωνία,  που φέρει τον τίτλο “Αμυντική και Διακοινοβουλευτική Εταιρική Σχέση ΗΠΑ – Ελλάδος” και είχε εισαχθεί το καλοκαίρι από τον Γερουσιαστή Ρόμπερτ Μενέντεζ αναφέρει ότι: Η Ελλάδα αποτελεί πυλώνα σταθερότητας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και οι Ηνωμένες Πολιτείες θα πρέπει να παραμείνουν προσηλωμένες στη στήριξη της ασφάλειας και της ευημερίας της. 

Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχουν οι αναφορές  της έκθεσης στα εξοπλιστικά προγράμματα των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και στις διμερείς και πολυμερείς διακρατικές σχέσεις, συμφωνίες και συμμαχίες.

Και συγκεκριμένα αναφέρει ότι:

  1. Οι Ηνωμένες Πολιτείες θα πρέπει να εντείνουν και να εμβαθύνουν τις προσπάθειες συνεργασίας και στήριξης του εκσυγχρονισμού των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων. Είναι προς το συμφέρον των Ηνωμένων Πολιτειών,  η Ελλάδα να συνεχίσει τις προσπάθειες απαγκίστρωσης του στρατιωτικού εξοπλισμού της από πλατφόρμες και οπλικά συστήματα ρωσικής παραγωγής μέσω του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Κίνητρων Ανακεφαλαιοποίησης (ERIP). (σ.σ. Είναι η πρώτη φόρα, που με νόμο του αμερικανικού κράτους, η Ελλάδα θα πρέπει να «ξεχάσει» κάθε προοπτική αμυντικής συνεργασίας με τη Ρωσία. Η Ελλάδα διαθέτει ρωσικά οπλικά συστήματα, όπως τα αντιαεροπορικά  μέσου και μεγάλου βεληνεκούς, οι  S-300 και οι TOR MI, που χρήζουν συντήρησης και αναβάθμισης, άμεσα, διαφορετικά ενυπάρχει ο κίνδυνος να καταστούν επιχειρησιακά ανενεργά με επιπτώσεις στο Εθνικό Σύστημα Αεράμυνας.) 
  2. Αναγνωρίζεται,  ότι οι  ναυτικές συνεργασίες με την Ελλάδα στον κόλπο της Σούδας και στην Αλεξανδρούπολη είναι αμοιβαία επωφελείς για την εθνική ασφάλεια των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ελλάδας. (σ.σ. συσχετισμός με ευθύ τρόπο, της λειτουργίας των ναυτικών βάσεων της Σούδας και της Αλεξανδρούπολης, με την ασφάλεια των ΗΠΑ!!!)
  3. Οι Ηνωμένες Πολιτείες θα πρέπει, κατά περίπτωση, να υποστηρίξουν την πώληση μαχητικών F-35 Joint Strike Fighters στην Ελλάδα.(σ.σ. μετά την αγορά 24 ΡΑΦΑΛ και την αναβάθμιση 83 F-16, είναι αναγκαία η νεα οικονομική αιμορραγία για την προμήθεια και των F-35 και μάλιστα στην παρούσα οικονομικό-κοινωνική συγκυρία; )

Η κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών θα πρέπει να υποστηρίξει κοινές ασκήσεις συνεργασίας για τη θαλάσσια ασφάλεια με την Κύπρο, την Ελλάδα και το Ισραήλ. Το σχήμα συνεργασίας 3+1 μεταξύ της Κύπρου, της Ελλάδας, του Ισραήλ και των Ηνωμένων Πολιτειών υπήρξε ένα επιτυχημένο φόρουμ συνεργασίας σε ενεργειακά ζητήματα και θα πρέπει να επεκταθεί,  ώστε να συμπεριλάβει και άλλους τομείς κοινού ενδιαφέροντος. Συστήνεται μια ομάδα, γνωστή ως «Διακοινοβουλευτική Ομάδα 3+1 Κύπρου, Ελλάδας, Ισραήλ και Ηνωμένων Πολιτειών», που θα χρησιμεύσει ως νομοθετική συνιστώσα της διαδικασίας 3+1.  Θα περιλαμβάνει μια ομάδα  6 Γερουσιαστών των Ηνωμένων Πολιτειών, που θα είναι γνωστή ως «ομάδα των Ηνωμένων Πολιτειών», οι οποίοι θα διορίζονται ισάριθμα από τον αρχηγό της πλειοψηφίας και τον αρχηγό της μειοψηφίας της Γερουσίας. Η ομάδα των Ηνωμένων Πολιτειών θα συναντάται με μέλη της ομάδας 3+1 για να συζητήσει θέματα στην ημερήσια διάταξη των κυβερνήσεων της Ελλάδας, του Ισραήλ, της Κύπρου, και των Ηνωμένων Πολιτειών το λιγότερο μια φορά τον χρόνο. Σε αυτά τα θέματα θα συμπεριλαμβάνονται η θαλάσσια ασφάλεια, η αμυντική συνεργασία, οι ενεργειακές πρωτοβουλίες και οι προσπάθειες αντιμετώπισης κακοήθους επιρροής από τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας και τη Ρωσική Ομοσπονδία. (σ.σ. Ανοιχτά, ξεκάθαρα και χωρίς διπλωματικές πομφόλυγες, αυτή η συμμαχία  ΕΛΛΑΔΑΣ- ΙΣΡΑΗΛ- ΚΥΠΡΟΥ που θα δραστηριοποιείται,  υπό την υψηλή εποπτεία των ΗΠΑ, θα έχει, εκτός των άλλων,  να αντιμετωπίσει πολιτικές της Ρωσίας και της Κίνας, εφόσον αυτές χαρακτηριστούν ως κακοήθους πολιτικής επιρροής!!!!.)

https://www.militaire.gr/